A Maerskkel társulva csökkenti a tengeri szállítási kibocsátását a Danone
Együttműködésbe kezdett a Danone a Maerskkel a tengeri logisztikai kibocsátások csökkentése érdekében.
A francia tejipari óriás a Maersk ECO Delivery Ocean elnevezésű fenntartható szállítási szolgáltatását veszi igénybe, amely csökkentett ÜHG-üzemanyagokra épül. Ezek a hulladék alapanyagból készült üzemanyagok – a biodízel és a bio-metanol – a hagyományos fosszilis üzemanyagokhoz képest akár 40%-kal is csökkenthetik a kibocsátást.
Az együttműködés a Danone Partner for Growth programja keretében valósul meg, és mint azt Jean-Yves Krummenacher, a Danone globális beszerzési igazgatója elmondta jól illeszkedik az FMCG-óriás dekarbonizációs stratégiájához, amely elsősorban az alternatív üzemanyagokra és a multimodális szállításra összpontosít.
A partnerség nemcsak az óceáni szállításra, de a szárazföldi logisztikai megoldásokra és ellenőrzési rendszerekre is kiterjed a logisztika zökkenőmentességének biztosítása céljából.
A Danone Science-Based Targets (SBTi) kezdeményezéssel összhangban 2050-re a nettó nullára kívánja korlátozni szén-dioxid-kibocsátását. A vállalat márkáira, például az Activia és Actimel termékekre vonatkozóan is szigorú célszámot tűzött ki: a szén-dioxid-intenzitást 2030-ra (2015-höz képest) 50%-kal csökkentené.
A Danone 2024 harmadik negyedévében 4,2%-os növekedést követően 6,826 milliárd eurós organikus árbevételt ért el, ami elsősorban az észak-amerikai, valamint kínai, észak-ázsiai és óceániai régiók erőteljes teljesítményének tudható be.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >Többségi részesedést szerzett a Danone a növényi alapú Kate Farmsban
Bejelentette a francia Danone, hogy többségi részesedést vásárol az amerikai…
Tovább olvasom >Kivezeti a német piacról a Provamel márkát a Danone
Augusztustól megszünteti a Provamel márka forgalmazását a Danone Németországban. A…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >