A Magyarvíz Kft. 16 százalékkal több ásványvizet értékesített az első fél évben
A Magyarvíz Kft. 16 százalékkal több palack ásványvizet értékesített az első fél évben, mint tavaly ugyanebben az időszakban – közölte a társaság az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a cég az év végére 15-16 százalékos növekedést prognosztizál a tavalyi éves összforgalomhoz képest, ami 30 millió palackot meghaladó többleteladást jelent. Tavaly egész évben 335 millió liter, összesen 219,3 millió palack ásványvizet értékesítettek, az adatok a két-, a másfél-, az egy- és a félliteres kiszereléseket is tartalmazzák.
A Magyarvíz a Nielsen piackutató felmérésére hivatkozva felidézte: a teljes magyar ásványvízpiac az értékesített darabszámot tekintve 7,7 százalékkal nőtt az első fél évben az előző év azonos időszakához képest. Június végéig az összes eladott ásványvíz Magyarországon 553 millió liter volt, ami 371,6 millió palackot jelent.
A Magyarvíz Kft. részesedése a magyar piacon 23,6 százalék volt tavaly az értékesített darabszám alapján. Az idei első fél évi jó eredményekhez a gyártó elemzése szerint hozzájárult a korán indult nagy meleg, az ágazat átmeneti ásványvízhiánya és a saját fejlesztésű palackok sikeres bevezetése.
A társaság kiemelte: a nyári hónapokat évek óta jelentős készlettel várják, amivel át tudják hidalni a piac ásványvízhiányát, extra keresletét. Ennek is köszönhető, hogy a cég idén május-júniusban, két hónap alatt több ásványvizet értékesített, mint kilenc-tíz évvel ezelőtt egy teljes év alatt – említették példaként.
A Magyarvíz Kft. 2000-ben alakult, az ásványvíz kitermelése és forgalmazása 2002-ben kezdődött Lajosmizsén.
A társaság 2017-es nettó árbevétele 7,31 milliárd forint volt, 11,4 százalékkal több a 2016-os 6,56 milliárd forintnál.
Tavaly az adózás utáni nyereség 330,5 millió forint volt, ami 29 százalékkal maradt el a megelőző évitől, a 2017-es rendkívül magas alapanyagárak és az euró-forint árfolyam kedvezőtlen alakulása miatt. A társaság ezeket a fogyasztói árakba nem építette be, így a vásárlók nem érzékelték. A cég idei adózás utáni nyeresége várhatóan több tíz százalékkal lesz magasabb a 2017-esnél – közölték.
A 68 munkavállalót foglalkoztató, a környezet védelmét szem előtt tartó társaság lajosmizsei üzemében, a Mizse, a Primavera és a Zafir ásványvizek palackozásához felhasznált PET palackok csaknem 15 százaléka újrafelhasznált alapanyagból készül. Az épületekre szerelt napelem-rendszerekkel zöldenergiát termelnek, ennek kiaknázásával a szén-dioxid-kibocsátást csaknem harmadával csökkentették, energiafelhasználásuk pedig 13 százalékkal kevesebb a gyártás során. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Veritas prémium ásványvíz
Gondosan elzárt, érintetlen tisztaság a Pannon-medence szívéből. A Veritas kristálytiszta…
Tovább olvasom >„A fogyasztót el kell varázsolni” – Az Aqua Lorenzo jövőképe
Új stratégiai irányvonalak, megújuló termékportfólió, kihívások és lehetőségek. Az Aqua…
Tovább olvasom >K&H: rekordszintre nőtt a fiatalok jövedelme
A fiatalok átlagos havi nettó jövedelme 234 ezer forintra nőtt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >