A magyarok 71 százaléka többet süt otthon a járványhelyzet miatt
Mit és hányszor sütöttek a magyarok a karanténban? Erre a kérdésre kereste a választ a Pek-Snack online kérdőíve, amely 3000 ember megkérdezésével készült május elején. A válaszadók 43 százaléka valóban igyekezett ritkábban boltba menni a járványügyi korlátozások idején. A legtöbben heti kétszer sütnek otthon, általában édességet. A kakaós csiga a favorit, a sós péktermékeknél pedig a pogácsa a magyarok kedvence.
A tízmillió pék országa lettünk az elmúlt hónapokban, a járványügyi helyzet miatt kialakult otthoni karantén miatt. A sütés közös nevező lett, téma, ami mindenkit összeköt, legyünk bármilyen messze is egymástól fizikailag.
A Pek-Snack ebben a helyzetben arra kereste a választ, hogy mit és hányszor sütöttek a magyarok a karanténban, ezért online kutatást készített 2020. május 4. és május 24. között. A kérdőívet 3039-en töltötték ki, közülük 2909 nő.
A válaszadók 71 százaléka arról számolt be: valóban több időt tölt sütéssel a járványhelyzet idején, mint normál időszakban. 85 százalékuk hetente legalább egyszer süt, de a legtöbben hetente 2 alkalommal készítenek valamilyen finomságot a családjuknak. Több mint 50 százalékuk 60-120 percet is eltölt egy-egy alkalommal a sütéssel és az előkészületekkel.
A kutatás arra is rávilágít: a válaszadók 43 százaléka a karantén idején valóban igyekezett ritkábban boltba menni, viszont a friss pékáruról nem akart lemondani – ezért sütött otthon. A megkérdezettek több mint 35 százalékának az is fontos, hogy tudja, milyen alapanyagokból készül a süteménye.
Az otthon sütők közül a legtöbben (28%) édes péksüteményt készítenek, második helyen szinte holtversenyben szerepel a palacsinta és valamilyen sós péksütemény. Kenyérsütéssel csak a válaszadók 10 százaléka próbálkozott.
„Az édes pékáruk között a kakaós csiga a favorit, a válaszadók negyede preferálja. 20 százalék kedvence a muffin, harmadik helyre pedig a fánkok és piték futottak be. A sós pékáruk között toronymagasan a pogácsa vezet (42%), a stanglik és kiflik előtt” – mondja Antal Csaba, a Pek-Snack Kft. ügyvezető igazgatója.
A megkérdezettek 77 százaléka készített már fagyasztott pékáruból készterméket, akár házhoz is rendelve az alapanyagot. E tekintetben is a pogácsa és kakaós csiga számít a legnépszerűbb terméknek.
Kapcsolódó cikkeink
Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >A fogyasztók többsége szerint az AI növeli majd a pénzügyi csalások előfordulásának kockázatát
A pénzügyi visszaélések megelőzésére megoldásokat kínáló Abrigo új felmérése szerint…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >