Tízmilliós Facebook közösséggel büszkélkedhet a Lidl

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 04. 25. 12:00

A Lidl közösségi oldala mérföldkőhöz jutott: a rajongók száma 2014. február 27-én átlépte a tízmilliót. Ezt támasztotta alá a „Lidl Now #1 European Food Retailer on Facebook” című tanulmány, melyet a „Socialbakers” közösségi médiafigyelő hozott nyilvánosságra a közelmúltban.

Lidl.tabla
2011 szeptemberében 7 Lidl-ország egyszerre jelent meg a nemzetközi közösségi médiában (Nagy-Britannia, Spanyolország, Írország, Hollandia, Horvátország, Románia és Finnország), melyet csak a németországi Lidl Facebook profiljának megjelenése előzött meg.

2013 áprilisáig lépésről lépésre minden Lild-ország csatlakozott a Facebookhoz önálló rajongói oldallal. A Lidl-nek jelenleg 26 Facebook vállalati profilja és 10,2 millió fős online közössége van, az átlagos népszerűségi index 5,9%. Így a Lidl 2,5 éves nemzetközi Facebook jelenléttel az európai élelmiszerkereskedelmi hálózatok közül az első helyen áll, míg világviszonylatban a második helyet mondhatja magáénak.

A Lidl azonban nem csak a rajongók számát tekintve áll a rangsor élén: a tanulmány azt is alátámasztja, hogy a Lidl rendelkezik a legnagyobb aktivitással és továbbra is a legtöbb jelölést igazolja vissza. A Socialbakers teljes összeállítása az alábbi linken érhető el: http://www.socialbakers.com/blog/2134-infographic-lidl-1-european-food-retailer-on-facebook

„A Facebook az elmúlt 2,5 évben a Lidl vállalati kommunikációjának kiemelt platformjává vált.” – nyilatkozta Andreas Brückner, az MRM Worldwide nevű ügynökség üzletvezetője. „A siker abból a professzionalitásból adódik, amellyel a Lidl a közösségi médiát használta. Ahelyett, hogy a Facebook-on csak reklámoznának, a Lidl ezt a csatornát arra használja, hogy nyíltan és tisztán kommunikáljon a vásárlókkal.” A Lidl a klasszikus nyereményjátékok mellett a rajongókat más területen is aktívan bevonja: az online közösséggel együtt új termékeket találtak ki (crowdsourcing) és már adománygyűjtést is szerveztek (crowdfunding). A kínálat kialakításában is kikérik a közösség véleményét. Néhány Lidl országban már előfordult, hogy a rajongók döntése alapján választották ki, melyik árucikk kerüljön fel a polcokra.

„A Lidl nagyon komolyan veszi vásárlói véleményét. Az innovatív tartalmak mellett véleményem szerint ez aktivitásuk sikerének egyik kulcsa.” – vélekedik Andreas Brückner. „Facebook tevékenységeink a jövőben is az innovációt, a vásárlókkal való kapcsolattartást és az átláthatóságot fogják szolgálni.”

A Lidl Magyarország Facebook profiljáról

A Lidl Magyarország 2012 márciusában jelent meg a Facebook-on és másfél év elteltével az ország harmadik legtöbb rajongóval rendelkező élelmiszerkereskedelmi lánca lett. 2013 őszén bekerült a magyarországi vállalati profilok top 10-es listájába, jelenleg 269.000 rajongót tudhat magáénak.

Kapcsolódó cikkeink