A magyarok több mint 60 százaléka tervez nyaralást az idén
Az idén a magyarok 62 százaléka tervez nyaralást, a legtöbben (35 százalék) július második, valamint augusztus első felében (22 százalék), miközben 11 százalék azok aránya, akik sosem utaznak el kikapcsolódni egy kutatás szerint.
A hévízi NaturMed Hotel Carbona megbízásából a 18-59 éves korosztály körében végzett országos reprezentatív kutatás, az MTI-vel kedden közölt eredményei alapján: a legtöbben (39 százalék) évente egyszer mennek pihenni, de csaknem ugyanennyien (38 százalék) évente többször is. A válaszadók közel 6 százaléka négy-öt évente vagy ennél ritkábban üdül.
Az idei tervezett üdülés helyszínére vonatkozó kérdésre 32 százalék kizárólag belföldi célpontot, 26 százalék pedig csak külföldi úti célt jelölt meg, 4 százalék mindkettőt.
Magyarországon a legkedveltebb régió a Balaton környéke 21 százalékkal, ezt követi Közép-Dunántúl, Észak-Magyarország és Dél-Dunántúl.
A felmérés kitért a belföldi szállodaválasztás fontos szempontjaira is. Ezek közül a válaszadók 51 százaléka a kirándulási lehetőségeket jelölte meg. A barátságos kiszolgálást a válaszadók 50 százaléka, a bőséges és egészséges ételkínálatot 41 százaléka sorolta ide, míg a többgenerációs programlehetőséget 36,4 százalék, a minőségi wellness szolgáltatást 30,6 százalék és a szabadtéri élményfürdőt 26,8 százalék említette. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
2040-re több mint 2,4 milliárd turista járja majd a világot
Az elmúlt évtizedekben a turizmus példátlan növekedést mutatott: 1975 és…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: nem zárt be a Balaton augusztus 20. után
Nem zárt be a Balaton a nyári szezon végével, augusztus…
Tovább olvasom >Balatoni turizmus: telt házak és növekvő bevételek cáfolják a visszaesésről szóló állításokat
Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke szerint évről évre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szakácshiány miatt bezárásokra készül Wang mester
Wang mester, a főváros legismertebb kínai vendéglőse kénytelen felfüggeszteni két,…
Tovább olvasom >Többen választják a klimatizált éttermeket
A nyári hőségben a klimatizált vendégtér nem csupán komfortot, hanem…
Tovább olvasom >Az amerikai reklám legszexistább print hirdetései – A nap képe
Egy hirdetéscsokor a reklámtörténet „szégyenletes időszakából”; nem véletlen, hogy egy,…
Tovább olvasom >