A Lidl sörben, samponban és jégkrémben is lenyomja az Aldit
Tizenhárom üzlettel lépett be a svájci piacra a Lidl március 19-én, és idén tizennégy további üzlet nyitását tervezik – tudtuk meg a Nielsen tanulmányából.
Svájc német nyelvű régiójában a kezdetektől komoly konkurensnek tekintik a Lidlt. A diszkontlánc további terjeszkedésre készül: év végéig további tizennégy egység nyitását tervezi, ám egyelőre az ország nyugati részében és az olasz nyelvű Tessin kantonban nem terjeszkedik a lánc.
A Lidlben a választék átlagosan 31 százalékát teszik ki a gyártói márkák. A cég Svájcban 2 300 cikkelemet kínál, amelynek háromnegyed része élelmiszer. Közülük 23 százalék a gyártói márkák aránya, míg az úgynevezett nonfoodnál 39 százalék. A hajápolók kategóriájában a szortiment több mint kétharmadát alkotják gyártói márkák. Élelmiszereknél 35 százalékkal rekorder a „főzés” kategória, amely a következőket foglalja magában: leves, szósz, konzerv, gabona, liszt és só.
A Lidl ma már 7 740 üzletet működtet szerte Európában, szemben az Aldi 7 200 egységével. Boltszám tekintetében a Lidl tavalyelőtt kerekedett felül. A bolttípus mellett szólnak olyan érvek is, mint a termékek minősége, és mindenek előtt a lakóhelyhez való közelség. A Lidl és az Aldi nem csak abban különbözik, hogy előbbi nagyobb hangsúlyt helyez a gyártói márkák árusítására: a két lánc az egyes kategóriákon belül is másra fókuszál. Értékben például a Lidl európai piaci részesedése az Aldiénál nagyobb volt a következő kategóriákban: sör, hajformázó, sampon, jégkrém, pelenka és ásványvíz.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >Exportban erősödik a Gyermelyi – alkalmazkodás a kihívásokhoz
A Gyermelyi Zrt. 2024-es pénzügyi beszámolója alapján világosan látszik: a…
Tovább olvasom >Önkéntes Vízadó program indul Budapesten
Önkéntes Vízadó programot hirdet Budapesten a 10 millió Fa, Budapest…
Tovább olvasom >