A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése. A vállalat immáron harmadik alkalommal számol be arról, hogy kitűzött céljai mentén milyen eredményeket érnek el intézkedéseik által egy fenntarthatóbb jövő megteremtése érdekében. A diszkontlánc az elmúlt két évben tovább erősítette fenntarthatóság iránti elköteleződését, s folyamatosan azon dolgozik, hogy vállalásainak minél magasabb szinten meg tudjon felelni.
Hazánk piacvezető élelmiszer-kiskereskedelmi áruházlánca kiemelt figyelmet fordít a klímavédelemre, a következetes környezetvédelemre épít, és törekszik környezeti terhelésének csökkentésére klímavédelmi intézkedései által. Ennek részeként a Lidl Magyarország 2023-ban 6 LNG és 4 elektromos hajtású kamion forgalomba állításával megkezdte a bolti áruszállításhoz alkalmazott flotta átalakítását. Emellett szintén 2023-ban elindult a saját tulajdonú áruházak fenntarthatósági tanúsítása is. Ezen túlmenően a tavalyi évben már minden Lidl áruházban elérhetővé váltak az élelmiszermentést szolgáló Mentsük meg! egységcsomagok, amelyekben a külsőleg nem tökéletes, de ehető zöldségeket és gyümölcsöket, illetve az előző napi értékesítésből megmaradt, de még fogyasztható édes és sós pékárukat kínálja vásárlóinak kedvezményesen a diszkontlánc. Új intézkedés volt az is, hogy az állandó kínálathoz tartozó, magyar tárgyalású saját márkás termékek beszállítói oktatásban részesülnek a Lidl fenntarthatósági követelményeivel kapcsolatban.
„Mérföldkő számunkra és büszkék vagyunk arra, hogy már a harmadik fenntarthatósági jelentésünket publikáljuk. A fenntarthatóság iránti elköteleződésünknek az is fontos része, hogy céljainkról és eredményeinkről átláthatóan, transzparens módon kommunikáljunk. Egy élhetőbb jövőért dolgozunk, amely összhangban van a környezettel, hozzájárul a fenntarthatóbb fogyasztáshoz, valamint a munkavállalókra, a vásárlókra és üzleti partnerekre fókuszál”
– mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
A vállalat működése által számtalan ember mindennapjaira hatással van, munkáltatóként, partnerként, valamint társadalmi szereplőként is felelősséggel tartozik értük, ezért számos olyan intézkedést is tesz, ami jó az embereknek. A Lidl Magyarország 2023-ban bevezette Számíthatsz Ránk! programját, aminek keretében munkavállalói és hozzátartozói díjmentes és független pénzügyi, jogi, valamint pszichológiai tanácsadást vehetnek igénybe. Kínálata folyamatos fejlesztése által vásárlóit pedig olyan vásárlási döntések meghozatalában igyekszik támogatni, amelyek a fenntarthatóság előmozdítását helyezik előtérbe. Ennek érdekében például idén januártól úttörő lépésként a vállalat megkezdte a sajátmárkás Vemondo márkanév alá tartozó vegán élelmiszerek árának csökkentését, így azokat ugyanolyan kedvező áron kínálja, mint állati eredetű megfelelőjüket.
A Lidl Magyarország 2022/2023-as gazdasági évekre vonatkozó fenntarthatósági céljai és eredményei a fenntarthatósági jelentésében olvashatók.
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Lehet fenntartható a reklámdekoráció?
Évente mintegy 450 tonnányi olyan reklámdekorációt használunk fel Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >Megújuló energiával készített alkoholmentes sört a Carlsberg Svédországban
Carlsberg Sweden legújabb terméke az „Electric Beer”, egy limitált szériás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >