A magyarok több mint fele a digitális fizetést részesíti előnyben
A magyarok több mint fele a digitális fizetést részesíti előnyben a gyorsaság és a kényelem miatt – közölte az EVO Group a Visa partnerségével készült „Fizetési szokások” című nemzetközi reprezentatív tanulmányának eredményét szerdán az MTI-vel.

A magyarok 57 százaléka bankkártyával fizet vásárláskor
Az adatokat 14 országban gyűjtötték, a Visa nyolc közép-kelet-európai országban, köztük Magyarországon volt a kutatók partnere.
A tanulmány szerint a magyar fogyasztók 57 százaléka bankkártyával fizet vásárláskor.
A digitális fizetési módot kínáló üzleteket a magyar fogyasztók pozitívan ítélték meg, a válaszadók 84 százaléka szerint ezek a boltok modernek, 31 százalékuk pedig nagyobb biztonságban érzi magát, mivel digitális megoldás higiénikusabb más fizetési módoknál – írják a közleményben.
A felmérés rámutatott arra, hogy Magyarországon a digitális fizetési lehetőségek terjedésére még mindig van lehetőség. A magyar válaszadók 27 százalék mondta, hogy a digitális fizetés lehetőségének hiánya miatt nem tudott legutóbb kártyával fizetni. A digitális fizetés elsősorban a hagyományos piacokon nem érhető el – olvasható a közleményben.
Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője a közleményben kiemelte, arra törekednek, hogy a közép- és kelet-európai régióban, így Magyarországon is támogassák a fizetési ökoszisztéma fejlődését. Egyebek közt új fizetési termékeket, megoldásokat vezetnek be a magyar piacon a partnerbankokkal, elfogadókkal és más pénzügyi intézményekkel együttműködve.
Ilyen kezdeményezés többek között a Visa Tap to Phone megoldás, amely a jelenlegi Androidos okostelefonokat alakítja fizetési terminállá. A májustól Magyarországon is elérhető lehetőséggel élve a kereskedőknek nincs szükségük további eszközre, telefonjukkal és egy internetkapcsolattal szinte bárhol, bármikor képesek költséghatékonyan bankkártyát elfogadni – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >Modern idő(se)k
Az „ezüstgeneráció” egyre meghatározóbb szereplője az FMCG-piacnak Európa-szerte: a szenior…
Tovább olvasom >Ellátási lánc: kevésbé hatékony az AI a frontvonalban
A Gartner friss adatai szerint a generatív mesterséges intelligencia (AI)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >