A Maerskkel társulva csökkenti a tengeri szállítási kibocsátását a Danone
Együttműködésbe kezdett a Danone a Maerskkel a tengeri logisztikai kibocsátások csökkentése érdekében.
A francia tejipari óriás a Maersk ECO Delivery Ocean elnevezésű fenntartható szállítási szolgáltatását veszi igénybe, amely csökkentett ÜHG-üzemanyagokra épül. Ezek a hulladék alapanyagból készült üzemanyagok – a biodízel és a bio-metanol – a hagyományos fosszilis üzemanyagokhoz képest akár 40%-kal is csökkenthetik a kibocsátást.
Az együttműködés a Danone Partner for Growth programja keretében valósul meg, és mint azt Jean-Yves Krummenacher, a Danone globális beszerzési igazgatója elmondta jól illeszkedik az FMCG-óriás dekarbonizációs stratégiájához, amely elsősorban az alternatív üzemanyagokra és a multimodális szállításra összpontosít.
A partnerség nemcsak az óceáni szállításra, de a szárazföldi logisztikai megoldásokra és ellenőrzési rendszerekre is kiterjed a logisztika zökkenőmentességének biztosítása céljából.
A Danone Science-Based Targets (SBTi) kezdeményezéssel összhangban 2050-re a nettó nullára kívánja korlátozni szén-dioxid-kibocsátását. A vállalat márkáira, például az Activia és Actimel termékekre vonatkozóan is szigorú célszámot tűzött ki: a szén-dioxid-intenzitást 2030-ra (2015-höz képest) 50%-kal csökkentené.
A Danone 2024 harmadik negyedévében 4,2%-os növekedést követően 6,826 milliárd eurós organikus árbevételt ért el, ami elsősorban az észak-amerikai, valamint kínai, észak-ázsiai és óceániai régiók erőteljes teljesítményének tudható be.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >A növényi alapú és tejtermékek támogatják a Danone eladásainak növekedését
Az áremelkedések lassulása mellett minden régióban és termékkategóriában újra növekedésnek…
Tovább olvasom >283 millió dollárt ajánl a Danone a Lifeway Foods kefirgyártóért
A Danone a Lifeway körül kialakult heves családi vita közepette…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >