A magyar cégek 45 százaléka idén még nem számít recesszióra egy felmérés szerint
Az európai átlagnál optimistábbak a magyar vállalatok, ugyanis míg az európai cégek 56 százaléka számít egy éven belül recesszióra, a magyar vállalatoknak csak 50 százaléka véli úgy, hogy 2020-ban csökkenhet az ország GDP-je, 45 százalékuk pedig nem idén hanem csak később számít visszaesésre – derül ki az Intrum követeléskezelő nemzetközi felméréséből.
A közlemény szerint a 2020. január 31. és április 5. között készített reprezentatív felmérésben 29 európai ország 11 856 vállalat – köztük 445 magyar cég – vezetőjét kérdezték meg, hogyan látják cégük helyzetét és milyen megoldásokat terveznek pénzügyi problémáik megoldására.
Az Intrum vállalati fizetési jelentése arra mutatott rá, hogy európai összehasonlításban leginkább Olaszországban borúlátók a vállalkozók, itt 83 százalék számít visszaesésre az idén, őket követi Belgium és Szlovákia. Ezzel szemben Horvátországban, Bulgáriában és Írországban csak a cégvezetők 27, 33, illetve 35 százaléka vár egy éven belül recessziót.
A közlemény idézte Deszpot Károlyt, az Intrum magyarországi sales és üzletfejlesztési igazgatóját, aki elmondta, a jelentés szerint európai szinten a vállalatokat közel azonos mértékben érintette a gazdasági visszaesés. Magyarországon ezzel szemben valamivel enyhébbek lehettek a kis és közepes vállalkozások kárai, a veszteség inkább a nagyvállalatoknál, például a nagy járműipari cégeknél csapódott le. Ezzel magyarázható, hogy Magyarországon a cégvezetők jelentős része inkább optimista – tette hozzá.
Ugyanakkor megjegyezték, hogy a magyar cégek nagy részét is érintette valamilyen szinten a visszaesés, ezt támasztja alá, hogy az Intrumnak adott válaszaik alapján a magyar cégvezetők nagy része tervez valamilyen költségcsökkentő és bevételnövelő lépést 2020-as mérlegének kiegyenlítése érdekében.
Példaként említették, hogy a megkérdezett magyar vállalatok 30 százaléka létszámstopot tervez, 21 százalékuk arra készül, hogy részesedést vagy céges vagyont ad el befektetőknek, 27 százalékuk pedig rövidebb fizetési határidőket adna az ügyfeleinek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >