A L'Oréal csökkenti Kínába szállított termékei árát
A L'Oréal francia kozmetikai cég csökkenti a Kínába szállított legtöbb termékének árát, hogy visszaszorítsa a termékek szürkepiaci értékesítését, egyúttal több vásárlásra ösztönözze a kínai fogyasztókat.
A kozmetikai cég döntése azután következett, hogy a kínai pénzügyminisztérium hétfőn bejelentette: összességében felével csökkenti az egyes importárukra – ruházati termékekre, szőrmékre, lábbelikre – kivetett vámot. A kozmetikai termékekre kiszabott vám 2 százalékra mérséklődik a korábbi 5 százalékról, míg az eldobható pelenkáké szintén 2 százalékra esik 7,5 százalékról.
A L'Oréal értékelése szerint a lépés „nagyon korlátozott hatással” lesz a kiskereskedelmi eladási árra, ezért döntött az árcsökkentés mellett.
Számos, főleg a luxusiparban tevékenykedő vállalat egységesíti globális árstratégiáját, hogy elejét vegye a szürkegazdaság térnyerésének, amely kihasználja, hogy egyes országokban eltérőek a termékek árai. A Chanel francia luxuscég márciusban bejelentette, hogy 21 százalékkal csökkenti néhány kézitáskájának eladási árát Kínában, valamint mérsékli az árakat Oroszországban, Vietnamban és Hongkongban.
Mivel a jüan erősödött az euróval és számos más devizával szemben, a külföldre utazó kínaiaknak vonzóbbá vált a bevásárlás más országokban. Kínai turisták tavaly 165 milliárd dollárt költöttek el külföldön, 28 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. (MTI, Dow Jones)
Kapcsolódó cikkeink
Madárinfluenza miatt tiltotta be Kína a spanyol baromfiimportot
Kína ideiglenesen megtiltotta a spanyol baromfi- és kapcsolódó termékek importját…
Tovább olvasom >Meglepetést hozott a kínai infláció – stagnáltak a fogyasztói árak júliusban
Az elemzők által várt minimális emelkedés helyett júliusban változatlan szinten…
Tovább olvasom >Véget ért a vámmentes Kánaán: Trump globális korlátozása felforgatja az e-kereskedelmet
Donald Trump felfüggesztette a 800 dollár alatti értékű nemzetközi csomagok…
Tovább olvasom >További cikkeink
62 700 vásárlás – minden korábbi rekord megdőlt az ALDI Sziget-boltjában
Immár nyolcadik alkalommal települt ki az ALDI a Sziget Fesztiválra…
Tovább olvasom >A Minecraft világa megelevenedik a SPAR áruházaiban
A világ egyik legismertebb és legkedveltebb videojátékának karakterei – köztük…
Tovább olvasom >Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >