A macskatartók bátrabban költenek
A macskaeledelek, ezen belül is a nedves szegmens járult hozzá a leginkább ahhoz, hogy az állateledel-eladások
az idei év első félévében növekvő tendenciát mutatnak.
Érdekes módon fejlődik az egyadagos, alutasakos szegmens, ami pedig nem a leggazdaságosabb kiszerelés. A válság
hatása ugyanakkor megmutatkozik abban, hogy az eladások egyre nagyobb hányadát adja a promóciós értékesítés.
Értékben is, mennyiségben is
pozitív trendek
Meghaladja az évi 40 milliárd forintot az általános élelmiszerüzletek bevétele állateledelből. Nőtt mind a kutya-, mind a macskaeledel kiskereskedelmi eladása a legutóbbi hat hónap során. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kereskedelmi Indexe.
Kutyaeledelből
az általános élelmiszerboltok forgalma meghaladta a 25 milliárd forintot, a legutóbbi kumulált évben.
Ami az aktuális trendeket illeti: érték szempontjából plusz 8, mennyiséget tekintve plusz 2 százalékot regisztráltunk 2011. december–2012. májusban, az előző évi hasonló periódushoz viszonyítva.
Erősen koncentrált az általános élelmiszerüzletekben az eladás. Hipermarketre és a főleg szupermarketet, valamint diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatornára 77 százalék
jutott, a legutóbbi december–májusi időszak során, értéket tekintve.
Macskaeledelnél ez a mutató csak 65 százalék.
A macskaeledel forgalma értékben 11, mennyiségben 6 százalékkal emelkedett, egyik hathónapos időszakról a másikra. Itt az éves piac mérete 16 milliárd forint fölé
került.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >