A magyarok többsége rendszeres plázalátogató egy felmérés szerint
A magyarok többsége rendszeres plázalátogató, de napi-heti rendszerességgel csak kis részük jár bevásárlóközpontba – közölte a Wing ingatlanfejlesztő szerdán az MTI-vel.
Felmérési adataik szerint 35 százalék megy plázába legalább hetente, ám közülük csak 3 százalék jár naponta, és további 9 százalék kétszer-háromszor egy héten. Havonta egyszer 20 százalék, havonta 2-3 alkalommal 19 százalék teszi ugyanezt, míg 4 százalék azt válaszolta, hogy kerüli a bevásárlóközpontokat – írták.
A felmérés szerint a fiatalabb korosztályon belül a legnagyobb rendszeres plázalátogatók aránya. A 18-29 éves korosztályból a férfiak 47 százaléka, a nők 42 százaléka heti rendszerességgel jár bevásárlóközpontba, míg 50 év felett a férfiaknak csak 35 százaléka, a nőknek pedig 27 százaléka.
A kutatás azt is vizsgálta, hogy milyen szempontok befolyásolják a bevásárlóközpont megválasztását. A legfontosabb – mint írták – minden korcsoportban a kínálat, az árak, valamint a megközelíthetőség.
A Wing reprezentatív felmérésének adatfelvételei időpontja 2020 októbere. A vizsgálat során ezer magyarországi lakost kérdeztek meg 18 és 65 év között az alapvető bevásárlási szokásaikról. A minta nemre, korra és iskolai végzettségre, településtípusra és régióra reprezentatív – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Változó boltkép: bérleti díjak, üzletbezárások és új lehetőségek a kiskereskedelmi ingatlanpiacon
Miközben Budapest prémium bevásárlóközpontjaiban szinte teljes a kihasználtság, az országos…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >Modern idő(se)k
Az „ezüstgeneráció” egyre meghatározóbb szereplője az FMCG-piacnak Európa-szerte: a szenior…
Tovább olvasom >További cikkeink
30 kategóriában ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés
Harminc kategóriában mintegy ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés…
Tovább olvasom >A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes termékek felé tolódik el
A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el…
Tovább olvasom >Az Egyesült Királyságban online is elérhető a Tesco F&F ruházati kínálata
Reagálva a növekvő vásárlói igényekre a brit Tesco május 7-től…
Tovább olvasom >