A magyar egyházi sörkultúrát helyezi a középpontba a 10. Főzdefeszt
A magyar egyházi sörkultúra „meglepetésszerű feltámadásáról” ad körképet a 10. Főzdefeszt és Street Food Market, amelyet ismét az Olof Palme sétányon rendeznek meg szeptember 4. és 6. között.
Az elmúlt években több magyar kolostor és egyház fogott sörkészítésbe, így idén három új, „vallásos lelkületű” sörbrandet mutat be a fesztivál – olvasható a szervezők MTI-hez eljuttatott közleményében.
A Zirci Ciszterci Apátságban, a kolostor pincéjében épült fel Magyarország első valódi apátsági sörfőzdéje a 18. századi zirci főzde szellemi örököseként. A történelmi környezetbe helyezett modern főzde mai felfogásban főzött sörszortimenttel mutatkozik be a Főzdefeszten.
A Bakonybéli Szt. Mauriciusz kolostor három fajta sört főzet a Bors Serfőzdével, a Székesfehérvári Püspökség pedig újrateremtette a legendás Szt. István Portert, amit ismét Kőbányán, a Monyó Sörfőzdében készítenek.
Természetesen a korábbi évek hagyományainak megfelelően a már megszokott klasszikus felhozatal, valamint számos premier és újdonság is várható a fesztiválon, ráadásul a 10. Főzdefeszten először külföldi kézműves sörfőzőket is bemutatnak, ugyanis Európa-szerte egyre nagyobb az érdeklődés a budapesti fesztivál iránt.
Nemcsak a sörök, hanem az ételek kínálata is frissül, a bevált slágerek – mint Befaló Bill, Zing Burger, Vörös Homár – mellett új street-food standokat is felállítanak a Street Food Marketen.
Az Olof Palme sétány nagy terei és a főutak mellett kisebb, „intim” sörkerteket is kialakítanak a szervezők. A háromnapos fesztiválon díjakat is átadnak: kiosztják az Év kedvenc söre, az Év sörfőzdéje és az Év legjobb sörcímkéje díjat.
A fesztiválról további információk a www.fozdefeszt.hu oldalon találhatók. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
130 éves Soproni Sörgyár
A kormány továbbra is stratégiai ágazatként tekint az élelmiszeriparra, ezért…
Tovább olvasom >Ahol a nagyok csapolnak
A Magyar Sörgyártók Szövetségének 2024-es jelentése szerint 2024-ben a hordós…
Tovább olvasom >Időutazó IPA
A Dreher Sörgyárak Sörműhelyének különleges márkája, az ANTL, 2021 óta…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy év alatt félúton a Mastercard tokenizációs átalakulása Európában
Egy évvel azt követően, hogy a Mastercard bejelentette célját: 2030-ra…
Tovább olvasom >A megunt mobiltelefon értékes – 1500 kiselektronikai eszközt hoztak vissza az Auchanba újrahasznosításra
Harmadik alkalommal csatlakozott az Auchan áruházlánc a „Passzold vissza, Tesó!”…
Tovább olvasom >A Lufthansa az amerikai járatok iránti kereslet csökkenésére számít a harmadik negyedévben
A német Lufthansa légitársaság a nyári fellendülés után a harmadik…
Tovább olvasom >