A Magyar Termék védjegyes árucikkek egyharmada üzletlánci saját márkás termék
A hazai vásárlók igényeit felmérve a kiskereskedelmi üzletláncok is egyértelmű lépéseket tettek az utóbbi időben azért, hogy még inkább kihangsúlyozzák a saját márkás termékeik hazai eredetét. Ezt bizonyítja az is, hogy a Magyar Termék Nonprofit Kft. védjegyeit, több mint 5500 termék egyharmadát a kis- és nagykereskedelmi üzletláncok saját márkás árucikkei teszik ki.
A cikk a Trade magazin 2024/4. lapszámában olvasható.
A folyamatos gazdasági változások nyomán a hazai FMCG és a kereskedelmi szektor fogyasztói egyre megfontoltabban és tudatosabban vásárolnak, miközben az árérzékenységük mértéke is nő. Ennek is köszönhetően még inkább a belső piac, valamint az ár-érték arány szempontjából megfelelő alternatívákat kínáló hazai termékek felé fordulnak.
A legnagyobb kereskedelmi áruházláncok is egyre nagyobb fókuszt helyeznek a saját márkás árucikkeik hazai eredetének kihangsúlyozására.
„Legfrissebb adatainkat elemezve kitűnik, hogy 250 partnerünk több mint 5500 a Magyar Termék védjegycsalád valamely jelölésével rendelkező árucikkének egyharmadát az ALDI, az AUCHAN, a CBA, a COOP, a FÁN GROUP, a METRO, a PENNY, a REÁL, a SPAR, vagy éppen a TESCO saját márkás termékeik teszik ki. Az üzletlánci összevetést tekintve a tavalyi évben a legnagyobb növekedést a SPAR érte el, hiszen már 150 saját márkás termékük érdemelte ki újonnan védjegyeink valamelyikét” – nyilatkozta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.
Jelenleg is több áruházlánci saját márkás termék van éppen védjegy-elbírálás alatt, de a bővülés más aspektusból is folyamatos.
„Gyártói oldalról egyre nagyobb az igény az Magyar Termék Nonprofit Kft. által tanúsított védjegyekre, ami remek hír, hiszen azon dolgozunk, hogy megmutassuk, érdemes a védjegyes közösségünkhöz tartozni, vagy éppen újonnan csatlakozni. Partnereink megbízható eredetű termékeit továbbra is minimális költségvállalás mellett, az online kommunikációs tér, valamint a közösségi marketing eszközeit integráltan felhasználva tudjuk népszerűsíteni. Jelenleg A HAZAIBAN TÖBB VAN szlogennel futó, egész éven átívelő összefogáskampányunk következő etapjára készülünk, és szeretnénk, ha minél több partnerünk csatlakozna a folytatáshoz” – tette hozzá az ügyvezető. //
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható saját márkával ment élelmiszert a Coop Svájcban
A Coop Switzerland új, fenntartható saját márkája, a Nice-to-Save-Food az…
Tovább olvasom >Újra növekedési pályán a biopiac
A globális biopiac 2023-ban újra növekedési pályára állt, elérve a…
Tovább olvasom >Milyen lesz a 2025-ös év? Indul a repülőrajt?
Ismét egy érdekes és hasznos összejövetelt tartott a Magyar Termék…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >