A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétes fizetést, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piactérről való rendelés. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
A Black Friday és az év végi ünnepek közeledtével a Pepita.hu friss felmérése rámutatott, hogy a magyar online vásárlók egyre tudatosabban ügyelnek a biztonságos vásárlási szokások kialakítására és az adatvédelemre. A 4484 fő részvételével készült kutatás eredményei szerint a vásárlók fele továbbra is az utánvétes fizetést részesíti előnyben, míg az online fizetési megoldások – például a PayPal és a Revolut – egyre népszerűbbek a 18-35 évesek körében, akik közül több mint 40% nyitott az ilyen digitális fizetési formákra. Az online bankkártyás fizetés is elterjedt, a válaszadók 60%-a használja ezt a fizetési módot. Ugyanakkor a megkérdezettek 67%-a nem menti el bankkártya adatait, és 83%-uk tart az adatlopás és visszaélések lehetőségétől. Különösen az idősebb generációkban, a 45 év felettiek körében figyelhető meg ez az aggodalom: közülük több mint 70% inkább az utánvétet vagy legfeljebb a jól ismert, biztonságos online fizetési platformokat választja.
„A Pepita.hu fizetési statisztikái is alátámasztják a trendeket, az idei tranzakcióink 68 százalékát utánvéttel fizették, 30 százalékát online bankkártyával, míg 2 százalékát átutalással fizették
– ismertette a részleteket Dorcsinecz József, a Pepita.hu társalapítója.
Az is látszik ugyanakkor, hogy az online bankkártya használat aránya nőtt idén, 2023-ban a tranzakciók 26 százalékát fizették így.”
A felmérés szerint az online biztonság fogalmai széles körben ismertek: a válaszadók 72%-a tisztában van az adathalászat kockázataival, és 65% felismeri a hamis webáruházak veszélyeit. A biztonság fokozása érdekében a megkérdezettek 42%-a alkalmaz kétlépcsős azonosítást, 55% használ erős jelszavakat, és 58% gondoskodik arról, hogy csak megbízható forrásból vásároljon.
Demográfiai bontásban a 18-35 évesek mutatnak kiemelkedően magas online vásárlási aktivitást: a korosztály kétharmada havonta többször rendel online. A fiatalabb nők körében különösen fontos a megbízható piacterek és részletes termékleírások kiválasztása, míg a 45 év feletti nők 73%-a inkább az adatvédelmi intézkedéseket és az utánvétet helyezik előtérbe. A 45 év feletti férfiak körében is magas, mintegy kétharmada az utánvétes fizetést preferálók aránya. Az online csalások elleni védekezés érdekében a vásárlók negyede kerüli a nyilvános Wi-Fi használatát, 47%-uk csak ismert forrásból vásárol, és 41%-uk előnyben részesíti azokat a webáruházakat, amelyek magyar ügyfélszolgálattal rendelkeznek.
„A magyar vásárlók egyre tudatosabban ügyelnek személyes adataik védelmére, miközben a biztonságos online vásárlás technikái és lehetőségei is szélesebb körben elterjedtek
– mondta Dorcsinecz József.
Ez az ünnepi szezon különösen jó alkalom arra, hogy tovább erősítsük a vásárlók bizalmát, és támogassuk a biztonságos és kényelmes vásárlási szokásokat, például bankkártya elmentésének lehetőségével.”
Összességében a magyar vásárlók körében nő a bizalom az online vásárlás iránt, miközben a digitális tudatosság és az adatvédelem egyre nagyobb szerepet kap.
Kapcsolódó cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Több mint 223 tonna élelmiszerrel segít nehéz sorsú embereknek az idei Adni Öröm! karácsonyi adománygyűjtő akció
Több mint 26 ezer csomag jut nehéz sorsú emberekhez karácsony…
Tovább olvasom >Mindent egy helyről: karácsonyi ajándékért is érdemes elmenni az Auchanba
Év végén a megszokottnál nemcsak többet vásárolunk, hanem aki teheti,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >