A magyar munkavállalók 59 százaléka biztosnak látja munkahelyét egy felmérés szerint
Több mint öt évre látja biztosnak a munkahelyét a magyar munkavállalók 59 százaléka, míg egy évvel korábban ez az érték még 52 százalékon állt, illetve 71-ről, 79 százalékra ugrott azok aránya is, akik úgy gondolják, legalább ennyi ideig fennmarad a cég, ahol dolgoznak – derül ki a BNP Paribas Cardif Biztosító és a Medián legfrissebb, a járvány negyedik hullámának megjelenése előtt készített közös kutatásából.
Az 1200 ember megkérdezésén alapuló, reprezentatív felmérés alapján képzett BNP Paribas Cardif munkaerőpiaci stabilitási index szeptemberben 73 pont lett, ami 4-4 ponttal magasabb az előző és az azt megelőző év szeptemberéhez képest.
A stabilitási index azt fejezi ki egy 100 pontos skálán, hogy mennyire stabil a munkaerőpiac a munkavállalók szemszögéből, milyen lépéseket tennének meg annak érdekében, hogy megtartsák munkahelyüket, ha az veszélybe kerülne, illetve, hogy megérzésük szerint milyen könnyen találnának új munkalehetőséget.
A felmérés szerint rendkívül pozitív fejleménynek számít, hogy a munkavállalók korábban még sosem bíztak ennyire abban, hogy könnyen találnának maguknak új állást: a felmérésben regisztrált 63 pont az előző év azonos időszakában 59, 2019-ban pedig 54 pont volt.
A kutatásból az is kiderült, hogy az elmúlt negyedévekhez képest némileg emelkedett a jelenlegi munkahely megtartása iránt érzett motiváció is (59 pont), ugyanakkor az egy évvel ezelőtti értékhez képest (58 pont) nem tapasztalható érdemi változás. A 2019-ben regisztrált 36 ponthoz képest azonban még így is jelentős az emelkedés, ami szintén azt a trendet támasztja alá, hogy a munkavállalók ugyan már kevésbé aggódnak amiatt, hogy a mostani munkahelyüket esetleg elveszíthetik, de az optimizmusuk még így is elmarad a válság előtti időszakhoz képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Teljesítőképességük határára értek a fogyasztók – The RRD CPG + Grocery Consumer Report
A gazdasági nyomás fokozódásával a vásárlók egyre inkább az ár-érték…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >