A Lidl Németország fenntarthatósági vezetője Magyarországot is érintő változásokról beszélt
Amali Bunter, a Lidl Németország fenntarthatósági vezetője interjút adott a New Food Hub-nak, ahol részletesen beszélt a vállalat fenntarthatósági céljairól és az általuk képviselt elvekről. A Lidl Németország ambiciózus terveket tűzött ki 2030-ra, és ezen célok eléréséhez a „Planetary Health Diet” elvet alkalmazza, amely a „nettó nulla célok” érdekében hangsúlyozza a fehérje-átállást.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/11/Kepernyofoto-2023-11-21-10.37.14.png)
A vásárlók a Vemondo termékcsalád termékeit ugyanolyan alapáron veehetik meg, mint az egyenértékű állati eredetű fehérjeforrásokat
A fenntartható táplálkozás terén való elkötelezettségüket három fő pillérre építik: egészséges táplálkozás, fenntartható táplálkozás és a fogyasztók elkötelezettsége. Ennek érdekében a vállalat elemezte jelenlegi termékkínálatát, különös tekintettel a növényi és állati eredetű fehérjék arányára.
Az egyik kiemelkedő lépés, amit a Lidl tett a fenntarthatóság felé, az árparitás bevezetése volt. A sajátmárkás Vemondo vegán termékcsaládjuk árait a hasonló állati eredetű termékek árához igazították, ezzel ösztönözve a tudatos vásárlást és megteremtve az egyenlő feltételeket a fogyasztók számára.
A kezdeményezés hatása nemcsak németországi, hanem európai szinten is érezhetővé vált, mivel más kiskereskedelmi láncok is követték a Lidl példáját. A Kaufland, az Aldi Süd, a Penny és a BILLA mind különböző árképzési kezdeményezéseket hoztak létre, reagálva ezzel az átalakuló fogyasztói igényekre.
Amali Bunter elismeri, hogy ez a lépés vitákat váltott ki az iparágban, de hozzáfűzi, hogy ez a céljuk is volt. A fenntartható és tudatos táplálkozás előmozdítása érdekében fontos, hogy az ilyen típusú kezdeményezések nyitott párbeszédet és változást generáljanak az élelmiszeriparban.
A kiskereskedők, köztük a Lidl, továbbra is figyelemmel kísérik az árparitás hatását, és az ilyen lépésekkel arra törekednek, hogy a fenntartható táplálkozás normává váljon a jövőben. A magyar FMCG-szektor szereplői is hangsúlyozzák, hogy a fogyasztási szokásokban tapasztalható változásokra odafigyelnek, és az ilyen nemzetközi példákat is figyelembe veszik a hazai kiskereskedelem alakulásában.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >