A Lidl online elindulását várják a legjobban
Gyakrabban rendeltünk online az elmúlt egy évben, inkább készpénzmentesen fizettünk, és a legnépszerűbb kategória a ruházat volt, de háztartási kis- és nagygépekre is nagy volt az online kereslet – derült ki a Reacty Digital éves e-kereskedelmi fogyasztói kutatásából.
A fogyasztók az elmúlt egy évben leginkább ruházati termékeket (39%) vettek online. Emellett népszerű termékkategóriák voltak még a háztartási kis- és nagygépek (38%), az egészséghez kapcsolódó termékek (34%), valamint a mobiltelefonok és kiegészítők (33%) is. A szolgáltatások közül a különféle előfizetések (internet, televízió, zenei, film streaming stb.) (26%) voltak a legnépszerűbbek az utóbbi egy évben, de a járványhelyzet ellenére is az élmezőnyben végzett a szállásfoglalás (26%), valamint biztosítást (22%) is sokan kötöttek interneten keresztül.
Az online vásárlók egyharmada rendelt már élelmiszert valaha az interneten keresztül, egyötödük pedig az elmúlt egy évben is így tett. Az élelmiszert vásárlók több mint fele vette igénybe az elmúlt egy évben a Tesco szolgáltatását, harmaduk az Auchanét, negyedük pedig a SPAR-ét (itt tapasztalhatók átfedések, hiszen egy adott fogyasztó több helyről is rendelhetett ebben az időszakban). A jelenleg online bevásárlást nem biztosító láncok közül a felmérés szerint a Lidl iránt lenne legnagyobb az érdeklődés.
Szinte minden online élelmiszert vásárló úgy tudja, hogy lakóhelyén több áruház szolgáltatása is elérhető, választáskor a legfontosabb szempont a kiszállítás időpontja, az emberek fontosnak tartják, hogy ebben rugalmas legyen a bolt. Emellett az is lényeges, hogy a vásárolni kívánt termékek jó áron, akciósan legyenek kaphatók.
Tavaly a járványhelyzet hatására jelentősen megnőtt az inkább készpénzmentes fizetési módokat preferálók aránya. 2021 tavaszára megfigyelhető némi visszarendeződés ezzel kapcsolatban, de 2020 előtthöz képest továbbra is kevesebben ragaszkodnak mindenáron a készpénzhez. Megfigyelhető, hogy akik legalább hetente vásárolnak online, azok átlag feletti mértékben ragaszkodnak a készpénzmentes fizetési módokhoz, míg a csak évente online rendelők az átlagnál jobban preferálják a készpénzt.//
Kapcsolódó cikkeink
Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
A SPAR Magyarország franchise hálózata továbbra is dinamikusan fejlődik. 2025.…
Tovább olvasom >Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
A SPAR Magyarország franchise hálózata továbbra is dinamikusan fejlődik. 2025.…
Tovább olvasom >Minden korty egy új fejezet – teljesen megújul és szintet is lép a BB bor- és pezsgőcsalád
A borkészítés minden fázisát elemezve és átgondolva, a legújabb trendeknek…
Tovább olvasom >NGM: már több mint félszáz cég fejlesztési terveiről született döntés a Demján Sándor Tőkeprogramban
Brüsszel nyomásgyakorlása ellenére a kormány mindent megtesz a hazai kkv-k…
Tovább olvasom >