A magyarok több mint fele a digitális fizetést részesíti előnyben
A magyarok több mint fele a digitális fizetést részesíti előnyben a gyorsaság és a kényelem miatt – közölte az EVO Group a Visa partnerségével készült „Fizetési szokások” című nemzetközi reprezentatív tanulmányának eredményét szerdán az MTI-vel.

A magyarok 57 százaléka bankkártyával fizet vásárláskor
Az adatokat 14 országban gyűjtötték, a Visa nyolc közép-kelet-európai országban, köztük Magyarországon volt a kutatók partnere.
A tanulmány szerint a magyar fogyasztók 57 százaléka bankkártyával fizet vásárláskor.
A digitális fizetési módot kínáló üzleteket a magyar fogyasztók pozitívan ítélték meg, a válaszadók 84 százaléka szerint ezek a boltok modernek, 31 százalékuk pedig nagyobb biztonságban érzi magát, mivel digitális megoldás higiénikusabb más fizetési módoknál – írják a közleményben.
A felmérés rámutatott arra, hogy Magyarországon a digitális fizetési lehetőségek terjedésére még mindig van lehetőség. A magyar válaszadók 27 százalék mondta, hogy a digitális fizetés lehetőségének hiánya miatt nem tudott legutóbb kártyával fizetni. A digitális fizetés elsősorban a hagyományos piacokon nem érhető el – olvasható a közleményben.
Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője a közleményben kiemelte, arra törekednek, hogy a közép- és kelet-európai régióban, így Magyarországon is támogassák a fizetési ökoszisztéma fejlődését. Egyebek közt új fizetési termékeket, megoldásokat vezetnek be a magyar piacon a partnerbankokkal, elfogadókkal és más pénzügyi intézményekkel együttműködve.
Ilyen kezdeményezés többek között a Visa Tap to Phone megoldás, amely a jelenlegi Androidos okostelefonokat alakítja fizetési terminállá. A májustól Magyarországon is elérhető lehetőséggel élve a kereskedőknek nincs szükségük további eszközre, telefonjukkal és egy internetkapcsolattal szinte bárhol, bármikor képesek költséghatékonyan bankkártyát elfogadni – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új korszak a világgazdaságban? – Új kihívások hazánk előtt
2025 májusa a világgazdaságban a változások felgyorsulását hozta. A Közel-Keleten…
Tovább olvasom >Új ciklus, stabil működés, változatlan irány – bizalmat kapott az ÖRT vezetése
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) közgyűlése megerősítette a szervezet közvetlen…
Tovább olvasom >Fogyasztóvédelem új alapokon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 2025. január 1-jén…
Tovább olvasom >