A L'Oréal csökkenti Kínába szállított termékei árát
A L'Oréal francia kozmetikai cég csökkenti a Kínába szállított legtöbb termékének árát, hogy visszaszorítsa a termékek szürkepiaci értékesítését, egyúttal több vásárlásra ösztönözze a kínai fogyasztókat.
A kozmetikai cég döntése azután következett, hogy a kínai pénzügyminisztérium hétfőn bejelentette: összességében felével csökkenti az egyes importárukra – ruházati termékekre, szőrmékre, lábbelikre – kivetett vámot. A kozmetikai termékekre kiszabott vám 2 százalékra mérséklődik a korábbi 5 százalékról, míg az eldobható pelenkáké szintén 2 százalékra esik 7,5 százalékról.
A L'Oréal értékelése szerint a lépés „nagyon korlátozott hatással” lesz a kiskereskedelmi eladási árra, ezért döntött az árcsökkentés mellett.
Számos, főleg a luxusiparban tevékenykedő vállalat egységesíti globális árstratégiáját, hogy elejét vegye a szürkegazdaság térnyerésének, amely kihasználja, hogy egyes országokban eltérőek a termékek árai. A Chanel francia luxuscég márciusban bejelentette, hogy 21 százalékkal csökkenti néhány kézitáskájának eladási árát Kínában, valamint mérsékli az árakat Oroszországban, Vietnamban és Hongkongban.
Mivel a jüan erősödött az euróval és számos más devizával szemben, a külföldre utazó kínaiaknak vonzóbbá vált a bevásárlás más országokban. Kínai turisták tavaly 165 milliárd dollárt költöttek el külföldön, 28 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. (MTI, Dow Jones)
Kapcsolódó cikkeink
Az AI-ban látják az értékesítés növelésének jövőjét a kínai kereskedők
A kínai e-kereskedelmi szektor egyre nagyobb mértékben alkalmazza a mesterséges…
Tovább olvasom >AI-alapú, fenntartható kozmetikai formulák fejlesztésére társult az IBM és a L’Oréal
Fenntartható és hatékony kozmetikai termékek fejlesztésének elősegítése érdekében kezdett együttműködésbe…
Tovább olvasom >A kínai piac tartja el a dohányipart
Miközben a világ nagy részén a szigorú szabályozások és adóemelések…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így csökkenthetik négy lépésben a cégek higiéniai karbonlábnyomukat
Okos megoldásokkal a cégek csökkenthetik a hulladék mennyiségét, mérsékelhetik ökolábnyomukat,…
Tovább olvasom >A kör bezárul: már a boltokban a bizonyíték, hogy a visszaváltott Szentkirályi-palackokból is újra palackok lesznek
Az újrahasznosítható anyagok begyűjtése és újrahasznosítása új szemléletet honosít meg…
Tovább olvasom >Új tananyagot fejlesztett a kereskedelmi képzőhelyek számára az Oktatási Hivatal a Tesco közreműködésével
A kereskedelem teljes spektrumát felölelő, államilag akkreditált, új tananyagot fejlesztett…
Tovább olvasom >