A magyar élelmiszeripar jövője: fenntartható innováció
A mai fogyasztó egyre tudatosabb, egészség- és környezettudatossággal közelít az élelmiszer-választáshoz. Ennek hatására nő a kereslet a természetes, fenntartható és átlátható eredetű termékek iránt. Az élelmiszeriparnak, hogy lépést tartson ezzel a változással, innovatív és fenntartható megoldásokat kell kidolgoznia.
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható.
Mind a Real Nature Kft. tulajdonosaként, mind a Lánchíd Klub ellenőrzőbizottságának elnökeként nap mint nap tapasztalom, hogy a fogyasztók egyre inkább az öngondoskodásra és a bolygó védelmére törekednek. Ennek megfelelően a növényi alapú, bio és funkcionális élelmiszerek iránti kereslet is növekszik. A piaci trendeket megelőzve, innovatív megoldásokkal kell kielégítenünk ezeket az igényeket. A hazai élelmiszeripar számos kihívással néz szembe ezen a területen.
Az egyik legnagyobb nehézség, hogy a kormányzati döntések nem feltétlenül támogatják a fenntartható fejlődésre fókuszáló cégeket. Az innovatív megoldások jelentős beruházásokat igényelnek, amelyeket a hazai vállalatok számára nehéz finanszírozni. Más európai országokban számos adózási és egyéb kedvezmény segíti a vállalatokat ezeknek a beruházásoknak a megvalósításában. A termék összetételén túl a csomagolás is kulcsfontosságú. Nemcsak a termék védelmét szolgálja, hanem fontos szerepet játszik a fenntarthatóságban is.
A Real Nature elkötelezett a környezetbarát megoldások iránt, ezért kizárólag újrahasznosítható csomagolásokat használunk. Ezzel nemcsak a környezetet védjük, hanem a fogyasztók bizalmát is erősítjük, hiszen tudhatják, hogy termékeink előállításában és csomagolásában semmilyen káros anyag nem kerül felhasználásra.
A Lánchíd Klub tagjaként kollégáimmal arra törekszem, hogy a hazai élelmiszeripar szereplőit összefogjuk, és közösen dolgozzunk a fenntartható fejlődésért. Célunk, hogy a hazai élelmiszeripar versenyképesebbé váljon az európai piacon, és hogy a magyar fogyasztók egészséges és fenntartható termékekhez juthassanak. A fenntarthatóság a hazai élelmiszeripar jövője. A kormányzati támogatás, az innovatív megoldások és a vállalati összefogás kulcsfontosságúak ahhoz, hogy Magyarország a fenntartható élelmiszer-termelés egyik úttörőjévé váljon.
//
Kapcsolódó cikkeink
ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >Áttörést ért el a DairyX a tejmentes kazein előállításával
Jelentős előrelépést tett az izraeli DairyX Foods start-up a tejmentes…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Jézus volt az első kommunikátor
Kőszegi András márkatanácsadó volt a Futuretalks Krozsó Szilviával podcastsorozatunk legutóbbi…
Tovább olvasom >