A Maerskkel társulva csökkenti a tengeri szállítási kibocsátását a Danone
Együttműködésbe kezdett a Danone a Maerskkel a tengeri logisztikai kibocsátások csökkentése érdekében.
A francia tejipari óriás a Maersk ECO Delivery Ocean elnevezésű fenntartható szállítási szolgáltatását veszi igénybe, amely csökkentett ÜHG-üzemanyagokra épül. Ezek a hulladék alapanyagból készült üzemanyagok – a biodízel és a bio-metanol – a hagyományos fosszilis üzemanyagokhoz képest akár 40%-kal is csökkenthetik a kibocsátást.
Az együttműködés a Danone Partner for Growth programja keretében valósul meg, és mint azt Jean-Yves Krummenacher, a Danone globális beszerzési igazgatója elmondta jól illeszkedik az FMCG-óriás dekarbonizációs stratégiájához, amely elsősorban az alternatív üzemanyagokra és a multimodális szállításra összpontosít.
A partnerség nemcsak az óceáni szállításra, de a szárazföldi logisztikai megoldásokra és ellenőrzési rendszerekre is kiterjed a logisztika zökkenőmentességének biztosítása céljából.
A Danone Science-Based Targets (SBTi) kezdeményezéssel összhangban 2050-re a nettó nullára kívánja korlátozni szén-dioxid-kibocsátását. A vállalat márkáira, például az Activia és Actimel termékekre vonatkozóan is szigorú célszámot tűzött ki: a szén-dioxid-intenzitást 2030-ra (2015-höz képest) 50%-kal csökkentené.
A Danone 2024 harmadik negyedévében 4,2%-os növekedést követően 6,826 milliárd eurós organikus árbevételt ért el, ami elsősorban az észak-amerikai, valamint kínai, észak-ázsiai és óceániai régiók erőteljes teljesítményének tudható be.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
Átszervezi a németországi gyártást a Danone
A francia Danone „Renew Danone” programjának keretében átalakítja gyártási struktúráját,…
Tovább olvasom >Brit zabra vált az Alpro az Egyesült Királyságban
A Danone növényi alapú márkája, az Alpro többmillió fontot költ…
Tovább olvasom >Minden jó, ha a kezdete jó
Nem csak reggel, nem csak napindító étkezésként, nem csak a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >