A Lidl az iparágban elsőként megduplázta a szülési és örökbefogadási fizetett szabadságot
A Lidl az első szupermarket, amely 28 hétre bővíti a teljes fizetéssel járó szülési vagy örökbefogadási szabadságot az Egyesült Királyságban. A januártól hatályos új juttatás a diszkont üzletlánc jelenlegi 14 hetes csomagjának megduplázását jelenti.
A vállalat ezzel a lépéssel, amely a meddőségi kezelések és a terhesség elvesztése esetére is fizetett szabadságot vezet be, a szülőket kívánja támogatni, és új mércét állít fel az élelmiszerkiskereskedelmi ágazat számára.
Az új juttatások egy sor másik foglalkoztatási intézkedés mellett kerülnek bevezetésre. A meddőségi kezelésen részt vevő kollégáknak kezelési ciklusonként két teljes nap szabadság jár majd, és a munkavállaló nem korlátozhatja a ciklusok számát, míg a várandósság 24. hét előtt történő megszakadása által érintettek számára öt nap fizetett szabadságot biztosít a Lidl.
Az intézkedések családközpontú frissítésével egyidejűleg a Lidl kiterjesztette a kegyeleti (rendkívüli) szabadságra vonatkozó szabályt is, és 5 napra emelte ennek időtartamát, melyre fizet is.
A Lidl a munkavállalók jólléte érdekében az elmúlt években menopauza-barát munkáltatóként akkreditáltatta magát, és létrehozott például egy menopauza közösségi csoportot a tünetekkel küzdő kollégák támogatására.
Kapcsolódó cikkeink
Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >