Luxustermékekkel próbálkozik a Tokaj Kereskedőház
Termékeit a luxuskategóriába pozicionálva igyekszik a Tokaj Kereskedőház Zrt. új piacokat szerezni – tájékoztatta a Világgazdaság Online-t Tombor András, a társaság felügyelőbizottságának elnöke. Május közepére készül el az új stratégia arról, milyen portfolióval, milyen csomagolással jelennek meg termékeik a jövő évtől, és reményeik szerint az év végére lezárulhat a fejlesztések következő szakasza is.
Tombor András a Világgazdaság Online kérdésére hangsúlyozta: a mostaninál is átláthatóbb szabályozás kialakítására van szükség, mivel nemcsak a kereskedőház, de az egész borvidék megítélése szempontjából komoly probléma, hogy az aszút leszámítva nem létezik a termékkészítést régiós szinten meghatározó protokoll. Az 5050 hektáros borvidéken az ültetvények jelentős hányada megújításra szorulhat, a rekonstrukció pedig legalább öt évet venne igénybe. Az év végétől pedig ezt is szigorúbban korlátozza az Európai Unió.
A borvidék legnagyobb integrátora – a vidéken termelt szőlő egyharmadának felvásárlója, amely a tavaly év végével lejárt kontraktusok megújításakor már 1100 hektárra szerződött le 2000 helyi termelővel – a stabil prémium minőség biztosítása érdekében a felvásárlási árakat is jelentősen emelte. A legnagyobb kiadást azonban nem ez jelenti a cég életében, hanem az a fejlesztési program, amelynek a keretében megújítják a tolcsvai és a szegi telephelyet is. A beruházásra eddig 2,2 milliárd forintot költött a cég állami forrásból, egy további 2,5 milliárdos keretet pedig már jóváhagyott a kormány. A 2016-ra záruló második szakaszban valósulhat meg az évi tízmillió darabos kapacitású palackozó – mondta el Tombor András, hozzátéve: a jóváhagyott tervek megvalósítására Tolcsván további 10, Szegin pedig 3 milliárd forintra lenne szükség. (Gyükeri Mercédesz , vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Furmint Február Nagy Kóstoló több mint nyolcvan borászattal
Több mint nyolcvan pincészet kétszáznál is több, furmintból készült borával…
Tovább olvasom >Visszaesett a francia bor- és szeszexport tavaly
Tavaly 15,56 milliárd euró értékben exportált Franciaország bort és szeszesitalokat,…
Tovább olvasom >Komoly gondok vannak a magyar borászatban
A 2024-es év a magyar szőlészet és borászat számára nehéz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trendforduló a fiatalok körében: másképp gondol az alkoholmentes italokra a Z generáció
Beérni látszanak a felelős alkoholfogyasztás érdekében tett erőfeszítések: a HEINEKEN…
Tovább olvasom >3,3 millió forint gyűlt össze az OMV és a Máltai Szeretetszolgálat 2024-es kampányában
Az OMV Hungária és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat újabb sikeres…
Tovább olvasom >Az IKEA új Mobil Átvételi Pontjai közelebb hozzák az otthon kényelmét
Újabb lépést tett az IKEA annak érdekében, hogy a vásárlók…
Tovább olvasom >