A Lidl célja megszüntetni a mikroanyagok használatát
A Lidl célként tűzte ki maga elé, hogy 2021 végéig saját márkás kozmetikai termékkínálatának nagy része az összetételnek köszönhetően mikroműanyag-mentes lesz. A minél nagyobb átláthatóság érdekében a vállalat az érintett testápolási és kozmetikai készítményeit a jövőben megkülönböztető jelöléssel is ellátja.
A Lidl folyamatosan csökkenti saját márkás termékei esetében a mikroműanyag felhasználását, elkötelezettségét ezúttal állásfoglalással is megerősítette. Az áruházlánc célkitűzése szerint 2021 végéig kozmetikai termékkínálatának nagy része mikroműanyag-mentes lesz. A készítmények esetében már most számos termékről elmondható, hogy nem tartalmaz mikroműanyagot, az új, „Összetétel mikroműanyagok nélkül” jelölés azonban még tovább növeli majd az átláthatóságot a vásárlók számára.
A mikroműanyagokról
A kozmetikai árucikkek esetében azért használnak mikroműanyagot, hogy különböző jellemzőket kölcsönözzenek az adott terméknek. A samponokban például a mikroműanyagok megkönnyítik a kifésülést hajmosás után, a szappanok esetében opálosító szerként használják, hogy krémesebb hatást kölcsönözzenek a termékeknek. A mikroműanyagok a szennyvíz útján jutnak a környezetbe és szennyezik a vizeket és a tengereket, ezért a Lidl azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a jövőben nem használ mikroműanyagot. E cél elérése érdekében az áruházlánc megváltoztatja a termékek összetételét, valamint olyan környezetkímélő alternatívákat használ, mint a habkő vagy a bambusz egyes részei.
Nagyobb átláthatóság a vásárlás során
A Lidl saját márkás testápolási és kozmetikai készítményeinél feltüntetett „Összetétel mikroműanyagok nélkül” jelölés által az áruházlánc vásárlói már az első pillanatban azonosíthatják, hogy a termékek összetétele mikroműanyag felhasználása nélkül készült. A vállalat a fejlesztések révén nemcsak a vásárlók elvárásainak szeretne megfelelni, hanem segít megvédeni a környezetet a műanyagszennyezéstől is. A mikroműanyagok csökkentésére vonatkozó állásfoglalásában rögzített célkitűzés a Schwarz Csoport REset Plastic stratégiájának (www.vallalat.lidl.hu/reset-plastic) részét képezi.
Kapcsolódó cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Közeleg a Lidl Balaton átúszás
Közeledik Magyarország egyik legnépszerűbb szabadidősport-eseménye, a 43. Lidl Balaton-átúszás. Több,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
A SPAR Magyarország franchise hálózata továbbra is dinamikusan fejlődik. 2025.…
Tovább olvasom >A Burberry negyedéves bevétele 5,5 százalékkal csökkent
A brit Burberry Group, a világ egyik vezető luxus ruházati…
Tovább olvasom >A K&H Bank nyerte el a Euromoney Awards for Excellence 2025 „Best Digital Bank” díját Magyarországon
A K&H Csoport a Euromoney ezen díját immár két egymást…
Tovább olvasom >