A L'Oréal csökkenti Kínába szállított termékei árát
A L'Oréal francia kozmetikai cég csökkenti a Kínába szállított legtöbb termékének árát, hogy visszaszorítsa a termékek szürkepiaci értékesítését, egyúttal több vásárlásra ösztönözze a kínai fogyasztókat.
A kozmetikai cég döntése azután következett, hogy a kínai pénzügyminisztérium hétfőn bejelentette: összességében felével csökkenti az egyes importárukra – ruházati termékekre, szőrmékre, lábbelikre – kivetett vámot. A kozmetikai termékekre kiszabott vám 2 százalékra mérséklődik a korábbi 5 százalékról, míg az eldobható pelenkáké szintén 2 százalékra esik 7,5 százalékról.
A L'Oréal értékelése szerint a lépés „nagyon korlátozott hatással” lesz a kiskereskedelmi eladási árra, ezért döntött az árcsökkentés mellett.
Számos, főleg a luxusiparban tevékenykedő vállalat egységesíti globális árstratégiáját, hogy elejét vegye a szürkegazdaság térnyerésének, amely kihasználja, hogy egyes országokban eltérőek a termékek árai. A Chanel francia luxuscég márciusban bejelentette, hogy 21 százalékkal csökkenti néhány kézitáskájának eladási árát Kínában, valamint mérsékli az árakat Oroszországban, Vietnamban és Hongkongban.
Mivel a jüan erősödött az euróval és számos más devizával szemben, a külföldre utazó kínaiaknak vonzóbbá vált a bevásárlás más országokban. Kínai turisták tavaly 165 milliárd dollárt költöttek el külföldön, 28 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. (MTI, Dow Jones)
Kapcsolódó cikkeink
Megnyitott a SIAL China, hazánk is bemutatkozik
Prémium élelmiszerek és különlegességek is megjelennek az Agrármarketing Centrum közösségi…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: Kína magyar szakemberekkel fejlesztené borászati szektorát
Kína magyar szakemberekkel fejlesztené borászati szektorát – ismertette az Agárminisztérium…
Tovább olvasom >Kína magyar szakemberekkel fejlesztené borászati szektorát
Ökrös Oszkár helyettes államtitkár az Agrárminisztériumban fogadta Feng Fauit kínai…
Tovább olvasom >További cikkeink
5-10 ezer forint közötti az átlagos gyereknapi ajándék
Egy friss kutatás szerint a magyar szülők többsége gyereknapon már…
Tovább olvasom >Partnerségre lép az FC DAC 1904 Dunaszerdahely és a BioTechUSA
Újabb profi sportklubbal bővült a BioTechUSA sporttámogatási portfóliója: a Felvidék…
Tovább olvasom >A luxus is lehet zöld – 6000 kg élelmiszert mentettek meg a budapesti hotelek a Munch alkalmazáson keresztül
Országszerte 12 szálloda csatlakozott a Munch ételmentő platformhoz: jelenleg 10…
Tovább olvasom >