A magyarok az egyik legodaadóbb nemzet, ha fociról van szó
Az európai futballrajongók jelentős része, 47 százaléka egy sor rituálét hajlandó lenne elvégezni, ha ezzel győzelemre segíthetné kedvenc csapatát – derült ki a Coca-Cola Zéró Cukor felméréséből. Az UEFA EURO 2024™ hivatalos alkoholmentes italszponzoraként a márka Európa-szerte arról kérdezte a rajongókat, milyen szokásaik vannak a meccsnézéshez kapcsolódóan.
A megkérdezett kilenc nemzet közül az olaszok néznek legtöbben rendszeresen focit (65 százalék), és közöttük a legmagasabb a női futball-rajongók aránya is (37 százalék).
A felmérés szerint az európai focirajongók 69 százalékának van valamilyen rituáléja a meccshez kapcsolódóan. A labdarúgó-Európa-bajnokság alatt a szurkolók ezt az 5 fő rituálét tervezik elvégezni:
- 26 százalék mindig egy adott társaságban nézi a meccset
- 23 százalék szokta keresztbe tenni az ujjait meccsnézés közben
- 20 százalék énekli a nemzeti himnuszt
- 18 százalék visel valamilyen szerencsehozó ruhadarabot
- 17 százalék egy bizonyos helyről vagy bútorról nézi a meccset.
A felmérés szerint a rajongók egy sor rituáléra hajlandóak lennének, ha ezzel győzelemre segíthetnék csapatukat. Így 38 százalék tenné keresztbe az ujjait; 30 százalék hordaná kifordítva a ruháit, 19 százalék pedig felemás cipőben nézné a meccset.
Összességében a focikedvelők annyira elkötelezettek csapatuk iránt, hogy ha megkérnék őket egy bizonyos rituáléra, 47 százalék kérdés nélkül megtenné. Ez az arány a szlovénoknál a legmagasabb: közülük 57 százalék mondta, hogy bármit megtenne, ha a csapata erre kérné.
A magyarok esetében az átlagnál valamivel alacsonyabb (34 százalék) a rendszeres futballnézők aránya, az odaadás azonban nálunk sem hiányzik: a válaszadók 53 százaléka mondta, hogy hajlandó lenne a győzelem érdekében arra a rituáléra, amire a csapat kérné, például 48 százalék viselné a meccs alatt kifordítva a ruháját. Az élmezőnybe tartozunk a himnuszt éneklőket illetően is: a válaszadók 25 százaléka szokta rendszeresen elénekelni a meccset megelőzően (ennél csak az olaszoknál és a szlovéneknél gyakoribb ez a szokás, náluk 27 százalék a himnuszt éneklők aránya).
A Coca-Cola arra biztatja a futballrajongókat, hogy az UEFA EURO 2024™-hez kapcsolódóan osszák meg szokásaikat a közösségi médiában a #TheRitualCup hashtaggel, így akár a stadionban elhelyezett szurkolói kivetítőre („Believerboard”-ra) is felkerülhetnek.
„Magyarországon is nagy izgalommal készülünk az UEFA EURO 2024™-re, amely az év egyik legizgalmasabb sporteseményének ígérkezik. A Coca-Cola Applikációban indított nyári promóció is nagyrészt erről szól majd, hiszen a szerencsés nyertesek ott lehetnek majd a Németország-Magyarország mérkőzésen, vagy akár a bajnokság döntőjén is”
– mondta el Vida Annamária, a Coca-Cola Magyarország szenior brand menedzsere, aki hozzátette: a vállalat számos egyéb hazai aktivitással készül az eseményre. Így a Street Kitchen-nel együttműködve például egy olyan filmet készítettek, amelyben bemutatják a legjobb budapesti vendéglátóhelyeket, ahol a focirajongók egy közös vacsora közben nézhetik meg együtt kedvenc csapatuk mérkőzéseit.
A kutatást a Kantar Profiles Division of Kantar végezte 2024 májusában a Coca-Cola számára. A felmérés során 16804 embert kérdeztek meg 9 piacon. A kilenc európai piac a következő: Belgium (2001), Horvátország (2001), Dánia (2000), Németország (2001), Magyarország (2000), Olaszország (2000), Spanyolország (2000), Anglia (2000), Szlovénia (801).
A #TheRitualCup kampányt a WPP Open X fejlesztette David Madrid vezetésével, a Design Bridge & Partners, a VML, az Ogilvy, az EssenceMediacom és a Hogarth támogatásával.
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >