A magyar egyházi sörkultúrát helyezi a középpontba a 10. Főzdefeszt
A magyar egyházi sörkultúra „meglepetésszerű feltámadásáról” ad körképet a 10. Főzdefeszt és Street Food Market, amelyet ismét az Olof Palme sétányon rendeznek meg szeptember 4. és 6. között.
Az elmúlt években több magyar kolostor és egyház fogott sörkészítésbe, így idén három új, „vallásos lelkületű” sörbrandet mutat be a fesztivál – olvasható a szervezők MTI-hez eljuttatott közleményében.
A Zirci Ciszterci Apátságban, a kolostor pincéjében épült fel Magyarország első valódi apátsági sörfőzdéje a 18. századi zirci főzde szellemi örököseként. A történelmi környezetbe helyezett modern főzde mai felfogásban főzött sörszortimenttel mutatkozik be a Főzdefeszten.
A Bakonybéli Szt. Mauriciusz kolostor három fajta sört főzet a Bors Serfőzdével, a Székesfehérvári Püspökség pedig újrateremtette a legendás Szt. István Portert, amit ismét Kőbányán, a Monyó Sörfőzdében készítenek.
Természetesen a korábbi évek hagyományainak megfelelően a már megszokott klasszikus felhozatal, valamint számos premier és újdonság is várható a fesztiválon, ráadásul a 10. Főzdefeszten először külföldi kézműves sörfőzőket is bemutatnak, ugyanis Európa-szerte egyre nagyobb az érdeklődés a budapesti fesztivál iránt.
Nemcsak a sörök, hanem az ételek kínálata is frissül, a bevált slágerek – mint Befaló Bill, Zing Burger, Vörös Homár – mellett új street-food standokat is felállítanak a Street Food Marketen.
Az Olof Palme sétány nagy terei és a főutak mellett kisebb, „intim” sörkerteket is kialakítanak a szervezők. A háromnapos fesztiválon díjakat is átadnak: kiosztják az Év kedvenc söre, az Év sörfőzdéje és az Év legjobb sörcímkéje díjat.
A fesztiválról további információk a www.fozdefeszt.hu oldalon találhatók. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tavaly 20,9 millió hektoliter sört főztek a cseh sörgyárak
Tavaly 20,9 millió hektoliter sört főztek a csehországi sörgyárak, ami…
Tovább olvasom >Házisörfőzők Nemzetközi Versenye szombaton a Főzdeparkban
Ingyenes programok, főzdetúrák és kilenc ország legjobb házisörei várják az…
Tovább olvasom >Az offline találkozásokért indított kampányt a Heineken
A felnőttek több mint fele érzi úgy, hogy túlterheli a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >