A magyarok több mint fele a digitális fizetést részesíti előnyben
A magyarok több mint fele a digitális fizetést részesíti előnyben a gyorsaság és a kényelem miatt – közölte az EVO Group a Visa partnerségével készült „Fizetési szokások” című nemzetközi reprezentatív tanulmányának eredményét szerdán az MTI-vel.
Az adatokat 14 országban gyűjtötték, a Visa nyolc közép-kelet-európai országban, köztük Magyarországon volt a kutatók partnere.
A tanulmány szerint a magyar fogyasztók 57 százaléka bankkártyával fizet vásárláskor.
A digitális fizetési módot kínáló üzleteket a magyar fogyasztók pozitívan ítélték meg, a válaszadók 84 százaléka szerint ezek a boltok modernek, 31 százalékuk pedig nagyobb biztonságban érzi magát, mivel digitális megoldás higiénikusabb más fizetési módoknál – írják a közleményben.
A felmérés rámutatott arra, hogy Magyarországon a digitális fizetési lehetőségek terjedésére még mindig van lehetőség. A magyar válaszadók 27 százalék mondta, hogy a digitális fizetés lehetőségének hiánya miatt nem tudott legutóbb kártyával fizetni. A digitális fizetés elsősorban a hagyományos piacokon nem érhető el – olvasható a közleményben.
Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője a közleményben kiemelte, arra törekednek, hogy a közép- és kelet-európai régióban, így Magyarországon is támogassák a fizetési ökoszisztéma fejlődését. Egyebek közt új fizetési termékeket, megoldásokat vezetnek be a magyar piacon a partnerbankokkal, elfogadókkal és más pénzügyi intézményekkel együttműködve.
Ilyen kezdeményezés többek között a Visa Tap to Phone megoldás, amely a jelenlegi Androidos okostelefonokat alakítja fizetési terminállá. A májustól Magyarországon is elérhető lehetőséggel élve a kereskedőknek nincs szükségük további eszközre, telefonjukkal és egy internetkapcsolattal szinte bárhol, bármikor képesek költséghatékonyan bankkártyát elfogadni – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait…
Tovább olvasom >Nem hajlandók a németek többet fizetni a fenntarthatóbb kozmetikumokért
Amikor a kozmetikai termékek fenntarthatóságáról van szó, a németek elsősorban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >