A logisztikai szövetség az ágazat versenyképességének növeléséért a kormányhoz fordult
A logisztikai ágazatot és azon belül a közúti, a vasúti és vízi fuvarozás, a logisztikai szolgáltatások, valamint a vám területét érintő intézkedési csomagot dolgozott ki a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) a szektor versenyképességének növelése érdekében, a dokumentumot a kormánynak is eljuttatták – közölte az MLSZKSZ az MTI-vel.
A közlemény szerint a dokumentumban feltüntetett problémák megoldása a szakmai becslések szerint legalább 100 milliárd forint nemzetgazdasági többletbevételt eredményezne.
Az MLSZKSZ elsősorban a visegrádi országok közös diplomáciai fellépését szorgalmazza, ugyanis a tervezett uniós jogszabályok (mobilitási csomag) elfogadása a szövetség szerint a nemzetközi árufuvarozásban érdekelt kelet-közép-európai fuvarozó vállalatok tevékenységét érintené hátrányosan.
A szövetség a közúti fuvarozás helyzetének javítása érdekében fontos feladatnak tartja még a magyarországi engedélygazdálkodási gyakorlat és az okmánybiztonság felülvizsgálatát. Szerintük új alapokra kell helyezni az engedélyek kiadását, hogy az unión kívüli „harmadik országok”, valamint az újonnan csatlakozott uniós tagországok fuvarozói jogosulatlanul ne kerülhessenek előnybe magyar társaikkal szemben.
Továbbá a közúti fuvarozást érintő adózási jogszabályok módosítását, a fordított áfafizetés bevezetését javasolják, hogy a magyar cégek ne legyenek anyagilag érdekeltek a külföldi fuvarozók megbízásában, és a magyarországi árut elsősorban hazai fuvarozók szállíthassák el.
Álláspontjuk szerint a vasúti fuvarozás helyzetének javítása érdekében többek között korszerűsíteni kell a rendező pályaudvarokat, a megfelelő képzettségű szakember megtartásához pedig ki kell dolgozni a vasúti életpályamodellt.
A vízi fuvarozás területén az elmúlt években a kikötők komoly – 52 milliárd forintnyi – fejlesztést kaptak. A Duna hajózhatóságának optimális kihasználásához azonban vízlépcsők építésére, a vízi fuvareszköz-állomány felújítására is szükség van, ez a terület azonban az elmúlt években semmilyen támogatást, segítséget nem kapott – írták.
A közlemény szerint a logisztikai iparág, mint Magyarország stratégiai ágazata a magyar GDP 6,3 százalékát állítja elő a közúti, vasúti, vízi, légi, csővezetékes fuvarozás, illetve a raktározás területén, valamint a szektorban dolgozik a magyar munkavállalók 3,5 százaléka, több mint 200 000 ember.
Az MLSZKSZ a magyar logisztikai szolgáltató központok közel 90 százalékát fogja össze, tagsága 78 szervezetből áll, a tagság árbevétele 2017-ben elérte a 409 milliárd forintot. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
HUNGRAIL: a Vasúti Egyes Kocsi Teherfuvarozás támogatási programot a következő években is fenn kell tartani
A VEKT (Vasúti Egyes Kocsi Teherfuvarozás) támogatási programot idén is…
Tovább olvasom >Teniszpályányi fagyasztó, 5 szupermarketnyi hűtőraktár, 4 hőzóna és naponta 100 ezer hűtött termék – ilyen a Kifli.hu nyári logisztikája
Naponta közel 100 ezer hűtött és több mint 6600 fagyasztott…
Tovább olvasom >Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az Európai Bizottság követeli az árréscsökkentés eltörlését
Az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen az élelmiszerekre,…
Tovább olvasom >Nagy István: beláthatatlanok a műhús terjedésének következményei
A műhús terjedésének következményei beláthatatlanok, térnyerése mind a termelőket, mind…
Tovább olvasom >Új lendületet kap a LoveRaw: felvásárolta a Smart Organic
A bolgár székhelyű Smart Organic felvásárolta a brit LoveRaw vegán…
Tovább olvasom >