A magyarok többsége rendszeres plázalátogató egy felmérés szerint
A magyarok többsége rendszeres plázalátogató, de napi-heti rendszerességgel csak kis részük jár bevásárlóközpontba – közölte a Wing ingatlanfejlesztő szerdán az MTI-vel.
Felmérési adataik szerint 35 százalék megy plázába legalább hetente, ám közülük csak 3 százalék jár naponta, és további 9 százalék kétszer-háromszor egy héten. Havonta egyszer 20 százalék, havonta 2-3 alkalommal 19 százalék teszi ugyanezt, míg 4 százalék azt válaszolta, hogy kerüli a bevásárlóközpontokat – írták.
A felmérés szerint a fiatalabb korosztályon belül a legnagyobb rendszeres plázalátogatók aránya. A 18-29 éves korosztályból a férfiak 47 százaléka, a nők 42 százaléka heti rendszerességgel jár bevásárlóközpontba, míg 50 év felett a férfiaknak csak 35 százaléka, a nőknek pedig 27 százaléka.
A kutatás azt is vizsgálta, hogy milyen szempontok befolyásolják a bevásárlóközpont megválasztását. A legfontosabb – mint írták – minden korcsoportban a kínálat, az árak, valamint a megközelíthetőség.
A Wing reprezentatív felmérésének adatfelvételei időpontja 2020 októbere. A vizsgálat során ezer magyarországi lakost kérdeztek meg 18 és 65 év között az alapvető bevásárlási szokásaikról. A minta nemre, korra és iskolai végzettségre, településtípusra és régióra reprezentatív – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megadealek kora
Bár az ügyletszám 17%-kal csökkent, de a nagy értékű vállalat-adásvételi…
Tovább olvasom >A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Hűségprogramokkal a vásárlók lemorzsolódása ellen
A Salesforce friss Connected Shoppers felmérése szerint a kiskereskedők kétharmada…
Tovább olvasom >További cikkeink
A két legégetőbb kihívás egy ügyvezető számára: a munkaerő és a költségek
Az International Executive Search Federation (IESF) vezetőkiválasztással foglalkozó nemzetközi szervezete…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >