A magyarok a minőséget keresik a gyorséttermekben is

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 04. 29. 11:00

A magyaroknak fontos a minőségi, eredeti élelmiszer. A felnőtt fogyasztók körében a vásárlási szokásokról végzett reprezentatív közvélemény-kutatás kimutatta, hogy legyen szó parfümről, nyomtatópatronról, de főként élelmiszerekről, a lakosság döntő többsége kifejezetten a valódi termékeket keresi. A vasárnapi rántott húshoz friss csirkehúst vásárol és nem fagyasztott csirkeszármazékot. Ha viszont nincs idő, hogy magunk főzzünk ebédet, akkor sem kell lemondani a minőségi alapanyagokról. A KFC étteremlánc például minden éttermében, friss, magyar csirkehúst használ, amit helyben paníroznak és sütnek ki, közvetlenül a felszolgálás előtt.

KFC zinger

A fent említett közvélemény-kutatásból egyértelműen kiderül, hogy bár a magyarok árérzékenyek, az élelmiszerek vásárlása során mégis a minőség a döntő tényező. A piacon széles a kínálat fagyasztott húskészítményekből, de a döntő többség, a megkérdezettek 89%-a inkább a minőségi és megbízhatóbb alapanyagokat vásárolja, akkor is, ha esetleg ezekért mélyebben a zsebébe kell nyúlnia. A jó háziasszony a szemének hisz, és inkább vesz friss, minőségi csirkehúst a boltban, mint mélyhűtött csirkéből készült húspogácsát.

A kutatásban részt vevők elsöprő hányada – 83% – szívesebben használ friss zöldségeket, nem pedig leveskockát, amikor alaplevet kell készíteni bizonyos ételekhez.
Ha étteremben vagy gyorsétteremben étkezünk, a két legfontosabb tényező, ami alapján éttermet választunk, a húsételek minősége és a kiszolgálás színvonala (91%), míg az ár csupán a harmadik tényező.

A tartós fogyasztási cikkek piacán egyébként szintén a fenti tendencia érvényesül: a megkérdezettek csupán 12, illetve 32%-a vásárol szívesebben olyan árucikket (parfümöt, nyomtatópatront), amelyről nem tudja biztosan, hogy eredeti, vagy biztosan tudja, hogy utángyártott, viszont olcsóbban jut hozzá.

Kapcsolódó cikkeink