A magyar cégek 58 százaléka tervez év végi juttatást adni munkavállalóinak
A hazai cégek 58 százaléka tervez év végén valamilyen eseti juttatást adni a munkavállalóinak – tájékoztatta a Magyar Utalvány Zrt. októberi kutatása eredményéről az MTI-t.

A hazai cégek többsége azt tervezi, hogy év végi juttatásban részesíti dolgozóit
A közleményben kiemelték: a legjellemzőbb jutalmazási forma a bérrel megegyező módon adózó kifizetés, például a bónusz vagy a jutalom; a válaszadók több mint fele választja ezt.
A kutatásban részt vevők 22 százaléka tervez valamilyen tárgyi ajándékot adni, 20 százalékuk pedig csekély értékű ajándékot ad, utalvány formájában.
Ferenczi Róbert, a Magyar Utalvány Zrt. vezérigazgatója a közlemény szerint elmondta: azon cégek közül, amelyek idén nem terveznek év végi juttatást adni, a legtöbben azzal indokolták döntésüket, hogy ez korábban sem volt jellemző náluk. Hozzátette: a megkérdezettek 20 százaléka nyilatkozott úgy, hogy korábban adtak valamilyen juttatást, de most nem tudják kigazdálkodni. A vállalkozások közel 4 százaléka jótékony célra fordítja ezt a keretet.
Üzleti partnereinek a kutatásban részt vevő cégek 52 százaléka adna ajándékot; a cégek közel fele 5000 forint alatti összegben gondolkodik. A leggyakoribb továbbra is a tárgyi ajándék, de ebben a szegmensben is választják az utalványokat, illetve akár különféle eseménybelépőket is.
A Magyar Utalvány Zrt. a magyar juttatási piac egyetlen 100 százalékban hazai tulajdonú utalványkibocsátója, terméke a Nemzeti Utalvány.
A papíralapú utalvány nem minősül béren kívüli juttatásnak, eseti juttatási forma, amely 35,99 százalékos adótartalom mellett adható, szemben a bér jellegű kifizetések 75,94 százalékos közterhével. Évente egyszer alkalmazható kedvezményes adózással a munkavállalóknak és közvetlen hozzátartozóiknak, a minimálbér 10 százalékáig; összege idén évi 16 700 forint. Az utalványt a munkavállalók napi szükségleteikre költhetik, többek között élelmiszerre, műszaki cikkre vagy ruházatra több mint 4000 beváltóhelyen Magyarországon – idézték fel a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
SPAR Group: növekszik az AI elfogadottsága a kiskereskedelemben
Egyre nagyobb teret nyer a kiskereskedelmi környezetben a mesterséges intelligencia,…
Tovább olvasom >Főként termékkeresésre használják a generatív AI-t
A generatív mesterséges intelligencia (AI) egyre népszerűbb a vásárlók körében,…
Tovább olvasom >Tavaly az AI gondoskodott a boldog karácsonyi vásárlási élményről
A mesterséges intelligencia (AI) a legutóbbi karácsonyi vásárlás során is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bővülhet az online árfigyelő
A családok védelme, az infláció alacsony szinten tartása és a…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >