A magyarok valódi e-utazókká válnak
A magyarok 65 százaléka hasznos eszköznek tekinti az internetet az üdülés megtervezésében, a nyaralás során 87 százalék csatlakozik a világhálóra, a wifi elérés pedig 48 százalék számára fontos szempont a szálláshely kiválasztásakor – egyebek között ez derül ki a PayPal online pénzügyi szolgáltató cég nemzetközi felméréséből, amelyet hétfőn juttattak el az MTI-nek.
A felmérést a GfK piackutató készítette több európai országban idén júniusban, 5000 felnőtt online megkérdezésével.
Az internetes eszközök használatában a felmérésben részt vevő négy ország – Csehország, Görögország Lengyelország és Magyarország – között a magyarok vezetnek: az utazás megtervezéséhez a magyarok 65 százaléka, a lengyelek 56 százaléka, a csehek 42 százaléka, és a görögök 39 százaléka találta hasznosnak ezeket a lehetőségeket. A magyarok 35 százaléka keresőmotorokkal, 22 százalék utazási oldalakon keres ajánlatokat, és 25 százalék használja az úti célról való információk összegyűjtésére is.
Az internet nem csak a nyaralás megkezdése előtt, hanem az ott-tartózkodás idején is fontos: a magyarok 87 százaléka, a lengyelek és a görögök 95 százaléka, a cseheknek pedig 83 százaléka használja az internetet az utazás során. A nyaralás alatt a közösségi média oldalakat a magyarok 48 százaléka, a görögök 60 százaléka, a lengyelek 63 százaléka, a csehek 39 százaléka használja, de térképekre – a magyarok 71 százaléka – , vagy a munkával kapcsolatos kérdésekre is gyakran rákeresnek, és vásárolnak is.
A kutatás szerint a nyaralás során a fizetés legtöbb alkalommal továbbra is készpénzben történik. A magyarok 70 százaléka, a lengyelek 68 százaléka, a csehek 63 százaléka és a görögök 79 százaléka továbbra is ezt a fizetési formát részesíti előnyben. Ugyanakkor azok száma, akik a nyaralás során felmerülő költségek többségét online szeretnék fizetni a tavalyi évhez képest megduplázódott, minden kutatásban résztvevő országban.
A négy ország utazói között a legnépszerűbb közlekedési eszköz az autó a kutatás szerint.
A szálláshelytípusokat illetően azonban eltérnek a preferenciák: a görögök 74 százaléka a hagyományos hoteleket választja. Ezzel szemben a magyarok és a lengyelek között népszerűek a különálló apartmanok és házak, ezeket 33 illetve 34 százalékuk választja. Magyarországon a rokonoknál, barátoknál történő elszállásolás gyakorisága a tavalyi adatokhoz hasonlóan alakul, 23 százalékuk választotta ezt a lehetőséget.
A célország kiválasztásakor a legtöbb országban az ár a legfontosabb szempont.
A kutatás szerint idén nyáron a legtöbben júliusban, vagy augusztusban terveztek szabadságra menni. Átlagosan a megkérdezettek 9 százaléka utazott szabadságra az év első felében, 11 százaléka pedig megvárja a szeptemberi kedvezményeket. Tavalyhoz hasonlóan alakul azoknak a száma, akik egyáltalán nem terveznek nyaralást, Magyarországon 15 százalék, Csehországban 16 százalék, Görögországban 24 százalék, Lengyelországban 15 százalék. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hosszabb és tudatosabb nyarakat terveznek a magyarok 2025-re
A 2025-ös nyaralási szezon már most, a First Minute időszak…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >