A magyarok egyre inkább elvárják a rugalmas csomagszállítást
A magyarok egyre szívesebben kérik automatába vagy csomagpontra a küldeményeket, ezzel egyre inkább hasonlítunk a rugalmas csomagátvételt preferáló és környezettudatos cseh vásárlókhoz. A közép-kelet-európai régióban a lengyelek és a románok még mindig inkább a futárral történő házhoz szállítást választják.
A hazai online vásárlók egyre szívesebben használják a csomagautomatákat, egy év alatt 60%-kal nőtt az itt elhelyezett csomagok darabszáma. Míg 2021-ben csak minden tizedik csomag érkezett automatába, és a rendelések 74%-át futár kézbesítette házhoz, illetve a feladott küldemények 12%-át szállították ki fix átvevő pontra, addig ezek az arányok 2022-re megváltoztak. A futárral történő házhozszállítás részesedése 72%-ra csökkent, csomagpontokra a küldemények 8%-a érkezett, míg automatákba a rendelések 16%-a került.[1] Ezzel kapcsolatban Csatlós Éva, a Packeta Hungary ügyvezető igazgatója kiemelte: „A Packeta Z-BOX-okat működtető applikációt már egymillió felhasználó töltötte le Magyarországon, ez is mutatja, hogy a magyar vásárlók egyre jobban kedvelik a rugalmas átvételt biztosító automatákat, ezért is bővítettük azok számát 800-ra idén. Hiszünk abban, hogy egy logisztikai szolgáltató csak akkor lehet sikeres, ha diverzifikált szolgáltatásokat – azaz futárral történő házhozszállítást, csomagponton való személyes átvételt és automatába történő kézbesítést – egyaránt kínál a webshopoknak és a vásárlóknak egyaránt. De a jövő mindenképpen az olyan automatizált, egyszerűbb és zöldebb logisztikai megoldásoké, mint a csomagautomata.”
A csomagpontok és automaták hazai népszerűségét támasztják alá a Packeta saját nemzetközi adatai is. Romániában és Lengyelországban még mindig a legnépszerűbb a házhozszállítás, dél-keleti szomszédunknál csak a csomagok 9%-a érkezik automatába vagy fix csomagátvevő pontra, a lengyeleknél pedig csak minden ötödik küldemény. Csehországban és Magyarországon az online vásárlók sokkal inkább igénylik a rugalmas átvételi lehetőségeket a Packetától. A cseheknél a csomagok kétharmada fix pontra kerül, ezen túl a rendelések közel 20%-át automatába kérik, és csupán 8,5%-ot visznek ki házhoz. Magyarországon a Packeta pontokra szállítják ki a csomagok több, mint a felét (52,5%) és további 24% kerül Z-Box automatába. Magyarországon a Packetától csupán a rendelések 26%-ban kérnek házhozszállítást. Csatlós Éva hozzátette: „A regionális adatokból is látszik, hogy a fogyasztók egyre szívesebben választják a rugalmas átvételi lehetőséget biztosító csomagpontokat vagy automatákat. Magyarországon és Csehországban kedvelik a leginkább, de Lengyelországban és Romániában is dinamikusan növekszik az arányuk a házhozszállítással szemben. Ez egyébként nem csak rugalmasabb és egyszerűbb átvételi lehetőséget jelent az online vásárlóknak, de egy sokkal zöldebb megoldást is. A futároknak így egyre kevesebbet kell házról házra járni, így jelentősen csökkenthető a szállításból adódó szén-dioxid kibocsátás, ráadásul az automatáink akár 100%-ban képesek napelemről üzemelni.”
[1] GKID – Online csomaglogisztikai körkép
Kapcsolódó cikkeink
NiT Hungary – Magyarország is csatlakozik az e-CMR egyezményhez
Budapest, 2024.07.10. Magyarország Kormánya hivatalosan is kinyilvánította szándékát az elektronikus…
Tovább olvasom >Az ország legnagyobb spekulatív ipari ingatlana épül Budapest déli alpiacán
Hamarosan elkészül Magyarország legnagyobb spekulatív ipari ingatlana a HelloParks fejlesztésében.…
Tovább olvasom >A UPS egészségügyi üzletága négy piacán több mint 20 millió eurót fektet be az európai hőmérséklet-szabályozott flottája bővítésébe
A UPS Healthcare 20 millió eurós beruházással több mint 200…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >