A márkák kisiskolásként kezelik rajongóikat?

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 07. 09. 09:47

A marketinganalitikával foglalkozó Track Maven (USA) tanulmánya szerint a márkák Facebook-rajongóikat a 7-11 évesek szintjén kezelik. A posztok kétharmada ugyanis ötödikesek olvasási szintjén íródott, a posztolási átlag pedig negyedikesekre szabott, amibe már a 17,5% elsősök szintjén megjelenő üzenet is beleértendő. Pedig a Facebook szabályzata alapján a felhasználóknak be kell tölteniük a 13. életévüket, vagyis hetedik-nyolcadik osztályba kell járniuk.

IO_POPAI_Facebook_opt

Egy másik érdekes megállapítás, hogy a felkiáltójellel végződő mondatokat háromszor többen olvassák el, mint a ponttal lezártakat. A kérdőjel 23 százalékos érdeklődést generál.

Bár a legtöbb márka hétköznapokon posztol, a hétvégi üzenetek sokkal több elérést biztosítanak. Jelenleg a márkák 16 százaléka posztol minden hétköznap, míg a Facebook-üzenetek 9-9 százaléka esik szombatra és vasárnapra. A posztonkénti átlagos interakció hétköznap 2,2, szombaton 2,5, vasárnap pedig 2,7.

A márkaüzenetek 88 százaléka tartalmaz fotót, hiszen ezek átlagosan 2,3 interakciót eredményeznek, míg a „képtelenek” csupán 1,7-et. A vizualitás tehát kiemelkedő jelentőségű – állapítja meg a tanulmány.

A szavak számát illetően is kijelentették a kutatók, hogy felesleges a Facebook-használókat óriáscsecsemőként kezelni, hiszen a legjobb eredményt, átlag 6,2 interakciót a 80-89 szavas üzenetek érték el. A posztok harmada viszont csak 10-19 szavas, és átlagosan 2 interakciót generál.

Kapcsolódó cikkeink