A magyar cégek közel 90 százaléka nem él az e-számlázással
A magyar cégek többsége még nem él az e-számlázás kínálta lehetőségekkel az Itella Information nemzetközi kutatása szerint, bár a cégvezetők látják, hogy ezáltal jelentős költségcsökkentést és hatékonyabb működést lehetne elérni.
Az Itella Groupe-számlázással foglalkozó leányvállalata 2010 tavaszán elvégzett reprezentatív kutatása 16 európai ország számlázási szokásait vette górcső alá.
A kutatásból kiderül: míg az európai vállaltok 50 százaléka küld és fogad e-számlát, addig a hazai cégek kimenő számláinak 88, bejövő számláinak pedig 83 százaléka még mindig papír alapú. A magyar cégek számláikat közel 90 százalékban házilag nyomtatják, munkaerőt, munkaidőt, helyet, gépet és anyagot nem kímélve.
Finnországban a számlanyomtatást több mint fele részben (54 százalék) megfelelő technológiával rendelkező, nagy tömegű számlanyomtatásra specializálódott szakcégekhez szervezik ki a kutatás eredményét ismertető sajtóközlemény szerint. Más északi országokban, Nagy-Britanniában és Ausztriában a számlákat nyomtatás helyett elektronikus formátumban, e-mailen keresztül küldik az ügyfeleknek. Ez a módszer Magyarországon is ismert, de kevéssé elterjedt (9 százalék). A legfejlettebb e-számlázási megoldást azonban nem is ez jelenti, hanem az, amikor a számlázások – küldések és fogadások – teljesen zárt elektronikus rendszerben zajlanak, amikor a folyamat szinte teljesen automatizált. Finnországban a számlák 23 százalékát már ma is ilyen zárt elektronikus rendszerben bocsátják ki, de a megfontolt britek és a racionális németek is élen járnak a módszer bevezetésével.
A magyar cégek többsége két-három éven belül szívesen átállna a kimenő és bejövő számlakezelés mainál hatékonyabb, gazdaságosabb és környezetkímélőbb rendszerére. Az e-átállás feltételei Magyarországon mind a számviteli szabályozást tekintve, mind az e-számlázáshoz igénybe vehető külső szolgáltatások szempontjából adottak, az e-számlázást 2009 óta már az APEH is hivatalosan elfogadja – közli atz MTI nyomán a Magyar Nemzet Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >