A Lidl sörben, samponban és jégkrémben is lenyomja az Aldit
Tizenhárom üzlettel lépett be a svájci piacra a Lidl március 19-én, és idén tizennégy további üzlet nyitását tervezik – tudtuk meg a Nielsen tanulmányából.
Svájc német nyelvű régiójában a kezdetektől komoly konkurensnek tekintik a Lidlt. A diszkontlánc további terjeszkedésre készül: év végéig további tizennégy egység nyitását tervezi, ám egyelőre az ország nyugati részében és az olasz nyelvű Tessin kantonban nem terjeszkedik a lánc.
A Lidlben a választék átlagosan 31 százalékát teszik ki a gyártói márkák. A cég Svájcban 2 300 cikkelemet kínál, amelynek háromnegyed része élelmiszer. Közülük 23 százalék a gyártói márkák aránya, míg az úgynevezett nonfoodnál 39 százalék. A hajápolók kategóriájában a szortiment több mint kétharmadát alkotják gyártói márkák. Élelmiszereknél 35 százalékkal rekorder a „főzés” kategória, amely a következőket foglalja magában: leves, szósz, konzerv, gabona, liszt és só.
A Lidl ma már 7 740 üzletet működtet szerte Európában, szemben az Aldi 7 200 egységével. Boltszám tekintetében a Lidl tavalyelőtt kerekedett felül. A bolttípus mellett szólnak olyan érvek is, mint a termékek minősége, és mindenek előtt a lakóhelyhez való közelség. A Lidl és az Aldi nem csak abban különbözik, hogy előbbi nagyobb hangsúlyt helyez a gyártói márkák árusítására: a két lánc az egyes kategóriákon belül is másra fókuszál. Értékben például a Lidl európai piaci részesedése az Aldiénál nagyobb volt a következő kategóriákban: sör, hajformázó, sampon, jégkrém, pelenka és ásványvíz.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >