A Lidl katalógusai felkerülnek a netre

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 02. 08. 12:11

Újított a Lidl Magyarországon: az idei évtől online lapozható formában is elérhetőek a diszkontlánc katalógusai. Az aktuális kiadványok az áruházlánc honlapján olvasgathatók, több formátumban, sőt, esetleg ki is nyomtathatjuk a kívánt oldalakat.

A honlapon általában nincsenek az egész országra érvényes kiadványok, külön szedték a Közép- és keleti régió (ide tartozik Budapest is), valamint a Nyugati régió boltjainak kínálatát. A Lidl lépése általánosságban nem számít radikális újításnak, hiszen a legtöbb hazai üzletlánc katalógusa elérhető online lapozva. A nagy konkurens Aldi honlapján (még) nem található ilyen fejlesztés, ott egyelőre HTM formátumban böngészhetjük a kedvezményes kínálatot. (Nem nehéz megjósolni, hogy az Aldi is hamarosan követi majd vetélytársa példáját.)

Egy 2010-es kutatás szerint igen komolyan befolyásolják vásárlási szokásainkat a reklámújságok, katalógusok. Sokak számára egyenesen „vadászati élményt” jelent az ilyen kiadványok megszerzése, ugyanakkor gyakran ablakpucolásra is használják őket.

Az Ipsos kvalitatív részlegének kutatása a címzetlen küldeményekhez, vagyis az egyes áruházak szórólapjaihoz kötődő lakossági percepciókkal és viszonyulási mintákkal foglalkozott. Jól látható, hogy egy folyamatosan növekvő piacról van szó (míg 2006-ban a teljes direkt marketing piac – ahová ezen anyagok is tartoznak – forgalma 28,7 milliárd volt, addig 2008-ban ugyanezen adat 39,5 milliárd forintra tehető), amelyen belül lényeges részt képez a címzetlen küldemények forgalma (2006-ban 7,4 milliárd Ft, 2008-ban majdnem 10 milliárd Ft).

A szakértők fókuszcsoportos vizsgálaton beszélgettek a témáról, illetve a résztvevő megfigyelés módszerét is alkalmazták.A kutatás eredményei alapján kijelenthető, hogy az akciós reklámújságok jelentősen befolyásolják a vásárlókat abban, hogy aktuális vásárlásukat hol és mikor folytatják le, ezen belül is leginkább a havi rendszerességgel végzett nagybevásárlások, illetve a nagyobb értékű rendszeresen vásárolt termékek esetében bírnak befolyásoló erővel s hatnak a boltválasztásra – írja a penzcentrum.hu.

Kapcsolódó cikkeink