A Lidl 210 tonnával csökkenti műanyag-felhasználását
A Lidl Magyarország a már bejelentett intézkedések mellett további 210 tonnával csökkenti a műanyag-felhasználását az év végéig a saját márkás ásványvizek PET-palackjainak súlycsökkentésével, továbbá műanyagcsomagolásának visszaszorításával – tájékoztatta az áruházlánc az MTI-t.
A közleményben kiemelték: az áruházlánc idén júniustól a vastagabb és színnel nyomtatott fólia helyett egy átlátszó, vékonyabb és festékmentes fóliát használ fel minden ásványvizének egységcsomagolására.
A fejlesztések révén kevesebb fóliára van szükség, továbbá a nyomatlan fólia könnyebben újrahasznosítható, használata által pedig elkerülhetők a víz-és légszennyezést okozó festési folyamatok – ismertették.
A Lidl 2018-ban jelentette be, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkenti a műanyag felhasználását, saját márkás termékei plasztik csomagolásainak újrahasznosíthatóságát pedig 100 százalékig biztosítani fogja. Első lépésként tavaly augusztusban a saját márkás energiaitalok papírtálcáiról tüntették el a műanyagot, majd bejelentették, hogy 2019 végéig az áruházlánc megszünteti az egyszer használatos műanyag termékek – a szívószálak, eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák – értékesítését. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >Agrárminiszter: a fenntartható mezőgazdaság és erdőgazdálkodás kiemelkedő szerepet játszik a klímaváltozás elleni küzdelemben
A fenntartható mezőgazdaság és erdőgazdálkodás kiemelkedő szerepet játszik a klímaváltozás elleni küzdelemben,…
Tovább olvasom >Megnyílik a Lidl első szerszám-mintaboltja Biatorbágyon
A Lidl üzletlánc az ezen a héten nyitja meg első…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Dinamikus bővülés a SPAR franchise hálózatában: 19 új üzlet Magyarországon
A SPAR franchise hálózata 2024 első félévében 19 új üzlettel…
Tovább olvasom >