A magyarok harmada jár fesztiválokra egy felmérés szerint
A magyarok harmada jár fesztiválokra, amelyek közül a könnyűzenei, a gasztronómiai és a városi fesztiválok a legnépszerűbbek – derült ki a Kutatópont Kft. szerdán nyilvánosságra hozott közvélemény-kutatásából.
A júniusban kétezer fős mintán végzett, reprezentatív kutatás eredményei szerint a magyarországi felnőtt lakosság 33 százaléka szokott fesztiválokra járni. A fesztiválozás az 50 év alattiakra jellemző inkább, a 18-29 évesek 53 százaléka, a 30-39 évesek 48 százaléka, míg a 40-49 évesek 48 százaléka látogat fesztiválokat – olvasható az MTI-hez eljuttatott közleményben.
Bár Budapesten a különféle fesztiváltípusok teljes palettája elérhető, a fővárosban élők a községek lakóival hasonló arányban látogatnak fesztiválokat (32 és 29 százalék). A fesztiválozó kedv a megyeszékhelyen élők körében a legmagasabb, 42 százalék. A fesztiválokat látogató felnőtt lakosság fele évente egyszer él ezzel a szórakozási formával, míg további 28 százalék félévente jár fesztiválra.
A kutatás eredményei szerint a könnyűzenei fesztiválok tudják leginkább (45 százalék) megszólítani a felnőtt lakosságot. A könnyűzenei koncertek elsősorban a 18-29 éveseket vonzzák, a korcsoport 69 százaléka szokott ilyen jellegű fesztiválokra ellátogatni. Nagy népszerűségnek örvendenek a gasztronómiai fesztiválok, amelyek a fesztiválozó felnőttek 34 százalékát mozgósítják, valamint a városi fesztiválok (30 százalék) is közkedvelt szórakozási lehetőségek.
A nemek tekintetében a nők az átlagnál nagyobb érdeklődést mutatnak a szüreti fesztiválok iránt, a férfiak inkább a könnyűzenei koncerteket kedvelik. Míg az idősebb, 50 feletti látogatói szegmenst a hagyományőrző és gasztronómiai fesztiválok, a 18-29 éveseket a könnyűzenei és motoros fesztiválok vonzzák leginkább. A budapestiek az átlagnál magasabb arányban jutnak el művészeti, tánc- és könnyűzenei fesztiválokra, vidéken a családi és városi fesztiválok népszerűek.
Azoknál, akik nem járnak fesztiválokra, a fő indok az, hogy nincs olyan tematika, amely érdekelné őket (38 százalék), de a tömegtől való viszolygás (37 százalék) is komoly visszatartó erőt jelent. A fesztiválokat nem látogatók egy jelentős szegmense (24 százalék) az anyagi források hiányával magyarázta távolmaradását, a 40 év alatti lakosság körében az átlagnál gyakrabban fordult elő ez az indok – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NGM: a SZÉP-kártya továbbra is a belföldi turizmus mozgatórugója
A SZÉP-kártya továbbra is a belföldi turizmus mozgatórugója – idén…
Tovább olvasom >A Colonnade Biztosító felkészült az Unitravel utasainak mielőbbi kártalanítására
A Colonnade Biztosító a jogszabályoknak megfelelően felkészült az Unitravel Kft.…
Tovább olvasom >Lecsapott a vihar a magyarok kedvenc üdülőhelyére – sokkoló videó!
Rendkívüli vihar csapott le kedden délelőtt a horvátországi Splitre, percek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >300 millió eurós finanszírozáshoz jutott a horvát Studenac
A horvát Studenac kiskereskedelmi lánc 300 millió eurós finanszírozási csomagot…
Tovább olvasom >