A magyar munkavállalók 59 százaléka biztosnak látja munkahelyét egy felmérés szerint
Több mint öt évre látja biztosnak a munkahelyét a magyar munkavállalók 59 százaléka, míg egy évvel korábban ez az érték még 52 százalékon állt, illetve 71-ről, 79 százalékra ugrott azok aránya is, akik úgy gondolják, legalább ennyi ideig fennmarad a cég, ahol dolgoznak – derül ki a BNP Paribas Cardif Biztosító és a Medián legfrissebb, a járvány negyedik hullámának megjelenése előtt készített közös kutatásából.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/01/foglalkoztatas-nagy.jpg)
A magyar munkavállalók többsége biztosnak látja munkahelyét
Az 1200 ember megkérdezésén alapuló, reprezentatív felmérés alapján képzett BNP Paribas Cardif munkaerőpiaci stabilitási index szeptemberben 73 pont lett, ami 4-4 ponttal magasabb az előző és az azt megelőző év szeptemberéhez képest.
A stabilitási index azt fejezi ki egy 100 pontos skálán, hogy mennyire stabil a munkaerőpiac a munkavállalók szemszögéből, milyen lépéseket tennének meg annak érdekében, hogy megtartsák munkahelyüket, ha az veszélybe kerülne, illetve, hogy megérzésük szerint milyen könnyen találnának új munkalehetőséget.
A felmérés szerint rendkívül pozitív fejleménynek számít, hogy a munkavállalók korábban még sosem bíztak ennyire abban, hogy könnyen találnának maguknak új állást: a felmérésben regisztrált 63 pont az előző év azonos időszakában 59, 2019-ban pedig 54 pont volt.
A kutatásból az is kiderült, hogy az elmúlt negyedévekhez képest némileg emelkedett a jelenlegi munkahely megtartása iránt érzett motiváció is (59 pont), ugyanakkor az egy évvel ezelőtti értékhez képest (58 pont) nem tapasztalható érdemi változás. A 2019-ben regisztrált 36 ponthoz képest azonban még így is jelentős az emelkedés, ami szintén azt a trendet támasztja alá, hogy a munkavállalók ugyan már kevésbé aggódnak amiatt, hogy a mostani munkahelyüket esetleg elveszíthetik, de az optimizmusuk még így is elmarad a válság előtti időszakhoz képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Közel 6 milliárd euró bírság a GDPR óta
2024-ben az uniós adatvédelmi hatóságok összesen 1,2 milliárd euró bírságot…
Tovább olvasom >Mindent elhisznek a fiatalok a mesterséges intelligenciának
A Z generációs fiatalok körében szinte mindenki használja a mesterséges…
Tovább olvasom >Szeret boltban vásárolni a Z generáció
Az Adyen fizetéstechnológiai vállalat felmérése szerint a digitális világban felnőtt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az ESG fenntarthatóság egyre fontosabb a hazai kkv-k számára
A fenntarthatóság és a vállalatirányítási szempontok (ESG: Environmental, Social, Governance)…
Tovább olvasom >Nem magyar sajátosság a kiugró januári infláció – ekkor fékezhet az áremelkedés
Az év eleji áremelések hatásai egyértelműen megmutatkoznak a legfrissebb inflációs…
Tovább olvasom >Stratégiai együttműködést kötött a MATE és a Béres
Dr. Gyuricza Csaba, a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem rektora,…
Tovább olvasom >