A magyarok többsége támogatná a műanyag palackok visszaválthatóságát egy kutatás szerint
A magyarok többsége támogatná, ha az ásványvizes palackokat az üvegekhez hasonlóan vissza lehetne váltani a boltokban – derült ki a Mizse ásványvíz márka megbízásából készített online reprezentatív felmérésből.

A magyarok több mint 60 százaléka támogatná a műanyag palackok visszaválthatóságát
Az MTI-nek küldött csütörtöki közleményben kiemelik: Magyarországon a legelterjedtebb csomagolóeszköz a műanyag. Ennek a mennyisége viszont már olyan mértéket ölt, hogy a lakosság döntő része mindenképpen helyeselne egy olyan megoldást, ami a műanyagok kidobása helyett azok begyűjtésére épül.
A márka megbízásából, idén áprilisban készült országos kutatás szerint a hazai felnőtt lakosság 61 százaléka támogatná, ha visszaválthatók lennének a boltban vásárolt műanyag palackok. Másrészt a válaszadók jelentős hányada, 34 százalékuk annak is hangot adott, hogy örülnének, ha az ásványvizes palackok – amelyekből évente több tízmillió gördül le a hazai gyártósorokról – a mostaninál is kevesebb műanyag felhasználásával készülnének.
A kutatás adatai alapján az sem változott, hogy a magyar vásárlók körében továbbra is a 1,5 literes kiszerelésű ásványvizek a legnépszerűbbek, amelynek az ideális jellemzőit is megfogalmazták a válaszadók. Kiemeltnek nevezték, hogy ha azt Magyarországon palackozzák (40 százalék), hogy az összetételéről, a gyártásáról pontos tájékoztatást nyújtson a termék címkéje (36 százalék), hogy súlyra könnyű legyen, és lehetőség szerint minél kevesebb műanyagot tartalmazzon (29 százalék), ugyanakkor semmiképp se horpadjon be víziváskor (34 százalék).
A Pulzus Kutatási Rendszer által, a Mizse felkérésére elvégzett felmérést április 5. és 11. között készítették. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Hűségprogramokkal a vásárlók lemorzsolódása ellen
A Salesforce friss Connected Shoppers felmérése szerint a kiskereskedők kétharmada…
Tovább olvasom >Megadealek kora
Bár az ügyletszám 17%-kal csökkent, de a nagy értékű vállalat-adásvételi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >A GKI 2-2,5%-os gazdasági növekedést vár 2025-ben
A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2025-re 2-2,5%-os GDP-növekedést prognosztizál, amely a külpiaci…
Tovább olvasom >