A magyar cégek 45 százaléka idén még nem számít recesszióra egy felmérés szerint
Az európai átlagnál optimistábbak a magyar vállalatok, ugyanis míg az európai cégek 56 százaléka számít egy éven belül recesszióra, a magyar vállalatoknak csak 50 százaléka véli úgy, hogy 2020-ban csökkenhet az ország GDP-je, 45 százalékuk pedig nem idén hanem csak később számít visszaesésre – derül ki az Intrum követeléskezelő nemzetközi felméréséből.
A közlemény szerint a 2020. január 31. és április 5. között készített reprezentatív felmérésben 29 európai ország 11 856 vállalat – köztük 445 magyar cég – vezetőjét kérdezték meg, hogyan látják cégük helyzetét és milyen megoldásokat terveznek pénzügyi problémáik megoldására.
Az Intrum vállalati fizetési jelentése arra mutatott rá, hogy európai összehasonlításban leginkább Olaszországban borúlátók a vállalkozók, itt 83 százalék számít visszaesésre az idén, őket követi Belgium és Szlovákia. Ezzel szemben Horvátországban, Bulgáriában és Írországban csak a cégvezetők 27, 33, illetve 35 százaléka vár egy éven belül recessziót.
A közlemény idézte Deszpot Károlyt, az Intrum magyarországi sales és üzletfejlesztési igazgatóját, aki elmondta, a jelentés szerint európai szinten a vállalatokat közel azonos mértékben érintette a gazdasági visszaesés. Magyarországon ezzel szemben valamivel enyhébbek lehettek a kis és közepes vállalkozások kárai, a veszteség inkább a nagyvállalatoknál, például a nagy járműipari cégeknél csapódott le. Ezzel magyarázható, hogy Magyarországon a cégvezetők jelentős része inkább optimista – tette hozzá.
Ugyanakkor megjegyezték, hogy a magyar cégek nagy részét is érintette valamilyen szinten a visszaesés, ezt támasztja alá, hogy az Intrumnak adott válaszaik alapján a magyar cégvezetők nagy része tervez valamilyen költségcsökkentő és bevételnövelő lépést 2020-as mérlegének kiegyenlítése érdekében.
Példaként említették, hogy a megkérdezett magyar vállalatok 30 százaléka létszámstopot tervez, 21 százalékuk arra készül, hogy részesedést vagy céges vagyont ad el befektetőknek, 27 százalékuk pedig rövidebb fizetési határidőket adna az ügyfeleinek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >