A magyarok kétharmada szerint változtatni kell az életmódon a klímaváltozás miatt
Egy új, az Európai Beruházási Bank (EBB) által készített felmérés szerint a magyarok közel kétharmada elismeri, hogy az éghajlatváltozás miatt változtatnia kell majd az életmódján. A kutatás rámutat, hogy a magyar lakosság többsége fontosnak tartja az alkalmazkodást a klímaváltozás kihívásaihoz, és sürgeti a kormányt, hogy prioritásként kezelje az éghajlatvédelmi intézkedéseket.
Az EBB felmérésében EU-s és amerikai résztvevőket kérdeztek meg, Magyarországon 1008 ember válaszolt a kérdésekre 2024 augusztusában. A kutatás szerint a magyar válaszadók 95 százaléka támogatja az ország klímaváltozáshoz való alkalmazkodását, és közülük 46 százalék kiemelten fontosnak tartja, hogy ez a kérdés prioritást kapjon. A megkérdezettek 86 százaléka szerint az alkalmazkodási lépésekre azonnal pénzt kellene fordítani, hogy később elkerülhetők legyenek a nagyobb költségek.
A magyarok 64 százaléka úgy érzi, az éghajlatváltozás miatt meg kell majd változtatnia az életmódját, míg 33 százalékuk akár el is költözne olyan helyre, ahol kevésbé fenyegetik őket természeti katasztrófák, például árvizek vagy erdőtüzek. A válaszadók 29 százaléka pedig hidegebb régióba költözne, hogy elkerülje a klímaváltozás hatásait.
Az idei augusztusi hőhullám, amely során a hőmérséklet egyes helyeken elérte a 40 Celsius-fokot, emlékeztette az országot a klímaváltozás sürgető következményeire. A rendkívüli forróság és az aszály jelentős károkat okozott a mezőgazdaságban, és még inkább ráirányította a figyelmet az alkalmazkodás szükségességére.
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >