A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredménye
A Magyar Telekom ma közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Főbb eredmények:
Az összes bevétel éves szinten 13,8%-kal 246,1 milliárd forintra nőtt 2024 harmadik negyedévében. Ezt a javulást a mobil adatátviteli és vezetékes szélessávú szolgáltatások iránti továbbra is erős kereslet, valamint a magyarországi inflációkövető díjkorrekció pozitív hatása okozta. Ezek a növekedések magasabb mobilkészülék-eladásokkal és az RI/IT bevételek növekedésével párosultak, mindkettő kedvező külső hatásokat tükröz.
- A mobil bevételek 15,1%-kal, 145,0 milliárd forintra nőttek 2024 harmadik negyedévében az előző év azonos időszakához képest, ami a mobil adatforgalmi bevételek folyamatos növekedésének és a magasabb készülékértékesítésnek köszönhető.
- A vezetékes bevételek éves szinten 11,3%-kal, 77,4 milliárd forintra nőttek 2024 harmadik negyedévében, tükrözve a vezetékes szélessávú és televíziós bevételek ügyfélkör-bővülés miatti növekedését, valamint a magyar előfizetési díjakra alkalmazott inflációkövető díjkorrekció kedvező hatását.
- A rendszerintegrációs és informatikai (‘RI/IT’) bevételek 14,5%-kal nőttek éves szinten, és elérték a 23,7 milliárd forintot 2024 harmadik negyedévében a magyarországi nagy projektekből származó bevételek növekedésének köszönhetően.
A közvetlen költségek éves szinten 11,1%-kal, 94,4 milliárd forintra nőttek 2024 harmadik negyedévében, elsősorban az árbevétel növekedésével párhuzamosan megemelkedett készülékértékesítési költségek miatt.
A bruttó fedezet éves szinten 15,6%-kal 151,8 milliárd forintra javult 2024 harmadik negyedévében, a magasabb szolgáltatási bevételeknek köszönhetően, amelyet részben mérsékelt az egyéb közvetlen költségek növekedése.
A közvetett költségek éves szinten 9,4%-kal, 55,6 milliárd forintra nőttek 2024 harmadik negyedévében, elsősorban a magasabb személyi jellegű ráfordítások miatt.
Az EBITDA éves szinten 19,5%-kal 96,2 milliárd forintra nőtt 2024 harmadik negyedévében a bruttó fedezet javulásának köszönhetően. Az EBITDA AL éves szinten 21,3%-kal 88,7 milliárd forintra nőtt 2024 harmadik negyedévében.
Az amortizációs költségek 2,2%-kal csökkentek az előző év azonos időszakához képest, 2024 harmadik negyedévében 34,0 milliárd forintot tettek ki, a különféle eszközök hasznos élettartamának hosszabbítása következtében.
Az időszak eredménye éves szinten 86,4%-kal 45,9 milliárd forintra nőtt 2024 harmadik negyedévében, ami elsősorban az EBITDA növekedésének tudható be.
A nem irányító részvényesekre jutó eredmény éves szinten 15,6%-kal 1,4 milliárd forintra csökkent 2024 harmadik negyedévében, mivel az észak-macedón leányvállalat javuló működési eredményét ellensúlyozta egy egyszeri költség.
A spektrum licensz díjak nélküli Capex AL 69,8 milliárd forintot ért el 2024 első kilenc hónapjában, ami 4,2%-os csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest, mivel az alacsonyabb magyarországi végberendezés beszerzések csökkenő észak-macedóniai hálózati beruházásokkal és a szezonálisan alacsonyabb TV tartalom aktiválási költségekkel párosultak.
A szabad cash flow spektrum díjak nélkül 108,5 milliárd forintot tett ki 2024 első kilenc hónapjában, szemben a 2023. első kilenc havi 48,6 milliárd forinttal. Az éves emelkedés a jövedelmezőség növekedésének és az alacsonyabb capex kifizetéseknek köszönhető, amelyet részben mérsékelt a szállítói kifizetések változó dinamikájából eredő magasabb működőtőke-igény.
Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója, elmondta:
„A Magyar Telekom 2024-ben nyújtott impozáns teljesítménye folytatódott a harmadik negyedévben is, sikeres stratégiánk, ügyfélközpontúságunk és azon képességünk, hogy gigabites élményt nyújtunk együttesen ismét kiemelkedő működési és pénzügyi eredményt hoztak. Örömmel számolok be róla, hogy a Magyar Telekom bevételei éves szinten 13,8%-kal, az EBITDA AL pedig 21,3%-kal nőtt. Mobil hálózatunk modernizációja 94%-os készültséget ért el, és mostanra több mint 1 millió ügyfél használja a gigabit képes optikai hálózatunkat.
Mindamellett, hogy a hálózatra és technológiára fókuszáltunk, tovább haladtunk az ügyfélközpontúság terén is. Örömmel jelentem, hogy egymillió ügyfél élvezi a Magenta Moments programunk által nyújtott kedvezményeket és szeptemberben tovább fejlesztettük vezetékes és mobil portfóliónkat egyaránt, ami így már magába foglalja a streaming kiegészítők lehetőségét is. A közelmúltban bejelentettük az otthoni TV szolgáltatás egy jelentős mérföldkövét: a műholdas televízió szolgáltatás 2025-ös megszüntetését követően csak interaktív TV szolgáltatások lesznek elérhetőek a kínálatunkban.
Kapcsolódó cikkeink
A Magyar Telekom újra az év legvonzóbb munkahelye
Nyolcadik alkalommal mérte fel a PwC Magyarország hazánk munkaerőpiaci preferenciáit…
Tovább olvasom >A Jane Goodall intézet mobil újrahasznosítási programja nyerte a telekom pályázatát
Körforgásban, kölcsönhatásban, közösségben – címmel hirdetett pályázatot kifejezetten magyarországi nonprofit…
Tovább olvasom >Egyedülálló szakmai díjat hirdet a Magyar Marketing Szövetség
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) életre hívta a Marketing Talent…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Coface: nehéz időszakban értek el növekedést a régió mamutvállalatai
Gyengén teljesítettek a közép- és kelet-európai régió országai tavaly: a…
Tovább olvasom >Egyre élénkebben foglalkoztatja a hazai vállalkozásokat a generációváltás
Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a…
Tovább olvasom >