A Lidl 210 tonnával csökkenti műanyag-felhasználását
A Lidl Magyarország a már bejelentett intézkedések mellett további 210 tonnával csökkenti a műanyag-felhasználását az év végéig a saját márkás ásványvizek PET-palackjainak súlycsökkentésével, továbbá műanyagcsomagolásának visszaszorításával – tájékoztatta az áruházlánc az MTI-t.
A közleményben kiemelték: az áruházlánc idén júniustól a vastagabb és színnel nyomtatott fólia helyett egy átlátszó, vékonyabb és festékmentes fóliát használ fel minden ásványvizének egységcsomagolására.
A fejlesztések révén kevesebb fóliára van szükség, továbbá a nyomatlan fólia könnyebben újrahasznosítható, használata által pedig elkerülhetők a víz-és légszennyezést okozó festési folyamatok – ismertették.
A Lidl 2018-ban jelentette be, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkenti a műanyag felhasználását, saját márkás termékei plasztik csomagolásainak újrahasznosíthatóságát pedig 100 százalékig biztosítani fogja. Első lépésként tavaly augusztusban a saját márkás energiaitalok papírtálcáiról tüntették el a műanyagot, majd bejelentették, hogy 2019 végéig az áruházlánc megszünteti az egyszer használatos műanyag termékek – a szívószálak, eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák – értékesítését. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Magyar termékek ára Dániában: meglepő különbségek a hazai és külföldi árak között
Az élelmiszerárak itthon továbbra is meredeken emelkednek, így egyre nagyobb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >