A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése. A vállalat immáron harmadik alkalommal számol be arról, hogy kitűzött céljai mentén milyen eredményeket érnek el intézkedéseik által egy fenntarthatóbb jövő megteremtése érdekében. A diszkontlánc az elmúlt két évben tovább erősítette fenntarthatóság iránti elköteleződését, s folyamatosan azon dolgozik, hogy vállalásainak minél magasabb szinten meg tudjon felelni.
Hazánk piacvezető élelmiszer-kiskereskedelmi áruházlánca kiemelt figyelmet fordít a klímavédelemre, a következetes környezetvédelemre épít, és törekszik környezeti terhelésének csökkentésére klímavédelmi intézkedései által. Ennek részeként a Lidl Magyarország 2023-ban 6 LNG és 4 elektromos hajtású kamion forgalomba állításával megkezdte a bolti áruszállításhoz alkalmazott flotta átalakítását. Emellett szintén 2023-ban elindult a saját tulajdonú áruházak fenntarthatósági tanúsítása is. Ezen túlmenően a tavalyi évben már minden Lidl áruházban elérhetővé váltak az élelmiszermentést szolgáló Mentsük meg! egységcsomagok, amelyekben a külsőleg nem tökéletes, de ehető zöldségeket és gyümölcsöket, illetve az előző napi értékesítésből megmaradt, de még fogyasztható édes és sós pékárukat kínálja vásárlóinak kedvezményesen a diszkontlánc. Új intézkedés volt az is, hogy az állandó kínálathoz tartozó, magyar tárgyalású saját márkás termékek beszállítói oktatásban részesülnek a Lidl fenntarthatósági követelményeivel kapcsolatban.
„Mérföldkő számunkra és büszkék vagyunk arra, hogy már a harmadik fenntarthatósági jelentésünket publikáljuk. A fenntarthatóság iránti elköteleződésünknek az is fontos része, hogy céljainkról és eredményeinkről átláthatóan, transzparens módon kommunikáljunk. Egy élhetőbb jövőért dolgozunk, amely összhangban van a környezettel, hozzájárul a fenntarthatóbb fogyasztáshoz, valamint a munkavállalókra, a vásárlókra és üzleti partnerekre fókuszál”
– mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
A vállalat működése által számtalan ember mindennapjaira hatással van, munkáltatóként, partnerként, valamint társadalmi szereplőként is felelősséggel tartozik értük, ezért számos olyan intézkedést is tesz, ami jó az embereknek. A Lidl Magyarország 2023-ban bevezette Számíthatsz Ránk! programját, aminek keretében munkavállalói és hozzátartozói díjmentes és független pénzügyi, jogi, valamint pszichológiai tanácsadást vehetnek igénybe. Kínálata folyamatos fejlesztése által vásárlóit pedig olyan vásárlási döntések meghozatalában igyekszik támogatni, amelyek a fenntarthatóság előmozdítását helyezik előtérbe. Ennek érdekében például idén januártól úttörő lépésként a vállalat megkezdte a sajátmárkás Vemondo márkanév alá tartozó vegán élelmiszerek árának csökkentését, így azokat ugyanolyan kedvező áron kínálja, mint állati eredetű megfelelőjüket.
A Lidl Magyarország 2022/2023-as gazdasági évekre vonatkozó fenntarthatósági céljai és eredményei a fenntarthatósági jelentésében olvashatók.
Kapcsolódó cikkeink
Inkább nehézség, mint lehetőség a fenntarthatóság a magyar cégek számára
A K&H fenntarthatósági index legújabb adatai rávilágítanak arra, hogy a…
Tovább olvasom >A Lidl a VEGANUÁR™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett
A Lidl Magyarország a VeganuárTM 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett.…
Tovább olvasom >Az LG immár a 13. egymást követő évben került be a Dow Jones Fenntarthatósági Világindexbe
Az LG Electronics (LG) ismét bekerült a Dow Jones Fenntarthatósági…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >