A Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum kiállításai

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 05. 16. 10:06

A szépség és a reklám – A női ideál alakulása a 20. század első felében

MEGHOSSZABBÍTVA AUGUSZTUS 17-IG!

Az öt évtizedet bemutató divat- és reklámtörténeti kiállítás a nők reklámozásban betöltött szerepét szemlélteti a múzeum gyűjteményének kevésbé közismert darabjaival. A tárlat 1900-tól az 1940-es évek végéig tekinti át a változó divatirányzatokat, egyúttal alkalmat ad a női szépségideál és a divat változásának nyomon követésére a huszadik században. Az egyes korszakok hangulatát és életérzését enteriőrök, fotómontázsok, korabeli ruhák, cipők és egyéb kiegészítők segítik felidézni.

 

A Magyar Kereskedelmi és Vendeglatoipari Muzeum kiallitasai 1
ÁLLANDÓ KIÁLLÍTÁSOK

„Nekem soha nem volt otthonom…” –  Krúdy Gyula budapesti életének színterei

A kiállítás Krúdy hajdani szegényes, óbudai lakásának két szobájában várja a látogatókat, ott, ahol az író élete utolsó három évét töltötte, s ahol meghalt. Az egyikben az albérleteket, olcsóbb vagy jobb szállodákat, átmenetinek bizonyult polgári otthonokat mutatjuk be, amelyek a fővárosba költözésétől, 1896-tól 1933-ig keretet adtak a hétköznapjainak. A másikban pedig azokat a vendéglátóhelyeket, amelyeket szeretett, törzsvendégként látogatott, és műveiben is megörökített.

„A jó kalmár a világ jótevője” – Két évszázad a magyar kereskedelem történetéből

MEGÚJÍTOTT állandó kiállítással

A múzeum 2013 júniusában nyitotta meg kereskedelemtörténeti állandó kiállításának első felét, melyben a pesti vásárok, a szakoktatás története és az első szakboltok, a fűszer és csemege üzletek, valamint a 20. század eleji utcák és trafikok világa került bemutatásra.

Január 21-én nyílt meg a kiállítás második fele további szakboltokkal: Stühmer csokoládébolt, papír-írószer üzlet és vasbolt várja a látogatókat. Az érdeklődők megismerkedhetnek az áruházak színes világával – a Párisi Nagy Áruháztól a Corvin Áruházig. Megjelenítünk a magyar kereskedelem életében olyan fontos szerepet betöltő intézményeket és eseményeket is, mint a Hangya Szövetkezet, vagy az államosítás. A tárlat a szocialista kereskedelem bemutatásával zárul, KÖZÉRT üzlettel, Állami Áruházzal és korabeli kirakatokkal.

Reklámtáblák

„A jó reklám esztétikailag szép, és a jó reklám társadalmi szempontból nélkülözhetetlen. A reklámot a kereskedelem szülte meg, a kereskedelem pedig az emberiség egyre fokozódó életigényességének a következménye.” (Kassák Lajos)

A tárlat a múzeum kereskedelmi gyűjteményének eddig kevésbé ismert zománctárgyait és tábláit mutatja be a dohányzás, az ital, az élelmiszer, a vegyes iparcikk, a biztosítás és a feliratos táblák témaköréből. Az NKA pályázatán nyert pénzből gyarapított gyűjtemény méltó helyet kap a múzeum állandó kiállításaként.

Látványraktár

Ritkán, vagy már egyáltalán nem használt kereskedelmi és vendéglátós tárgyak sora várja az érdeklődőket. Tematikus egységekben, tizenhét vitrinben ismerkedhetnek meg a két szakma érdekességeivel. Bolti segédeszközök, régi árucikkek, reklámtárgyak, különleges dobozok, a király tejszínes üvege az egyik tároló sorban; táncrend, csizmahúzó, bajusz-sütővas, sörszámláló, krampampulis pohár, homárvilla a másikban. Tanulni, vagy csak gyönyörködni vágyik? Kerüljön beljebb!

A Magyar Kereskedelmi és Vendeglatoipari Muzeum kiallitasai 2

Kapcsolódó cikkeink