Luxustermékekkel próbálkozik a Tokaj Kereskedőház
Termékeit a luxuskategóriába pozicionálva igyekszik a Tokaj Kereskedőház Zrt. új piacokat szerezni – tájékoztatta a Világgazdaság Online-t Tombor András, a társaság felügyelőbizottságának elnöke. Május közepére készül el az új stratégia arról, milyen portfolióval, milyen csomagolással jelennek meg termékeik a jövő évtől, és reményeik szerint az év végére lezárulhat a fejlesztések következő szakasza is.
Tombor András a Világgazdaság Online kérdésére hangsúlyozta: a mostaninál is átláthatóbb szabályozás kialakítására van szükség, mivel nemcsak a kereskedőház, de az egész borvidék megítélése szempontjából komoly probléma, hogy az aszút leszámítva nem létezik a termékkészítést régiós szinten meghatározó protokoll. Az 5050 hektáros borvidéken az ültetvények jelentős hányada megújításra szorulhat, a rekonstrukció pedig legalább öt évet venne igénybe. Az év végétől pedig ezt is szigorúbban korlátozza az Európai Unió.
A borvidék legnagyobb integrátora – a vidéken termelt szőlő egyharmadának felvásárlója, amely a tavaly év végével lejárt kontraktusok megújításakor már 1100 hektárra szerződött le 2000 helyi termelővel – a stabil prémium minőség biztosítása érdekében a felvásárlási árakat is jelentősen emelte. A legnagyobb kiadást azonban nem ez jelenti a cég életében, hanem az a fejlesztési program, amelynek a keretében megújítják a tolcsvai és a szegi telephelyet is. A beruházásra eddig 2,2 milliárd forintot költött a cég állami forrásból, egy további 2,5 milliárdos keretet pedig már jóváhagyott a kormány. A 2016-ra záruló második szakaszban valósulhat meg az évi tízmillió darabos kapacitású palackozó – mondta el Tombor András, hozzátéve: a jóváhagyott tervek megvalósítására Tolcsván további 10, Szegin pedig 3 milliárd forintra lenne szükség. (Gyükeri Mercédesz , vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Kitűnően szerepeltek a 2024-es évjáratú borok a XXI. Synvino Borversenyen
Összesen 400 nevezés érkezett az ország 18 borvidékéről a Syngenta…
Tovább olvasom >Világot átívelő borászati összefogás – bemutatjuk a The Global AVA nemzetközi szervezetet
A kaliforniai Livermore-völgyi Borászati Közösség 2025. február 26-án bejelentette a…
Tovább olvasom >Borpiaci változások: csökkenő fogyasztás, kihívások és lehetőségek
Az elmúlt években jelentős átalakulás zajlott a hazai és nemzetközi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >