A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 06. 19. 12:03

Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami az ételrendelések esetében is látszik. A foodora saját adatai szerint a rendelések több mint 21 százalékánál adnak online borravalót a megrendelők, amivel a magyarok az első helyet szerezték meg a több mint 70 országot magába foglaló cégcsoport tagja között.  A legtöbben már megelőlegezve, a kiszállítás előtt adnak és a rendelésszámokhoz arányosan Budapesten kapják a legtöbb borravalót a futárok.

Fontos a magyaroknak, hogy borravalót adjanak és ez a szokásuk, az adott borravaló nagysága nem áll összefüggésben a jövedelmi helyzetükkel egy kutatás szerint. Sőt, a legalacsonyabb nettó átlagjövedelműek közül kerültek ki azok, akik borravalót adnak a személyzetnek az éttermekben a szervízdíjtól függetlenül.1 A borravalóadás legfőbb területei a fodrász, kozmetikus és a vendéglátás, így az ételrendeléseknél sem marad el, ebben ráadásul élen járnak a magyarok a foodora adatai szerint.

Magyarország még mindig borravalós ország

A foodora saját adataiból kiderült, hogy a magyarországi rendelések több mint 21 százalékánál adtak borravalót a futároknak. Ez pedig a legmagasabb arány a foodora anyacége a Delivery Hero által lefedett több mint 70 ország közül. Világszinten átlagosan a rendelések csupán 9 százalékához járt borravaló, a magyarok után a csehek és az osztrákok járnak elől a ranglistán.

Magyarországon egyébként a legtöbben a 250 forintos opciót választják, és már a rendelés kiszállítása alatt kiválasztják ezt az opciót. Amióta elérhető a lehetőség azóta volt olyan is, aki 20 ezer forintos borravalót adott a kiszállító futárnak. Hazai viszonylatban Budapesten adják a legtöbb borravalót, a fővárost pedig Debrecen és Szeged követi.

A foodorán keresztül azoknál a megrendeléseknél van lehetősége a felhasználónak borravalót adni, ahol az étterem vagy az üzlet a foodora saját futáros kiszállítását veszi igénybe, azaz foodora futárpartnerek végzik a kiszállítást. A rendszerben a kiszállítást megelőzően, illetve idéntől már utána is adhatnak borravalót futároknak. Az applikáción keresztül online adható borravaló összegét száz százalékban továbbítja a foodora, a foodora futárpartnerei levonások nélkül kapják meg ezt az összeget.

“Azt mindenképpen fontos kiemelni, hogy a 21 százalék csupán az online adott borravaló mennyiségét mutatja, ebbe nem tartozik bele a készpénzes és a nem pénzbeli borravaló. Futár partnereink visszajelzése alapján kaptak már csokoládét, kedves gyermekrajzot, házi süteményt is – tehát összeségében elmondható, hogy a magyar foodora megrendelők gálánssága világraszóló. A borravaló azonban minden esetben önkéntes, így azt elvárni nem szabad. Ez egybecseng a futárpartnereink által elmondottakkal: a kapott borravaló mennyisége naponta változó, és sok – akár tőlük független – tényező is befolyásolhatja, mint például az időjárás vagy az étterem távolsága.”

– tette hozzá Garay Péter, a foodora ügyvezetője.

Kapcsolódó cikkeink