A Magyarvíz Kft. 16 százalékkal több ásványvizet értékesített az első fél évben
A Magyarvíz Kft. 16 százalékkal több palack ásványvizet értékesített az első fél évben, mint tavaly ugyanebben az időszakban – közölte a társaság az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a cég az év végére 15-16 százalékos növekedést prognosztizál a tavalyi éves összforgalomhoz képest, ami 30 millió palackot meghaladó többleteladást jelent. Tavaly egész évben 335 millió liter, összesen 219,3 millió palack ásványvizet értékesítettek, az adatok a két-, a másfél-, az egy- és a félliteres kiszereléseket is tartalmazzák.
A Magyarvíz a Nielsen piackutató felmérésére hivatkozva felidézte: a teljes magyar ásványvízpiac az értékesített darabszámot tekintve 7,7 százalékkal nőtt az első fél évben az előző év azonos időszakához képest. Június végéig az összes eladott ásványvíz Magyarországon 553 millió liter volt, ami 371,6 millió palackot jelent.
A Magyarvíz Kft. részesedése a magyar piacon 23,6 százalék volt tavaly az értékesített darabszám alapján. Az idei első fél évi jó eredményekhez a gyártó elemzése szerint hozzájárult a korán indult nagy meleg, az ágazat átmeneti ásványvízhiánya és a saját fejlesztésű palackok sikeres bevezetése.
A társaság kiemelte: a nyári hónapokat évek óta jelentős készlettel várják, amivel át tudják hidalni a piac ásványvízhiányát, extra keresletét. Ennek is köszönhető, hogy a cég idén május-júniusban, két hónap alatt több ásványvizet értékesített, mint kilenc-tíz évvel ezelőtt egy teljes év alatt – említették példaként.
A Magyarvíz Kft. 2000-ben alakult, az ásványvíz kitermelése és forgalmazása 2002-ben kezdődött Lajosmizsén.
A társaság 2017-es nettó árbevétele 7,31 milliárd forint volt, 11,4 százalékkal több a 2016-os 6,56 milliárd forintnál.
Tavaly az adózás utáni nyereség 330,5 millió forint volt, ami 29 százalékkal maradt el a megelőző évitől, a 2017-es rendkívül magas alapanyagárak és az euró-forint árfolyam kedvezőtlen alakulása miatt. A társaság ezeket a fogyasztói árakba nem építette be, így a vásárlók nem érzékelték. A cég idei adózás utáni nyeresége várhatóan több tíz százalékkal lesz magasabb a 2017-esnél – közölték.
A 68 munkavállalót foglalkoztató, a környezet védelmét szem előtt tartó társaság lajosmizsei üzemében, a Mizse, a Primavera és a Zafir ásványvizek palackozásához felhasznált PET palackok csaknem 15 százaléka újrafelhasznált alapanyagból készül. Az épületekre szerelt napelem-rendszerekkel zöldenergiát termelnek, ennek kiaknázásával a szén-dioxid-kibocsátást csaknem harmadával csökkentették, energiafelhasználásuk pedig 13 százalékkal kevesebb a gyártás során. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ilyenek most az ásványvíz fogyasztási szokások Magyarországon
A nyári hónapokban az ásványvíz iránti kereslet jelentősen megnő Magyarországon,…
Tovább olvasom >Csúcsra járatott ízélmény, avagy ezért az ásványvíz az étkezés és a kávézás legjobb kísérője
Az étkezés és a kávézás élményének tökéletes megéléséhez számos tényezőt…
Tovább olvasom >Csökkentette 2024-es értékesítési előrejelzését a Kraft Heinz
A Kraft Heinz, az egyik legnagyobb élelmiszeripari vállalat, 2024-re csökkentette…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >