A magyar fogyasztók továbbra is árérzékenyek, de egyre fontosabb a környezetvédelem
A PENNY évek óta következetesen vezet be olyan fenntartható megoldásokat, amelyek lehetőséget teremtenek a vásárlóknak arra, hogy tudatos döntéseket hozzanak – kompromisszumok nélkül. Betérve egy PENNY üzletbe többféleképpen tehetünk a környezetért amellett, hogy pénztárcabarát árakon vásárolhatunk. Legyen szó a korszerű energiahatékony egységekről, a magyar gazdák termékeiről, vagy akár az élelmiszermentésről, a környezetvédelem a mindennapi bevásárlás része lehet.
Környezetvédelmi sztenderd szerint nyílnak a PENNY üzletek
A PENNY elkötelezett a környezetvédelem iránt, ezért vállalta, hogy újonnan nyíló üzleteit kizárólag egy előre meghatározott környezetvédelmi sztenderd szerint alakítja ki. Emellett évről-évre megfelel az ISO 50001 nemzetközi energiahatékonysági szabványnak is, és mindig többet tesz azért, hogy a fejlesztéseken keresztül minimalizálja a környezeti terhelést:
- Az elmúlt két évben közel 10%-kal csökkentette a CO2 kibocsátást, ami akkora megtakarítást jelent, mintha 81 000 fa dolgozna egy évig a levegő tisztaságáért.
- Az elmúlt években több mint felére, 54%-kal csökkentette a gázfogyasztását.
- 70 üzlet parkolójában áll a vásárlók rendelkezésére elektromos autótöltő, és 72 üzleten és két logisztikai központján van napelemrendszer.
- Minden üzletében energiahatékony LED világítás található; és folyamatosan telepíti a CO2-es hűtőközeggel működő hűtési rendszereket és a hőszigetelt nyílászárókat.
Itthonról válogatva: pénztárcabarát árak és környezetvédelem
A magyar vásárlók számára a hazai termékek elsősorban a jobb íz és a frissesség garanciáját jelentik, ugyanakkor kevesen tudják, hogy ha ezeket a termékeket választják, azzal hozzájárulhatnak a hazai gazdaság erősítéséhez és az ökológiai lábnyom csökkentéséhez is. A rövidebb ellátási lánc ugyanis minimális szállítást, kevesebb csomagolást és kisebb tárolási igényt jelent, ami nemcsak a környezetet terheli kevésbé, de a termékek árát is kedvezőbbé teheti a fogyasztók számára. Érdemes az üzletekben keresni az Itthonról válogatva logót, ami jelzi, hogy a termék hazai beszállítótól érkezett a polcra.
A fenntartható szemlélet részeként a PENNY évek óta átveszi és kedvező áron kínálja a formában eltérő, de minőségileg kifogástalan zöldségeket és gyümölcsöket is a Girbe-Gurba program keretében, így megelőzve az élelmiszer-pazarlást.
Élelmiszermentéssel a pazarlás ellen
A PENNY kiemelt, aktív partnere a Magyar Élelmiszerbank Egyesületnek, akikkel 2024-ben közel 2000 tonna élelmiszert mentettek meg a kidobástól és juttattak el rászoruló családokhoz, többezer főt segítve ezzel. Emellett a Munch applikáción is elérhetők a PENNY csomagjai, így a vásárlók kedvezményes áron juthatnak közeli lejáratú élelmiszerekhez, csökkentve a kidobott áruk mennyiségét is.
Kapcsolódó cikkeink
Következő generációs épületgépészeti megoldás a fenntarthatóságért
A globális fenntarthatósági elvárásokra reagálva új épületgépészeti megoldást mutatott be…
Tovább olvasom >Újrahasznosított palackokkal újít a Lidl – egyre zöldebb a sajátmárkás kínálat
A Lidl Magyarország ismét fontos lépést tett a fenntarthatóság felé:…
Tovább olvasom >Az EU ajánlást fogadott el a fenntarthatósági jelentéstételi standard bevezetéséről a kkv-k számára
Az Európai Bizottság ajánlást fogadott el egy önkéntes fenntarthatósági jelentéstételi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves összevetésben egyaránt nőttek a termelői árak júniusban
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves szinten…
Tovább olvasom >Jelentős egyszerűsítés: akár 57%-kal csökkenhet az adatpontok száma a vállalati fenntarthatósági jelentésekben
Az EFRAG tervezete alapján nagyfokú egyszerűsítések jönnek az ESRS szabványokban,…
Tovább olvasom >Átlagosan nem emelkedtek az árak az Auchanban tanszervásárában tavalyhoz képest
Kezdetét vette a tanszervásár az Auchanban, ahol idén nem kell…
Tovább olvasom >