A macskatartók bátrabban költenek

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 08. 25. 10:30

A macskaeledelek, ezen belül is a nedves szegmens járult hozzá a leginkább ahhoz, hogy az állateledel-eladások
az idei év első félévében növekvő tendenciát mutatnak.
Érdekes módon fejlődik az egyadagos, alutasakos szegmens, ami pedig nem a leggazdaságosabb kiszerelés. A válság
hatása ugyanakkor megmutatkozik abban, hogy az eladások egyre nagyobb hányadát adja a promóciós értékesítés.

Értékben is, mennyiségben is
pozitív trendek

Meghaladja az évi 40 milliárd forintot az általános élelmiszerüzletek bevétele állateledelből. Nőtt mind a kutya-, mind a macskaeledel kiskereskedelmi eladása a legutóbbi hat hónap során. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kereskedelmi Indexe.

Kutyaeledelből
az általános élelmiszerboltok forgalma meghaladta a 25 milliárd forintot, a legutóbbi kumulált évben.

Ami az aktuális trendeket illeti: érték szempontjából plusz 8, mennyiséget tekintve plusz 2 százalékot regisztráltunk 2011. december–2012. májusban, az előző évi hasonló periódushoz viszonyítva.

Erősen koncentrált az általános élelmiszerüzletekben az eladás. Hipermarketre és a főleg szupermarketet, valamint diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatornára 77 százalék
jutott, a legutóbbi december–májusi időszak során, értéket tekintve.

Macskaeledelnél ez a mutató csak 65 százalék.

A macskaeledel forgalma értékben 11, mennyiségben 6 százalékkal emelkedett, egyik hathónapos időszakról a másikra. Itt az éves piac mérete 16 milliárd forint fölé
került.

Kapcsolódó cikkeink