A magyar cégek közel 90 százaléka nem él az e-számlázással
A magyar cégek többsége még nem él az e-számlázás kínálta lehetőségekkel az Itella Information nemzetközi kutatása szerint, bár a cégvezetők látják, hogy ezáltal jelentős költségcsökkentést és hatékonyabb működést lehetne elérni.
Az Itella Groupe-számlázással foglalkozó leányvállalata 2010 tavaszán elvégzett reprezentatív kutatása 16 európai ország számlázási szokásait vette górcső alá.
A kutatásból kiderül: míg az európai vállaltok 50 százaléka küld és fogad e-számlát, addig a hazai cégek kimenő számláinak 88, bejövő számláinak pedig 83 százaléka még mindig papír alapú. A magyar cégek számláikat közel 90 százalékban házilag nyomtatják, munkaerőt, munkaidőt, helyet, gépet és anyagot nem kímélve.
Finnországban a számlanyomtatást több mint fele részben (54 százalék) megfelelő technológiával rendelkező, nagy tömegű számlanyomtatásra specializálódott szakcégekhez szervezik ki a kutatás eredményét ismertető sajtóközlemény szerint. Más északi országokban, Nagy-Britanniában és Ausztriában a számlákat nyomtatás helyett elektronikus formátumban, e-mailen keresztül küldik az ügyfeleknek. Ez a módszer Magyarországon is ismert, de kevéssé elterjedt (9 százalék). A legfejlettebb e-számlázási megoldást azonban nem is ez jelenti, hanem az, amikor a számlázások – küldések és fogadások – teljesen zárt elektronikus rendszerben zajlanak, amikor a folyamat szinte teljesen automatizált. Finnországban a számlák 23 százalékát már ma is ilyen zárt elektronikus rendszerben bocsátják ki, de a megfontolt britek és a racionális németek is élen járnak a módszer bevezetésével.
A magyar cégek többsége két-három éven belül szívesen átállna a kimenő és bejövő számlakezelés mainál hatékonyabb, gazdaságosabb és környezetkímélőbb rendszerére. Az e-átállás feltételei Magyarországon mind a számviteli szabályozást tekintve, mind az e-számlázáshoz igénybe vehető külső szolgáltatások szempontjából adottak, az e-számlázást 2009 óta már az APEH is hivatalosan elfogadja – közli atz MTI nyomán a Magyar Nemzet Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >