A magyarok közel kétharmada várja az újabb banki innovációkat
A Mastercard megbízásából a TNS Kantar által elkészített, 11 piacot felölelő Digitális Bankolás tanulmányából kiderül, hogy 7 ember közül 6 havonta legalább egyszer használ digitális banki megoldásokat, 38 százalékuk pedig heti vagy napi rendszerességgel. 63% a hagyományos bankok mobil banki alkalmazásait használja, és minden ötödik (20%) már a csak digitális bankokéit.
Az európaiak szerint a digitális banki megoldások legnagyobb előnye a kényelem, mert időtakarékos (66%) és felhasználóbarát (65%), és használatukhoz leginkább a biztonságot várják el (67%).
Köszönhetően annak, hogy a hazai hagyományos bankok egyre több digitális banki terméket is kínálnak – a magyarok 29 százaléka a jövőben is kitartana jelenlegi bankja mellett, és 64% várja azokat az innovatív megoldásokat, melyek könnyebbé tehetik a napi pénzügyeiket. A tanulmány alapján az európaiak könnyen használható (32%) megoldásokat keresnek, valós idejű költségellenőrzést és átláthatóságot akarnak (25%), valamint nagyobb rugalmasságot (22%).
A tanulmány szerint 10 európai polgárból 9-nél is többen vélik úgy, hogy az együttműködés és a partnerség elengedhetetlen a pénzügyi szektor innovációjának beindításához, és több mint 75% gondolja, hogy a Mastercard a megfelelő partner a digitális szereplők számára, mivel nagyra értékelik a cég biztonságos, jól védett és könnyen használható technológiáját (28%), partnerként való megbízhatóságát (23%), valamint innovatív termékeit (22%).
2019 szeptemberében lép hatályba a PSD2 Nyílt Bankolási Kezdeményezése az EU-ban. A nyílt bankolás lényege, hogy azok az adatok, amelyeket eddig a bankok tároltak, hozzáférhetőek lesznek a megbízhatónak minősített szolgáltatók mint harmadik fél számára is. Így a külső szolgáltatók és a bankok egyénre szabott ajánlatokat tehetnek a felhasználónak, illetve az ügyfél feljogosíthatja a harmadik felet, hogy az ügyfél vagy a vállalkozás nevében fizetési tranzakciót kezdeményezzen.
Amint azt a tanulmány kimutatta, a legtöbb ember (85%) nem ismeri ezt a kezdeményezést, vagy éppen csak hallott róla. Azonban a nyílt bankolás által lehetővé tett új digitális szolgáltatásokat sok európai igényli: miközben 13 százalékuk már olyan mobilalkalmazásokat használ, amelyek több bankszámla pénzügyeit nyomon követik, majdnem felük (43%) szeretne egy olyan alkalmazást, ahol egy felületen látszanak a különböző bankoknál vezetett folyó- és megtakarítási számláik. Több mint egyötödük (22%) pedig előnyben részesítene egy olyan szolgáltatást, amely segítene pénzügyeik kezelésében, és prognosztizálná kiadási mintáikat az összes korábbi kiadásuk elemzése alapján. //
Kapcsolódó cikkeink
Átadták az első okos értékesítési pontot, az Auchan GO-t
Hivatalosan is megnyílt az Auchan Magyarország új, innovatív kereskedelmi egysége,…
Tovább olvasom >NGM: a kormány üdvözli, hogy a kereskedelmi bankok is részt vesznek az áremelések elleni küzdelemben
A kormány üdvözli, hogy a kereskedelmi bankok önkéntes alapon vállalják…
Tovább olvasom >Közös élményekkel készül a nyárra a K&H és a Mastercard
A K&H és a Mastercard idén országszerte exkluzív zenei és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >