A magyarok többsége jobb munkahelyre vágyik
Az aktív álláskeresők túlnyomó többségének jelenleg is van munkája, de folyamatosan figyelik a kínálatot és nem restek jelentkezni, ha vonzó lehetőséget találnak – írja a tozsdeforum.hu. A Profession.hu legújabb kutatása ezúttal a munkakeresési trendet mérte fel. Nemcsak arra voltak kíváncsiak, hogy mi motiválja a jelentkezőket, hanem arra is, hogy milyen csatornákat és technikákat vesznek igénybe az ideális munkahely megtaláláshoz.
Bátrabban keresünk állást
Figyelemfelkeltő, hogy a kutatás szerint, az elmúlt egy évben állást keresők 66 százaléka jelenleg is aktív pályázó, függetlenül hogy van-e munkája vagy nincs.
Az elmúlt egy éven belül állást keresők 56 százaléka tapasztalt munkavállaló, sőt 12 százalékuk vezetői, szakértői múlttal is rendelkezik, 18 százalékuk fizikai vagy szakmunkás végzettségű és ugyanennyien vannak a pályakezdőként munkát keresők is.
Szerintük az álláskeresési folyamatban a munkaadó visszajelzésére való várakozás (39 százalék) viszi el a legtöbb időt, de az állásajánlatok böngészése (36 százalék) is időigényes feladat.
A legtöbben az iparban (15 százalék), míg a belkereskedelemben 12 százalék talált munkát vagy próbál meg elhelyezkedni. Népszerűek a különböző kommunikációs és marketing szakterületek (9 százalék) valamint a turizmus, vendéglátásban elérhető munkakörök is (8 százalék) is – derül ki az adatokból.
Átlagosan fél év alatt új munkahely
A munkahelyi tapasztalattal rendelkező aktív pályázók (14 százalék) átlagosan 60 nap alatt találtak új munkát maguknak.
A további adatok azonban azt mutatják, hogy az új munkahely megtalálása olyan, több tényezős, összetett feladat, amelyben a kevesebb tapasztalattal rendelkező jelölteknek átlagosan 5,7 hónapot kell az eredményes álláskeresésre fordítani. Ez a megkérdezettek fele szerint elfogadható időtáv.
A legnagyobb hazai állásportál adatai szerint az eredmény nem meglepő, mert a könnyen elérhető és motivált jelöltek 75 százaléka álláskereső oldalakat használ munkakereséshez.
Ők nemcsak a felkínált állásról szeretnének tájékozódni, de tudni akarják, hogy a pozíciót felajánló cégről milyen tapasztalatai vannak a korábbi pályázóknak, hol helyezkedik el a térképen, jók-e a közlekedési lehetőségek, vagy éppen milyen javadalmazási rendszert alkalmaz.
Tálcán kínált új munkahely
„Az elmúlt években azt tapasztaljuk, hogy hónapról-hónapra látogatási rekordokat döntünk. Azt látjuk, hogy a megváltozott munkaerő-piaci helyzetnek köszönhetően egyre válogatósabbak a jelentkezők és tőlünk egyre komplexebb, pontosabb megoldásokat várnak” – közölte a Profession.hu ügyvezető igazgatója a legújabb álláspiaci trendekkel kapcsolatban.
„Azért, hogy gyorsan, személyre szabott ajánlatokat szolgálhassuk ki őket, folyamatosan komoly fejlesztéseket hajtunk végre. Ennek eredménye például az ajánlórendszerünk is, amelynek segítségével nemcsak az adott állásról kap alapos információt az érdeklődő, hanem a cégről is” – emelte ki Martis István.
„Annak érdekében, hogy megőrizzük piacvezető szerepünket, nem elégedünk meg azzal, hogy 15 éves technológiai tapasztalattal rendelkezünk, hanem folyamatosan a legújabb digitális alkalmazások bevezetésén dolgozunk” – tette hozzá. (tozsdeforum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Új pályázat segíti az agráriumhoz kapcsolódó társadalmi vállalkozásokat
Új vidékfejlesztési pályázati felhívás jelent meg 1,6 milliárd forint keretösszeggel,…
Tovább olvasom >Profession.hu: Beindult az alkalmi munkák szezonja, sok diákot is keresnek a vakáció idejére
Tavasz végére datálható az alkalmi munkák szezonjának kezdete: május második…
Tovább olvasom >Profession.hu: Tízből négy munkavállaló számít a home office szabályok változására
Országos szinten a magyar munkavállalók háromnegyede támogatja a home office-t,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >