A Lidl testvérboltja, a Kaufland Magyarországra jöhet?
A magyar kiskereskedelmi piacon továbbra is fennállnak lehetőségek új szereplők számára, a statisztikák szerint még van tér a piaci expanzióra. Azonban a kihívások, mint a plázastop és a különadók, jelentős akadályt jelenthetnek a terjeszkedésre vágyó új vállalatok számára. Ennek ellenére, ha a magyar gazdaság helyzete javul, új szereplők is megjelenhetnek a piacon – írja a Pénzcentrum friss kitekintőjében.

Elindultak a pletykák, akár a Mere esetében
Az orosz Mere áruházlánc már próbálkozik a magyar piacon való megjelenéssel, Szlovákiát követően. A cég aktívan toboroz magyar munkaerőt, ami jelezheti komoly szándékaikat. Emellett a német Kaufland, mely már több szomszédos országban jelen van, szintén esélyes lehet a magyar piaci belépésre. A Kaufland, mint a Lidl testvérboltja, széles termékválasztékkal, erős online jelenléttel és jelentős akciókkal operál, amelyek vonzóvá tehetik a magyar fogyasztók számára.
A Kaufland esetében a magyarországi terjeszkedés lehetősége különösen érdekes lehet, veti fel a Pénzcentrum, tekintettel a már meglévő Lidl-láncok sikeres működésére Magyarországon. A Kaufland, amely hasonlóan nagy alapterületű üzleteket üzemeltet, mint például a Spar, kínálhat alternatívát azoknak a vásárlóknak, akik szélesebb termékpalettát és nagyobb üzleteket részesítenek előnyben. A lap kiszúrta, hogy a cég magyar dolgozókat toboroz: a cég logisztikai központjába keres raktári komissiózó (hűtött áruraktárban) munkatársat, a feladatok között szerepel többek között az áru összekészítés hűtött (+2°C) áruraktárakban, a termékek Pick by Voice (hangvezérlésű rendszer) alapján történő összekészítése, a gyűjtő raklapok eljuttatása a rakodási területre, valamint az egyéb raktáron belüli anyagmozgatás is.
A magyar kiskereskedelmi piac jövője ígéretes lehet új szereplők számára, különösen ha a gazdasági feltételek javulnak. A plázastop és a különadók ugyan nehezítik az új láncok megjelenését, de ha a gazdaság felépül, ezek az akadályok is leküzdhetővé válhatnak. A nemzetközi láncok, mint a Mere és a Kaufland, már mutatnak érdeklődést, ami pozitív jel lehet a magyar piac számára. Azonban minden leendő terjeszkedés alapos piacelemzést és stratégiai tervezést igényel, hogy sikeres legyen a magyarországi kiskereskedelmi szektorban.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt támogatja
A Lidl Magyarország immár hat éve segíti a Heim Pál…
Tovább olvasom >A Lidl tesz róla, hogy idén is stílusos legyen a fesztiválozás
A nyár a fesztiváloké, a Campus pedig idén sem múlhat…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országszerte tart az aratás, hazánk kenyere biztosított
A gazdák munkájának és szorgalmának köszönhetően biztosított az ország kenyere,…
Tovább olvasom >Csaknem 100 milliárd forintból fejlődhet tovább az élelmiszeripar
Megszülettek az első támogatói döntések a komplex élelmiszeripari fejlesztések kapcsán,…
Tovább olvasom >Csaknem 100 milliárd forintból fejlődhet tovább az élelmiszeripar
Megszülettek az első támogatói döntések a komplex élelmiszeripari fejlesztések kapcsán,…
Tovább olvasom >