A Magyar Turizmus Zrt. a német utazók megnyerésére koncentrál

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 03. 08. 10:40

Németország továbbra is a legfontosabb piac a magyar turizmus számára – közölte a Magyar Turizmus (MT)Zrt. kedden az MTI-vel abból az alkalomból, hogy 35 társkiállítóval mutatkozik be Magyarország a világ legnagyobb turisztikai vásárán az 50. jubileumát ünneplő Internationale Tourismus Börse-n (ITB) március 9. és 13. között, Berlinben.

heviz

Az MT Zrt. szervezésében 300 négyzetméteren jelenik meg a magyar turisztikai kínálat, a meglévő célcsoportok megtartása mellett a fiatal és középkorú német utazók megnyerésére koncentrálva. Az egészségturisztikai kínálat mellett a fesztiválok, az aktívturizmus, a vízparti üdülések, a megújult gasztronómiai kínálat és ezek kombinációjának népszerűsítése lehet célravezető – írták.

A német vendégek és vendégéjszakák száma 2015-ben az előző évihez hasonló volt: közel 549 ezer vendég töltött el mintegy 2 millió vendégéjszakát a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken. Az adatok nem fedik le teljesen a piacot, például a népszerű dunai hajóutak, a német tulajdonú magyarországi ingatlanok, vagy a magánszállások vendégforgalmát. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint csak az 5 napnál tovább tartózkodó német turisták költése meghaladja a 180 milliárd forintot évente.

Közölték, a németek továbbra is nagy érdeklődést mutatnak az egészségturisztikai szolgáltatások iránt, a magyarországi gyógyszállók foglalásainak több mint 22 százaléka tőlük érkezett tavaly, a legtöbb vendéget Németországból fogadták.
Az MT Zrt. 2016-os célkitűzései között szerepel a legnagyobb utazásszervezőkkel, légitársaságokkal, valamint más stratégiai partnerekkel való még szorosabb együttműködés, az évszakonként ismétlődő kampányok megvalósítása.
A kiállításon öt kontinens 185 országának 10 ezer kiállítója várja a várhatóan 115 ezer szakmai és 50 ezer nagyközönségi látogatót 160 ezer négyzetméteren. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink