A magyarok többsége támogatná a műanyag palackok visszaválthatóságát egy kutatás szerint
A magyarok többsége támogatná, ha az ásványvizes palackokat az üvegekhez hasonlóan vissza lehetne váltani a boltokban – derült ki a Mizse ásványvíz márka megbízásából készített online reprezentatív felmérésből.

A magyarok több mint 60 százaléka támogatná a műanyag palackok visszaválthatóságát
Az MTI-nek küldött csütörtöki közleményben kiemelik: Magyarországon a legelterjedtebb csomagolóeszköz a műanyag. Ennek a mennyisége viszont már olyan mértéket ölt, hogy a lakosság döntő része mindenképpen helyeselne egy olyan megoldást, ami a műanyagok kidobása helyett azok begyűjtésére épül.
A márka megbízásából, idén áprilisban készült országos kutatás szerint a hazai felnőtt lakosság 61 százaléka támogatná, ha visszaválthatók lennének a boltban vásárolt műanyag palackok. Másrészt a válaszadók jelentős hányada, 34 százalékuk annak is hangot adott, hogy örülnének, ha az ásványvizes palackok – amelyekből évente több tízmillió gördül le a hazai gyártósorokról – a mostaninál is kevesebb műanyag felhasználásával készülnének.
A kutatás adatai alapján az sem változott, hogy a magyar vásárlók körében továbbra is a 1,5 literes kiszerelésű ásványvizek a legnépszerűbbek, amelynek az ideális jellemzőit is megfogalmazták a válaszadók. Kiemeltnek nevezték, hogy ha azt Magyarországon palackozzák (40 százalék), hogy az összetételéről, a gyártásáról pontos tájékoztatást nyújtson a termék címkéje (36 százalék), hogy súlyra könnyű legyen, és lehetőség szerint minél kevesebb műanyagot tartalmazzon (29 százalék), ugyanakkor semmiképp se horpadjon be víziváskor (34 százalék).
A Pulzus Kutatási Rendszer által, a Mizse felkérésére elvégzett felmérést április 5. és 11. között készítették. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >