A magyar munkavállalók 59 százaléka biztosnak látja munkahelyét egy felmérés szerint
Több mint öt évre látja biztosnak a munkahelyét a magyar munkavállalók 59 százaléka, míg egy évvel korábban ez az érték még 52 százalékon állt, illetve 71-ről, 79 százalékra ugrott azok aránya is, akik úgy gondolják, legalább ennyi ideig fennmarad a cég, ahol dolgoznak – derül ki a BNP Paribas Cardif Biztosító és a Medián legfrissebb, a járvány negyedik hullámának megjelenése előtt készített közös kutatásából.

A magyar munkavállalók többsége biztosnak látja munkahelyét
Az 1200 ember megkérdezésén alapuló, reprezentatív felmérés alapján képzett BNP Paribas Cardif munkaerőpiaci stabilitási index szeptemberben 73 pont lett, ami 4-4 ponttal magasabb az előző és az azt megelőző év szeptemberéhez képest.
A stabilitási index azt fejezi ki egy 100 pontos skálán, hogy mennyire stabil a munkaerőpiac a munkavállalók szemszögéből, milyen lépéseket tennének meg annak érdekében, hogy megtartsák munkahelyüket, ha az veszélybe kerülne, illetve, hogy megérzésük szerint milyen könnyen találnának új munkalehetőséget.
A felmérés szerint rendkívül pozitív fejleménynek számít, hogy a munkavállalók korábban még sosem bíztak ennyire abban, hogy könnyen találnának maguknak új állást: a felmérésben regisztrált 63 pont az előző év azonos időszakában 59, 2019-ban pedig 54 pont volt.
A kutatásból az is kiderült, hogy az elmúlt negyedévekhez képest némileg emelkedett a jelenlegi munkahely megtartása iránt érzett motiváció is (59 pont), ugyanakkor az egy évvel ezelőtti értékhez képest (58 pont) nem tapasztalható érdemi változás. A 2019-ben regisztrált 36 ponthoz képest azonban még így is jelentős az emelkedés, ami szintén azt a trendet támasztja alá, hogy a munkavállalók ugyan már kevésbé aggódnak amiatt, hogy a mostani munkahelyüket esetleg elveszíthetik, de az optimizmusuk még így is elmarad a válság előtti időszakhoz képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Hűségprogramokkal a vásárlók lemorzsolódása ellen
A Salesforce friss Connected Shoppers felmérése szerint a kiskereskedők kétharmada…
Tovább olvasom >Megadealek kora
Bár az ügyletszám 17%-kal csökkent, de a nagy értékű vállalat-adásvételi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >A GKI 2-2,5%-os gazdasági növekedést vár 2025-ben
A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2025-re 2-2,5%-os GDP-növekedést prognosztizál, amely a külpiaci…
Tovább olvasom >