A magyar termelőket segíti a Lidl
A Lidl Magyarország az elsők között csatlakozott a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara NAK Piactér elnevezésű platformjához, melynek célja, hogy összekapcsolja a nehéz helyzetbe került magyar kistermelőket, élelmiszer-előállítókat a kereskedői oldallal, ezáltal támogatva a hazai termékek értékesítését, a munkahelyek megőrzését.
A Lidl évek óta kiemelt figyelmet fordít arra, hogy minél több, a fogyasztói igényeknek megfelelő, magas minőségű, hazai termékeket kínáljon vásárlói számára, ennek köszönhetően kínálatának közel 60 százalékát magyar beszállítóktól szerzi be.
A járványhelyzet során bevezetett korlátozások miatt sok élelmiszertermelő, -előállító, valamint kistermelő részben vagy egészében elveszítette termékeinek piacát. A NAK Piactér online vállalkozói (B2B) platformja őket hivatott segíteni azáltal, hogy összekapcsolja a piaci keresletet a kínálattal.
Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője elmondta: „A Lidl Magyarország az elsők között csatlakozott ehhez a platformhoz. Évek óta kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy a kínálatunkban minél nagyobb arányban jelenjenek meg a magyar árucikkek, valamint megbízható üzleti partnerként álljunk a magyar kistermelők mellett, mindezzel hozzájárulva a magyar gazdaság stabilitásához, fejlődéséhez, versenyképességéhez. Bízunk benne, hogy a kezdeményezésnek köszönhetően újabb együttműködésekre kerülhet sor és együttes erővel mihamarabb túljuthatunk ezen a nehéz időszakon.”
Az áruházlánc 2013-tól működő, „Lidl a magyar beszállítókért” programjának köszönhetően már több mint 300 hazai beszállítóval dolgozik együtt és közel 60%-os a magyar termékek aránya, a vásárlók pedig összesen már 2500 hazai termék közül válogathatnak. A vállalat törekszik arra, hogy a fogyasztói igényeknek megfelelő, sokféle magyar árucikk kerüljön a polcokra, ezért nagy hangsúlyt fektet beszállítói fejlesztésére, a kínálat folyamatos bővítésére. Így jött létre például a magyar ízvilágot kedvelő, a hagyományokhoz kötődő fogyasztók számára a Hazánk Kincse termékcsalád, illetve a kialakult helyzetre rendkívül gyorsan reagálva a legújabb innováció, az otthon süthető pékárukínálat is.
A hazai értékesítés mellett jelentős a magyar termékek exportja is, a Lidl Magyarország tudhatja magáénak például a legnagyobb hazai borexportőr címet a palackos borok tekintetében.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Új TikTok-őrület a boltokban: jön a Lidlbe az Angel Hair csoki
A dubai csoki után újabb édes szenzáció tarol a közösségi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Pick Szeged Zrt. nyeresége csökkent, árbevétele nőtt tavaly
A Pick Szeged Zrt. adózott eredménye 2024-ben 6,7 milliárd forint…
Tovább olvasom >8 ütős ötlet a tudatosabb, elfogadóbb és élhetőbb jövőért a Megoldások a holnapért kihívás döntőjében
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Megoldások a holnapért kihívás idei, ötödik évada. Kihirdették…
Tovább olvasom >Fókuszban a fenntarthatóság: indul a Generali EnterPrize pályázata a 15 milliós pályázati díjért
A Generali Csoport idén három kategóriában hirdeti meg a kis- és középvállalkozások…
Tovább olvasom >