A magyar internetes vásárló átlagosan 39 éves, városlakó és minimum érettségizett egy felmérés szerint
Magyarországon 3,2 millió magyar vásárol aktívan online, 30 százalékuk a 30-35 év közötti, 24 százalékuk az ötvenes korosztályból kerül ki, átlagéletkoruk 39 év, a vásárlók 74 százaléka városlakó, 84 százalékuk pedig minimum érettségivel rendelkezik – derül ki a Fizetési Élmény Riportból, amit pénteken juttattak el az MTI-nek.
A Fizetési Élmény Riportot a Mastercard támogatásával készítette a Frontíra Stratégiai Design Tanácsadó, több mint 300 ügyfél megkérdezésével, egy tucat kereskedő és fizetési szolgáltató bevonásával. A kutatás kiegészült a BIG FISH Payment Gateway 4 millió tranzakciójának elemzésével.
A vizsgálat szerint a magyarok szeretnek bankkártyával fizetni a weben, az online vásárlók 51 százaléka el is mentette a kártyaadatait valamely szolgáltatónál: 35 százalékuk az OTP Simple-t, 34 százalékuk a Paypalt, míg 17, illetve 15 százalékuk a Díjnetet, illetve a Bariont jelölte meg.
A webshopoknál viszont, ahol szinte mindig a kiszolgáló bank tárolja a vásárló személyes információit, a magyarok mindössze 7 százaléka menti el kártyaadatait, ami annyit jelent, hogy ezen téren az online boltok előtt még bőven van növekedési lehetőség.
Az első ránézésre transzparens, megbízható fizetési rendszereknek azonban óriási szerepük van az elektronikus kereskedelemben, hiszen az online vásárlás legnagyobb bizalmat igénylő része a fizetés, amelynél már a legkisebb kétely miatt is könnyen elállnak a vevők vásárlástól – emelték ki a közleményben.
Ezt támasztja alá a Fizetési Élmény Riport is: 10-ből 9 magyar hagyta már abba online vásárlást a célegyenesben, tehát úgy, hogy a kiválasztott termék már a kosarában volt, de végül mégis elállt a tranzakciótól. A fizetés előtti kosárelhagyás pedig leggyakrabban a bizalmatlansággal függ össze, 10-ből 6 eset erre vezethető vissza.
A felmérés arra is rámutatott, hogy fizetéskor a biometrikus azonosítást (telefonos ujjlenyomat- vagy arcfelismerés) használóknak csupán 3 százaléka érezte úgy, hogy nem biztonságos, bizonytalan a fizetés folyamata.
Mindez azért érdekes, mert az EU idén az ügyfélhitelesítési előírások szigorítását tervezi, a Mastercard szerint a jelenleg elérhető technológiák közül a hitelesítésre a biometrikus azonosítás a legkényelmesebb megoldás, mert ebben az esetben nem kell bonyolult számsorokat, jelszavakat megjegyezni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >A kisvállalkozások 83%-a számára létfontosságúak a házhozszállító platformok
A Wolt nemzetközi kutatása szerint a kereskedők 83%-a nélkülözhetetlennek tartja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Minden korty egy új fejezet – teljesen megújul és szintet is lép a BB bor- és pezsgőcsalád
A borkészítés minden fázisát elemezve és átgondolva, a legújabb trendeknek…
Tovább olvasom >NGM: már több mint félszáz cég fejlesztési terveiről született döntés a Demján Sándor Tőkeprogramban
Brüsszel nyomásgyakorlása ellenére a kormány mindent megtesz a hazai kkv-k…
Tovább olvasom >A világ 50 leginnovatívabb városa közé került Budapest
A Bloomberg Philanthropies 2025-ös Mayors Challenge versenyén Budapest bekerült a…
Tovább olvasom >