A magyar egyházi sörkultúrát helyezi a középpontba a 10. Főzdefeszt
A magyar egyházi sörkultúra „meglepetésszerű feltámadásáról” ad körképet a 10. Főzdefeszt és Street Food Market, amelyet ismét az Olof Palme sétányon rendeznek meg szeptember 4. és 6. között.
Az elmúlt években több magyar kolostor és egyház fogott sörkészítésbe, így idén három új, „vallásos lelkületű” sörbrandet mutat be a fesztivál – olvasható a szervezők MTI-hez eljuttatott közleményében.
A Zirci Ciszterci Apátságban, a kolostor pincéjében épült fel Magyarország első valódi apátsági sörfőzdéje a 18. századi zirci főzde szellemi örököseként. A történelmi környezetbe helyezett modern főzde mai felfogásban főzött sörszortimenttel mutatkozik be a Főzdefeszten.
A Bakonybéli Szt. Mauriciusz kolostor három fajta sört főzet a Bors Serfőzdével, a Székesfehérvári Püspökség pedig újrateremtette a legendás Szt. István Portert, amit ismét Kőbányán, a Monyó Sörfőzdében készítenek.
Természetesen a korábbi évek hagyományainak megfelelően a már megszokott klasszikus felhozatal, valamint számos premier és újdonság is várható a fesztiválon, ráadásul a 10. Főzdefeszten először külföldi kézműves sörfőzőket is bemutatnak, ugyanis Európa-szerte egyre nagyobb az érdeklődés a budapesti fesztivál iránt.
Nemcsak a sörök, hanem az ételek kínálata is frissül, a bevált slágerek – mint Befaló Bill, Zing Burger, Vörös Homár – mellett új street-food standokat is felállítanak a Street Food Marketen.
Az Olof Palme sétány nagy terei és a főutak mellett kisebb, „intim” sörkerteket is kialakítanak a szervezők. A háromnapos fesztiválon díjakat is átadnak: kiosztják az Év kedvenc söre, az Év sörfőzdéje és az Év legjobb sörcímkéje díjat.
A fesztiválról további információk a www.fozdefeszt.hu oldalon találhatók. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >