A magyar piacra készül az Amazon.com
A tavalyi bővülésnél is nagyobb, a húszmilliárd forintot is meghaladó forgalomemelkedésre számítanak idén az online kereskedők. Jön a magyar piacra a szakma mamutja, az Amazon.com is.
Az online kereskedelem forgalma – a szolgáltatások értékesítése nélkül – az elmúlt évben elmaradt a 160 milliárd forintos várakozástól, és 155 milliárdot ért el az 1,4 millió vásárlás révén. Ám már ez is a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom 2,4 százaléka. Miután a tavalyelőtti szinthez képest így is 18 milliárd forinttal emelkedett az interneten értékesített termékek értéke, és a növekedés dinamikája változatlannak látszik, a szakma azt sem tartja kizártnak, hogy idén az ágazat teljesítménye elérheti akár a teljes kiskereskedelmi forgalom 3 százalékát is, ami 175–180 milliárd forintos online forgalmat jelentene – írja a Világgazdaság.
Az előírások szerint a webáruházakban megrendelt terméket nyolc napon belül vissza kell vennie a kereskedőnek, hiszen egy cipő fotója alapján nem lehet eldönteni, kényelmes-e. Azonban vannak, akik megrendelnek egy tévét, és a foci-Eb nyolcadik napján szomorúan közlik, hogy nem vált be. És rendelnek egy másikat másik cégtől.
Madar Norbert, a GKIeNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. szakértője elmondta, hogy Magyarországon a vásárlástól való elállás aránya átlagosan 8–10 százalék között van, míg Csehországban és Szlovákiában már komoly gondot okoz a kereskedőknek a 20–30 százalékos arány. Persze a kereskedőket sem kell félteni. Van olyan webáruház, amely a nyolcadik napon visszavitt tévét csak az eredeti árnál kevesebbért hajlandó visszavenni.
Érdekes ugyanakkor, hogy miközben folyamatosan emelkedik a futárszolgálatok által házhoz szállított termékek száma, a magyar fogyasztók egyre nagyobb számban az áruátvételi pontokra rendelik a termékeket. Az internetes vásárlók folyamatosan bővülő tábora inkább a szabadidejének egy részét áldozza fel a termékek átvételére, mintsem hogy a házhoz szállítást válassza. Ennek köszönhetően a közelmúltban hirtelen megszaporodtak a két évvel ezelőtt indított úgynevezett Pick Pack Pontok. Ez a ma már több mint 400, hírlapüzletekben és benzinkutakon működő pont 130 településen van elszórva, ahol a fogyasztók személyesen is átvehetik az interneten megrendelt csomagot. És ha szűk a cipő, nem olyan a póló árnyalata, mint a képernyőn, másként működik a készülék, azonnal el is lehet állni a vásárlástól.
A legnagyobb magyarországi internetes kereskedők folyamatosan bővítik a termékkínálatukat, és bár eredetileg különböző termékek kereskedelméből indultak, sőt eltérő értékesítési módokkal lettek sikeresek, mindegyik áruház az online hipermarketek, más néven webplázák létrehozásán dolgozik.
A fejlesztéseknek további lendületet ad, hogy az internetes kereskedők legnagyobbika, az Amazon.com már felépítette Szlovákiában regionális disztribúciós raktárát, ahonnan ősztől szolgálja ki a cseh, a lengyel, valamint a szlovák vásárlókat. Magyarország a jövő évben kerül sorra Romániával és Horvátországgal együtt. (hvg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >