A magyar bor Amerika meghódítására készül
A magyar borászat az Amerikai Egyesült Államokban csak kiváló minőséggel és jól szervezett marketingmunkával tud sikereket elérni – állapították meg „A magyar bor helyzete az amerikai piacon” címmel tartott bormarketing tanácskozás résztvevői.
Dán Károly New York-i magyar konzul úgy vélekedett: megfelelő koordinációval és hosszú távú elkötelezettséggel minden feltétel adott, hogy a magyar borok sikeresek legyenek az amerikai piacon. Rámutatott: azok az országok, amelyek az elmúlt 20 évben sikeresen betörtek boraikkal az USA-ba, hosszú távú stratégiával érték el céljukat. A New York-i magyar konzul példaként említette az ausztrál, az új-zélandi és a chilei modellt.
Ahhoz, hogy valaki belépjen egy annyira szabályozott és szervezett piacra, mint az amerikai, elengedhetetlen, hogy legyenek tengeren túli kapcsolatai, amelyek szakmai háttérrel és presztízzsel rendelkeznek – hívta fel a figyelmet Dán Károly. A New York-i magyar konzul szerint a magyar borvidékek elő tudják állítani a kellő mennyiségű és minőségű bort, amivel már érdemes piacra lépni. Ehhez azonban össze kell fogniuk a borosgazdáknak – mutatott rá. Megjegyezte: az amerikai ízlést erősen befolyásolja a kaliforniai Napa-völgyből származó borok minősége.
Tiffán Zsolt (Fidesz-KDNP) országgyűlési képviselő, a parlament mezőgazdasági bizottsága szőlészeti és borászati albizottságának elnöke arról szólt, hogy a magyar bormarketing még igencsak fejlesztésre szorul. A politikus a „keleti part” meghódításának lehetőségét abban látja, ha borvidéki szinten integrálódnak a kistermelők, és így jól pozicionált borok kerülnek a piacra, amelyek megalapozzák a borvidékek „nagy” borainak fogadtatását. A pécsi tanácskozáson részt vett George Pataki, New York állam volt kormányzója is, akit Páva Zsolt (Fidesz-KDNP) polgármester fogadott a városházán.
A megbeszélésen a Kodály Központban tartott bormarketing tanácskozás tapasztalatait értékelték. Egyetértettek abban, hogy a magyar borászatnak nyitnia kell az új piacok felé, de az Amerikai Egyesült Államokban csak kiváló minőséggel és jól szervezett marketingmunkával lehet sikereket elérni. Reményüket fejezték ki, hogy a Pécsett rendezett tanácskozás az első lépése a magyar bor Amerikát meghódító útjának – írja a vallalkozoinegyed.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >