A magyarok többsége rendszeres plázalátogató egy felmérés szerint
A magyarok többsége rendszeres plázalátogató, de napi-heti rendszerességgel csak kis részük jár bevásárlóközpontba – közölte a Wing ingatlanfejlesztő szerdán az MTI-vel.
Felmérési adataik szerint 35 százalék megy plázába legalább hetente, ám közülük csak 3 százalék jár naponta, és további 9 százalék kétszer-háromszor egy héten. Havonta egyszer 20 százalék, havonta 2-3 alkalommal 19 százalék teszi ugyanezt, míg 4 százalék azt válaszolta, hogy kerüli a bevásárlóközpontokat – írták.
A felmérés szerint a fiatalabb korosztályon belül a legnagyobb rendszeres plázalátogatók aránya. A 18-29 éves korosztályból a férfiak 47 százaléka, a nők 42 százaléka heti rendszerességgel jár bevásárlóközpontba, míg 50 év felett a férfiaknak csak 35 százaléka, a nőknek pedig 27 százaléka.
A kutatás azt is vizsgálta, hogy milyen szempontok befolyásolják a bevásárlóközpont megválasztását. A legfontosabb – mint írták – minden korcsoportban a kínálat, az árak, valamint a megközelíthetőség.
A Wing reprezentatív felmérésének adatfelvételei időpontja 2020 októbere. A vizsgálat során ezer magyarországi lakost kérdeztek meg 18 és 65 év között az alapvető bevásárlási szokásaikról. A minta nemre, korra és iskolai végzettségre, településtípusra és régióra reprezentatív – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >A kisvállalkozások 83%-a számára létfontosságúak a házhozszállító platformok
A Wolt nemzetközi kutatása szerint a kereskedők 83%-a nélkülözhetetlennek tartja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >