A magyarok valódi e-utazókká válnak
A magyarok 65 százaléka hasznos eszköznek tekinti az internetet az üdülés megtervezésében, a nyaralás során 87 százalék csatlakozik a világhálóra, a wifi elérés pedig 48 százalék számára fontos szempont a szálláshely kiválasztásakor – egyebek között ez derül ki a PayPal online pénzügyi szolgáltató cég nemzetközi felméréséből, amelyet hétfőn juttattak el az MTI-nek.
A felmérést a GfK piackutató készítette több európai országban idén júniusban, 5000 felnőtt online megkérdezésével.
Az internetes eszközök használatában a felmérésben részt vevő négy ország – Csehország, Görögország Lengyelország és Magyarország – között a magyarok vezetnek: az utazás megtervezéséhez a magyarok 65 százaléka, a lengyelek 56 százaléka, a csehek 42 százaléka, és a görögök 39 százaléka találta hasznosnak ezeket a lehetőségeket. A magyarok 35 százaléka keresőmotorokkal, 22 százalék utazási oldalakon keres ajánlatokat, és 25 százalék használja az úti célról való információk összegyűjtésére is.
Az internet nem csak a nyaralás megkezdése előtt, hanem az ott-tartózkodás idején is fontos: a magyarok 87 százaléka, a lengyelek és a görögök 95 százaléka, a cseheknek pedig 83 százaléka használja az internetet az utazás során. A nyaralás alatt a közösségi média oldalakat a magyarok 48 százaléka, a görögök 60 százaléka, a lengyelek 63 százaléka, a csehek 39 százaléka használja, de térképekre – a magyarok 71 százaléka – , vagy a munkával kapcsolatos kérdésekre is gyakran rákeresnek, és vásárolnak is.
A kutatás szerint a nyaralás során a fizetés legtöbb alkalommal továbbra is készpénzben történik. A magyarok 70 százaléka, a lengyelek 68 százaléka, a csehek 63 százaléka és a görögök 79 százaléka továbbra is ezt a fizetési formát részesíti előnyben. Ugyanakkor azok száma, akik a nyaralás során felmerülő költségek többségét online szeretnék fizetni a tavalyi évhez képest megduplázódott, minden kutatásban résztvevő országban.
A négy ország utazói között a legnépszerűbb közlekedési eszköz az autó a kutatás szerint.
A szálláshelytípusokat illetően azonban eltérnek a preferenciák: a görögök 74 százaléka a hagyományos hoteleket választja. Ezzel szemben a magyarok és a lengyelek között népszerűek a különálló apartmanok és házak, ezeket 33 illetve 34 százalékuk választja. Magyarországon a rokonoknál, barátoknál történő elszállásolás gyakorisága a tavalyi adatokhoz hasonlóan alakul, 23 százalékuk választotta ezt a lehetőséget.
A célország kiválasztásakor a legtöbb országban az ár a legfontosabb szempont.
A kutatás szerint idén nyáron a legtöbben júliusban, vagy augusztusban terveztek szabadságra menni. Átlagosan a megkérdezettek 9 százaléka utazott szabadságra az év első felében, 11 százaléka pedig megvárja a szeptemberi kedvezményeket. Tavalyhoz hasonlóan alakul azoknak a száma, akik egyáltalán nem terveznek nyaralást, Magyarországon 15 százalék, Csehországban 16 százalék, Görögországban 24 százalék, Lengyelországban 15 százalék. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre több vásárló nézi meg tüzetesen az élelmiszercímkéket
Egy friss amerikai felmérés szerint a vásárlók nagy része a…
Tovább olvasom >Mikroműanyagok az üveges italokban
Egy friss francia kutatás szerint az üvegpalackos italok több mikroműanyagot…
Tovább olvasom >A görög szupermarketekben a legolcsóbb az élelmiszer Európában
A görög IELKA kutatóintézet friss jelentése alapján nyolc európai ország…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >