A magyar lakosság több mint negyede használ okostelefont
A magyar felnőttek 29 százalékának volt okostelefonja tavaly év végén, a készülékek használata átlag feletti a férfiak, a fiatalok, a magasabb iskolai végzettségűek, illetve a fővárosban és a megyeszékhelyeken élők körében – derül ki az eNET és a Telekom felméréséből, amelynek összefoglalóját pénteken juttatták el az MTI-hez.
Magyarországon tavaly év végén 6,8 millió hagyományos mobiltelefon és 2,4 millió okostelefon volt használatban a Jelentés az internetgazdaságról című felmérés szerint.
Az okostelefont használók több mint 60 százaléka szokott internetezni a telefonján, vagyis tulajdonosok mintegy harmada egyelőre nem él készüléke egyik legfontosabb képességével. Ugyanakkor az iskolázott, fővárosi, fiatal férfiak mintegy 70 százaléka mobilnetezik.
Emailt a felhasználók 53 százaléka olvas az okostelefonján. A legaktívabbak a budapestiek, 72 százalékuk levelezik a készüléken.
A közösségi oldalak látogatása majdnem olyan népszerű, mint az emailezés, ezeket az okostelefon-felhasználók 45 százaléka keresi fel rendszeresen a telefonján. A községekben, falvakban élők közül többen látogatják készülékükön a közösségi oldalakat, mint ahányan emailt használnak.
Olyan mobiltelefonok már régóta léteznek, amelyekbe két SIM-kártyát is bele lehet tenni. A MultiSIM szolgáltatás ezzel szemben arra épít, hogy egy előfizetéssel lehessen több mobil eszközt, például okostelefont és tabletet kiszolgálni. A mobilinternet-előfizetések adataiból ugyanis látszik, hogy a felhasználók csaknem 40 százaléka a jelenlegi előfizetését többféle eszközön is használja.
A felmérést az eNET februárban készítette, a 15 évesnél idősebb, mobiltelefont használó lakosság körében 1000 fős reprezentatív mintán. Az eredmények a saját tulajdonú eszközökre és előfizetésekre vonatkoznak, a céges eszközöket és előfizetéseket nem tartalmazzák. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >