A magyar háztartások áramon, gázon és ruházkodáson igyekeznek takarékoskodni
A magyarok közel kétharmada áram- és gázfogyasztását csökkentette az elmúlt évben, és ruházkodásra is kevesebbet költött. A magyarok 22 százalékának semmi pénze nem marad, miután kifizette háztartása és létfenntartása költségeit.
A Nielsen piackutató vállalat március és április folyamán végzett felmérése – mely Magyarországgal együtt 50 országot érint (26 ezernél is több fogyasztó megkérdezésével) – arra is rámutat, hogy szabadon elkölthető pénzünket leginkább kölcsöntörlesztésre (41 százalék) fordítjuk, mely Európában a legmagasabb mutató. Kevesebbet költünk lakásunk szépítésére és nyaralásra. Spórolunk továbbá telekommunikációs eszközeink és háztartási gépeink újra cserélésén, a szórakozáson és a telefonköltségen.
Globális összehasonlításban a megkérdezettek legnagyobb része az öltözködésen, valamint az otthonon kívüli szórakozáson takarékoskodik. Csak harmadik leggyakrabban említett lehetőség a kevesebb gáz- és áramfogyasztás. Európa legtöbb országában ugyanakkor a magyarokhoz hasonlóan szintén az energián igyekeznek a legtöbbet spórolni. Az uniós polgárok válaszaiban megjelenik a nyugdíjalapba történő befizetés is. Huszonegy európai ország átlagában 36 százalék válaszolta azt, hogy félre tud tenni a létfenntartási költségek kifizetése után.
A kutatás eredményei hozzájárulnak a válság hatására változó vásárlási, fogyasztási szokások megismeréséhez.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >