A Lidl folytatja az offenzívát

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 11. 19. 11:11

A tervek szerint ötven Lidl üzlet nyílik Bulgáriában 2011 februárjáig – értesült a Bloomberg. Milena Dragiiska, az áruházlánc bulgáriai vezetője szerint a balkáni ország piacára most belépő diszkontlánc 3 éven belül 3%-os piaci részesedést szeretne elérni.

A német üzletlánc 300 millió eurót (82 milliárd forintot) fektet be a bolgár piacon. Legnagyobb konkurensének a helyi kisboltok mellett a METRO által működtetett Billa üzletlánc számít. Előbbiekkel biztosan nem lesz könnyű dolga, ugyanis a kiskereskedelmi forgalom 80%-át a kisboltok generálják Bulgáriában.

A német diszkontlánc november elején hét üzletet adott át  Cipruson, és várhatóan még kettő nyílik ott ebben a hónapban. Elemzők agresszívnek minősítették a gyors terjeszkedést, a Lidl ugyanis alacsony áraival komoly hatással lehet a piac többi szereplőjére.

A négy legnagyobb magyar diszkontlánc – Lidl, Penny Market, Aldi és Profi – a tavalyi összesített statisztikák szerint Magyarországon egyértelműen a legutóbbi évek nyertesei közé tartozik. A Nielsen piackutató vállalat által becsült együttes forgalmuk 14 százalékkal emelkedett, egyik évről a másikra, és múlt évben meghaladta a 430 milliárd forintot.

Jelentős növekedésük egyik fő oka, hogy a fogyasztók egy része olcsóbb üzletek felé fordult a legutóbbi időszakban, ugyanakkor a hazai diszkont hálózat 39 egységgel bővült egyik évről a másikra. A Lidl tizenhét, az Aldi tizenhárom, míg a Penny Market kilenc új diszkontot nyitott Magyarországon – írja a penzcentrum.hu.

Kapcsolódó cikkeink