A Lidl folytatja az offenzívát
A tervek szerint ötven Lidl üzlet nyílik Bulgáriában 2011 februárjáig – értesült a Bloomberg. Milena Dragiiska, az áruházlánc bulgáriai vezetője szerint a balkáni ország piacára most belépő diszkontlánc 3 éven belül 3%-os piaci részesedést szeretne elérni.
A német üzletlánc 300 millió eurót (82 milliárd forintot) fektet be a bolgár piacon. Legnagyobb konkurensének a helyi kisboltok mellett a METRO által működtetett Billa üzletlánc számít. Előbbiekkel biztosan nem lesz könnyű dolga, ugyanis a kiskereskedelmi forgalom 80%-át a kisboltok generálják Bulgáriában.
A német diszkontlánc november elején hét üzletet adott át Cipruson, és várhatóan még kettő nyílik ott ebben a hónapban. Elemzők agresszívnek minősítették a gyors terjeszkedést, a Lidl ugyanis alacsony áraival komoly hatással lehet a piac többi szereplőjére.
A négy legnagyobb magyar diszkontlánc – Lidl, Penny Market, Aldi és Profi – a tavalyi összesített statisztikák szerint Magyarországon egyértelműen a legutóbbi évek nyertesei közé tartozik. A Nielsen piackutató vállalat által becsült együttes forgalmuk 14 százalékkal emelkedett, egyik évről a másikra, és múlt évben meghaladta a 430 milliárd forintot.
Jelentős növekedésük egyik fő oka, hogy a fogyasztók egy része olcsóbb üzletek felé fordult a legutóbbi időszakban, ugyanakkor a hazai diszkont hálózat 39 egységgel bővült egyik évről a másikra. A Lidl tizenhét, az Aldi tizenhárom, míg a Penny Market kilenc új diszkontot nyitott Magyarországon – írja a penzcentrum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >