A magyarok többsége rendszeres plázalátogató egy felmérés szerint
A magyarok többsége rendszeres plázalátogató, de napi-heti rendszerességgel csak kis részük jár bevásárlóközpontba – közölte a Wing ingatlanfejlesztő szerdán az MTI-vel.
Felmérési adataik szerint 35 százalék megy plázába legalább hetente, ám közülük csak 3 százalék jár naponta, és további 9 százalék kétszer-háromszor egy héten. Havonta egyszer 20 százalék, havonta 2-3 alkalommal 19 százalék teszi ugyanezt, míg 4 százalék azt válaszolta, hogy kerüli a bevásárlóközpontokat – írták.
A felmérés szerint a fiatalabb korosztályon belül a legnagyobb rendszeres plázalátogatók aránya. A 18-29 éves korosztályból a férfiak 47 százaléka, a nők 42 százaléka heti rendszerességgel jár bevásárlóközpontba, míg 50 év felett a férfiaknak csak 35 százaléka, a nőknek pedig 27 százaléka.
A kutatás azt is vizsgálta, hogy milyen szempontok befolyásolják a bevásárlóközpont megválasztását. A legfontosabb – mint írták – minden korcsoportban a kínálat, az árak, valamint a megközelíthetőség.
A Wing reprezentatív felmérésének adatfelvételei időpontja 2020 októbere. A vizsgálat során ezer magyarországi lakost kérdeztek meg 18 és 65 év között az alapvető bevásárlási szokásaikról. A minta nemre, korra és iskolai végzettségre, településtípusra és régióra reprezentatív – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az Európai Bizottság követeli az árréscsökkentés eltörlését
Az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen az élelmiszerekre,…
Tovább olvasom >Nagy István: beláthatatlanok a műhús terjedésének következményei
A műhús terjedésének következményei beláthatatlanok, térnyerése mind a termelőket, mind…
Tovább olvasom >Új lendületet kap a LoveRaw: felvásárolta a Smart Organic
A bolgár székhelyű Smart Organic felvásárolta a brit LoveRaw vegán…
Tovább olvasom >