A Lidl célja megszüntetni a mikroanyagok használatát
A Lidl célként tűzte ki maga elé, hogy 2021 végéig saját márkás kozmetikai termékkínálatának nagy része az összetételnek köszönhetően mikroműanyag-mentes lesz. A minél nagyobb átláthatóság érdekében a vállalat az érintett testápolási és kozmetikai készítményeit a jövőben megkülönböztető jelöléssel is ellátja.
A Lidl folyamatosan csökkenti saját márkás termékei esetében a mikroműanyag felhasználását, elkötelezettségét ezúttal állásfoglalással is megerősítette. Az áruházlánc célkitűzése szerint 2021 végéig kozmetikai termékkínálatának nagy része mikroműanyag-mentes lesz. A készítmények esetében már most számos termékről elmondható, hogy nem tartalmaz mikroműanyagot, az új, „Összetétel mikroműanyagok nélkül” jelölés azonban még tovább növeli majd az átláthatóságot a vásárlók számára.
A mikroműanyagokról
A kozmetikai árucikkek esetében azért használnak mikroműanyagot, hogy különböző jellemzőket kölcsönözzenek az adott terméknek. A samponokban például a mikroműanyagok megkönnyítik a kifésülést hajmosás után, a szappanok esetében opálosító szerként használják, hogy krémesebb hatást kölcsönözzenek a termékeknek. A mikroműanyagok a szennyvíz útján jutnak a környezetbe és szennyezik a vizeket és a tengereket, ezért a Lidl azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a jövőben nem használ mikroműanyagot. E cél elérése érdekében az áruházlánc megváltoztatja a termékek összetételét, valamint olyan környezetkímélő alternatívákat használ, mint a habkő vagy a bambusz egyes részei.
Nagyobb átláthatóság a vásárlás során
A Lidl saját márkás testápolási és kozmetikai készítményeinél feltüntetett „Összetétel mikroműanyagok nélkül” jelölés által az áruházlánc vásárlói már az első pillanatban azonosíthatják, hogy a termékek összetétele mikroműanyag felhasználása nélkül készült. A vállalat a fejlesztések révén nemcsak a vásárlók elvárásainak szeretne megfelelni, hanem segít megvédeni a környezetet a műanyagszennyezéstől is. A mikroműanyagok csökkentésére vonatkozó állásfoglalásában rögzített célkitűzés a Schwarz Csoport REset Plastic stratégiájának (www.vallalat.lidl.hu/reset-plastic) részét képezi.
Kapcsolódó cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Új csomagolásban a Lidl Húsfarm családja
Tavasszal a Lidl 75 termékből álló, saját márkás Húsfarm termékcsaládja…
Tovább olvasom >Willys – a svéd Kaufland
A svéd Willys szűk, ámde a rivális Lidl kínálatánál szélesebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyedi koncepcióval nyílt Mango üzlet az Allee-ban
Új helyszínen, friss belső dizájnnal nyitotta meg újra üzletét a…
Tovább olvasom >Több mint 4000 drogériatermékre kínál 30%-os kedvezményt a Tesco
Június 5-től több mint 4000 szépségápolási, vegyi- és papírárutermék kapható…
Tovább olvasom >Történelmi zuhanás: összeomlott a Wizz Air árfolyama a gyenge gyorsjelentés után
Drámai árfolyameséssel reagált a piac a Wizz Air legfrissebb gyorsjelentésére:…
Tovább olvasom >