A Lidl célja megszüntetni a mikroanyagok használatát
A Lidl célként tűzte ki maga elé, hogy 2021 végéig saját márkás kozmetikai termékkínálatának nagy része az összetételnek köszönhetően mikroműanyag-mentes lesz. A minél nagyobb átláthatóság érdekében a vállalat az érintett testápolási és kozmetikai készítményeit a jövőben megkülönböztető jelöléssel is ellátja.
A Lidl folyamatosan csökkenti saját márkás termékei esetében a mikroműanyag felhasználását, elkötelezettségét ezúttal állásfoglalással is megerősítette. Az áruházlánc célkitűzése szerint 2021 végéig kozmetikai termékkínálatának nagy része mikroműanyag-mentes lesz. A készítmények esetében már most számos termékről elmondható, hogy nem tartalmaz mikroműanyagot, az új, „Összetétel mikroműanyagok nélkül” jelölés azonban még tovább növeli majd az átláthatóságot a vásárlók számára.
A mikroműanyagokról
A kozmetikai árucikkek esetében azért használnak mikroműanyagot, hogy különböző jellemzőket kölcsönözzenek az adott terméknek. A samponokban például a mikroműanyagok megkönnyítik a kifésülést hajmosás után, a szappanok esetében opálosító szerként használják, hogy krémesebb hatást kölcsönözzenek a termékeknek. A mikroműanyagok a szennyvíz útján jutnak a környezetbe és szennyezik a vizeket és a tengereket, ezért a Lidl azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a jövőben nem használ mikroműanyagot. E cél elérése érdekében az áruházlánc megváltoztatja a termékek összetételét, valamint olyan környezetkímélő alternatívákat használ, mint a habkő vagy a bambusz egyes részei.
Nagyobb átláthatóság a vásárlás során
A Lidl saját márkás testápolási és kozmetikai készítményeinél feltüntetett „Összetétel mikroműanyagok nélkül” jelölés által az áruházlánc vásárlói már az első pillanatban azonosíthatják, hogy a termékek összetétele mikroműanyag felhasználása nélkül készült. A vállalat a fejlesztések révén nemcsak a vásárlók elvárásainak szeretne megfelelni, hanem segít megvédeni a környezetet a műanyagszennyezéstől is. A mikroműanyagok csökkentésére vonatkozó állásfoglalásában rögzített célkitűzés a Schwarz Csoport REset Plastic stratégiájának (www.vallalat.lidl.hu/reset-plastic) részét képezi.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílik a Lidl első szerszám-mintaboltja Biatorbágyon
A Lidl üzletlánc az ezen a héten nyitja meg első…
Tovább olvasom >Új Lidl nyílt Pécsett
Áprilisban Pécsett, a Kertváros központjában nyitotta meg a Lidl 204. magyarországi…
Tovább olvasom >A Lidl Magyarország állásfoglalása a GVH által indított versenyfelügyeleti eljárással kapcsolatban
A Lidl Magyarország a Gazdasági Versenyhivatal által megindított versenyfelügyeleti eljárással…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >Milliók dönthetnek milliókról akár egy mozdulattal a Tescónál
Emberek millióinak kezében van újra több millió forint és környékbeli…
Tovább olvasom >Egészséges nyári táplálkozási tippeket ad az Eisberg növényi zsírokkal
Az igazi forró nyár beköszöntével sokan törekednek egészségesebben táplálkozni, de…
Tovább olvasom >