A Magyar Termék védjegyes árucikkek egyharmada üzletlánci saját márkás termék
A hazai vásárlók igényeit felmérve a kiskereskedelmi üzletláncok is egyértelmű lépéseket tettek az utóbbi időben azért, hogy még inkább kihangsúlyozzák a saját márkás termékeik hazai eredetét. Ezt bizonyítja az is, hogy a Magyar Termék Nonprofit Kft. védjegyeit, több mint 5500 termék egyharmadát a kis- és nagykereskedelmi üzletláncok saját márkás árucikkei teszik ki.
A cikk a Trade magazin 2024/4. lapszámában olvasható.
A folyamatos gazdasági változások nyomán a hazai FMCG és a kereskedelmi szektor fogyasztói egyre megfontoltabban és tudatosabban vásárolnak, miközben az árérzékenységük mértéke is nő. Ennek is köszönhetően még inkább a belső piac, valamint az ár-érték arány szempontjából megfelelő alternatívákat kínáló hazai termékek felé fordulnak.
A legnagyobb kereskedelmi áruházláncok is egyre nagyobb fókuszt helyeznek a saját márkás árucikkeik hazai eredetének kihangsúlyozására.
„Legfrissebb adatainkat elemezve kitűnik, hogy 250 partnerünk több mint 5500 a Magyar Termék védjegycsalád valamely jelölésével rendelkező árucikkének egyharmadát az ALDI, az AUCHAN, a CBA, a COOP, a FÁN GROUP, a METRO, a PENNY, a REÁL, a SPAR, vagy éppen a TESCO saját márkás termékeik teszik ki. Az üzletlánci összevetést tekintve a tavalyi évben a legnagyobb növekedést a SPAR érte el, hiszen már 150 saját márkás termékük érdemelte ki újonnan védjegyeink valamelyikét” – nyilatkozta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.
Jelenleg is több áruházlánci saját márkás termék van éppen védjegy-elbírálás alatt, de a bővülés más aspektusból is folyamatos.
„Gyártói oldalról egyre nagyobb az igény az Magyar Termék Nonprofit Kft. által tanúsított védjegyekre, ami remek hír, hiszen azon dolgozunk, hogy megmutassuk, érdemes a védjegyes közösségünkhöz tartozni, vagy éppen újonnan csatlakozni. Partnereink megbízható eredetű termékeit továbbra is minimális költségvállalás mellett, az online kommunikációs tér, valamint a közösségi marketing eszközeit integráltan felhasználva tudjuk népszerűsíteni. Jelenleg A HAZAIBAN TÖBB VAN szlogennel futó, egész éven átívelő összefogáskampányunk következő etapjára készülünk, és szeretnénk, ha minél több partnerünk csatlakozna a folytatáshoz” – tette hozzá az ügyvezető. //
Kapcsolódó cikkeink
Jelentős hatással bírnak a Lidl saját márkái a portugál gazdaságra
A Lidl Portugália saját márkás termékei közel 1 milliárd euróval…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Szerencseszéf nyereményjáték A Magyar Termék Nonprofit Kft. közösségi aktivitása
A Magyar Termék Nonprofit Kft. 14. alkalommal indította el népszerű Szerencseszéf nyereményjátékát,…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: A harmadik negyedévében a gazdaság teljesítménye 0,7százalékkal mérséklődött az előző év azonos időszakihoz képest
Magyarország bruttó hazai termékének (GDP) volumene 2024 harmadik negyedévében a…
Tovább olvasom >Állatfeldolgozás 2024-ben: Növekvő sertés- és baromfivágások, csökkenő szarvasmarha- és juhfeldolgozás
2024 első három negyedévében vegyes eredményeket mutattak a magyar vágóhidakon…
Tovább olvasom >Lakásfelújítás: új lehetőség a SZÉP-kártyával
A kormány döntése értelmében 2025-től a SZÉP-kártyán rendelkezésre álló összeg…
Tovább olvasom >