A magyarok harmada jár fesztiválokra egy felmérés szerint
A magyarok harmada jár fesztiválokra, amelyek közül a könnyűzenei, a gasztronómiai és a városi fesztiválok a legnépszerűbbek – derült ki a Kutatópont Kft. szerdán nyilvánosságra hozott közvélemény-kutatásából.
A júniusban kétezer fős mintán végzett, reprezentatív kutatás eredményei szerint a magyarországi felnőtt lakosság 33 százaléka szokott fesztiválokra járni. A fesztiválozás az 50 év alattiakra jellemző inkább, a 18-29 évesek 53 százaléka, a 30-39 évesek 48 százaléka, míg a 40-49 évesek 48 százaléka látogat fesztiválokat – olvasható az MTI-hez eljuttatott közleményben.
Bár Budapesten a különféle fesztiváltípusok teljes palettája elérhető, a fővárosban élők a községek lakóival hasonló arányban látogatnak fesztiválokat (32 és 29 százalék). A fesztiválozó kedv a megyeszékhelyen élők körében a legmagasabb, 42 százalék. A fesztiválokat látogató felnőtt lakosság fele évente egyszer él ezzel a szórakozási formával, míg további 28 százalék félévente jár fesztiválra.
A kutatás eredményei szerint a könnyűzenei fesztiválok tudják leginkább (45 százalék) megszólítani a felnőtt lakosságot. A könnyűzenei koncertek elsősorban a 18-29 éveseket vonzzák, a korcsoport 69 százaléka szokott ilyen jellegű fesztiválokra ellátogatni. Nagy népszerűségnek örvendenek a gasztronómiai fesztiválok, amelyek a fesztiválozó felnőttek 34 százalékát mozgósítják, valamint a városi fesztiválok (30 százalék) is közkedvelt szórakozási lehetőségek.
A nemek tekintetében a nők az átlagnál nagyobb érdeklődést mutatnak a szüreti fesztiválok iránt, a férfiak inkább a könnyűzenei koncerteket kedvelik. Míg az idősebb, 50 feletti látogatói szegmenst a hagyományőrző és gasztronómiai fesztiválok, a 18-29 éveseket a könnyűzenei és motoros fesztiválok vonzzák leginkább. A budapestiek az átlagnál magasabb arányban jutnak el művészeti, tánc- és könnyűzenei fesztiválokra, vidéken a családi és városi fesztiválok népszerűek.
Azoknál, akik nem járnak fesztiválokra, a fő indok az, hogy nincs olyan tematika, amely érdekelné őket (38 százalék), de a tömegtől való viszolygás (37 százalék) is komoly visszatartó erőt jelent. A fesztiválokat nem látogatók egy jelentős szegmense (24 százalék) az anyagi források hiányával magyarázta távolmaradását, a 40 év alatti lakosság körében az átlagnál gyakrabban fordult elő ez az indok – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ötödik állomásához érkezett Regölyön a Market Építő Zrt. ROM Vándor örökségmentő programja: átadták a Somolyi templomromot
Átadták a Market Építő Zrt. ROM Vándor programjának keretében helyreállított…
Tovább olvasom >KSH: júniusban a vendégek száma 4,4, a vendégéjszakáké 5,1 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit
2025 júniusában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken közel…
Tovább olvasom >Top 10-es listán a legjobb túrógombóc lelőhelyek
Van egy étel, ami generációkon átívelő kedvenc, egyszerre idézi a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >